Οι Βερολινέζοι έχουν αρχίσει πια να το παίρνουν απόφαση: Το νέο υπερ-αεροδρόμιο του Βερολίνου, που βάσει του αρχικού σχεδιασμού θα είχε ήδη αναλάβει εδώ και καιρό το έργο των άλλων αεροδρομίων της πόλης, φαίνεται ότι θα πάρει για πολλοστή φορά νέα αναβολή. Σύμφωνα με συγκλίνουσες αναφορές στα γερμανικά ΜΜΕ, το «Βίλι Μπραντ» ή απλώς BER, δεν θα δει αεροπλάνα πριν το 2014.
Η πιο πρόσφατη αναβολή, τρίτη κατά σειρά, προέβλεπε ότι το Βίλι Μπραντ θα άνοιγε τον Οκτώβριο του 2013. Ωστόσο, το βράδυ της Κυριακής πηγές που ειπκαλέστηκαν ξεχωριστά το γερμανικό πρακτορείο Ειδήσεων, το Reuters, η τοπική RBB και η Bild ανέφεραν ότι το αεροδρόμιο μάλλον θα πάρει νέα ημερομηνία για τον επόμενο χρόνο.
Οι απανωτές αναβολές έχουν βάλει στο στόχαστρο της πολιτικής κριτικής όχι μόνο τη διοίκηση του έργου αλλά, εσχάτως, και τον δημοφιλή δήμαρχο του Βερολίνου, προερχόμενο από το SPD, Κλάους Βόβεραϊτ.
Λόγω των νέων καθυστερήσεων στην έναρξη λειτουργίας, τη Δευτέρα ο Βόβεραϊτ παραιτήθηκε από την προεδρία του οργάνου το οποίο επιβλέπει την κατασκευή του αεροδρομίου.
Ο δήμαρχος αντιμετώπιζε και κριτική εκ των έσω με άλλα μέλη του συμβουλίου -και περισσότερο τους Πράσινους- να τον κατηγορούν ότι τους απέκρυπτε πληροφορίες για τις καθυστερήσεις. Το SPD πάντως εξακολουθούσε να τον στηρίζει.
Προβλήματα επί προβλημάτων
Το «Βίλι Μπραντ», με κωδικό BER και την παράλληλη ονομασία «Αεροδρόμιο Βερολίνου και Βραδεμβούργου», σχεδιαζόταν αρκετά χρόνια και επρόκειτο να αντικαταστήσει όλα τα πολιτικά αεροδρόμια που εξυπηρετούν τη γερμανική πρωτεύουσα. Tα πρώτα προβλήματα, που προέκυψαν λίγο πριν τα εγκαίνιά του, αφορούσαν την πυρασφάλεια.
Οι καθυστερήσεις, πέραν της δυσφορίας (πολιτικών και μη) που προκάλεσαν απέναντι στην διαχειρίστρια εταιρεία, ξεκίνησαν έναν νέο φαύλο κύκλο: Κάθε μήνας παραπάνω σήμαινε και νέες εργασίες -ανεβάζοντας δηλαδή σημαντικά τον προϋπολογισμό του έργου και προκαλώντας νέα οικονομικά προβλήματα στην εταιρεία, τα οποία με τη σειρά τους έθεταν ξανά εν αμφιβόλω πότε θα κοπεί η κορδέλα των εγκαινίων.
Το ιστορικό Tempelhof (της περίφημης αερογέφυρας) ήταν το πρώτο από τα τρία αεροδρόμια που έκλεισε πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια ως μέρος του σχεδίου. Τα Tegel και Schoenefeld θα κλείσουν αφού μπει σε λειτουργία το υπεραεροδρόμιο Βίλι Μπράντ -μέρος της έκτασής του θα κληρονομήσει από το Schoenefeld.
Όποτε επιτέλους τεθεί σε λειτουργία, το νέο υπεραεροδρόμιο, με έκταση 1.470 εκταρίων και δύο διαδρόμους, θα είναι εξοπλισμένο με τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα και σκοπεύει να συναγωνίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και τα υπόλοιπα υπεραεροδρόμια της Ευρώπης.