Δέσμη μέτρων, για να εξασφαλίσει ότι οι επιβάτες αεροπορικών μεταφορών θα έχουν νέα και καλύτερα δικαιώματα ενημέρωσης, φροντίδας και μεταφοράς με άλλες πτήσεις ,όταν καθηλώνονται σε κάποιο αερολιμένα, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ταυτόχρονα θα βελτιωθούν οι διαδικασίες διεκπεραίωσης των καταγγελιών και τα μέτρα επιβολής, ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν πράγματι τα δικαιώματα που δικαιούνται.
Η πρόταση για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών αποσαφηνίζει γκρίζες περιοχές δικαίου και εισάγει, όπου απαιτείται, νέα δικαιώματα.
Με την πρόταση τα δικαιώματα των επιβατών επικαιροποιούνται σε τέσσερις τομείς ζωτικής σημασίας:
1. Αποσαφήνιση γκρίζων περιοχών: Τα δικαιώματα ενημέρωσης σχετικά με πτήσεις που καθυστέρησαν ή που ματαιώθηκαν, έκτακτες περιστάσεις, δικαιώματα σχετικά με μεγάλες καθυστερήσεις και καθυστερήσεις διαδρόμου, σχεδιασμός για απρόβλεπτες καταστάσεις, δικαιώματα μεταφοράς με άλλη πτήση και δικαιώματα σχετικά με πτήσεις ανταπόκρισης.
2. Νέα δικαιώματα: Σε περίπτωση αναπρογραμματισμού, λάθη στην γραφή των ονομάτων, νέα δικαιώματα σχετικά με απολεσθείσες αποσκευές και απαιτήσεις διαφάνειας για χειραποσκευές και ελεγμένες αποσκευές.
3. Επιβολή, διαδικασίες διεκπεραίωσης και κυρώσεις: Ενίσχυση της εποπτείας των αερομεταφορέων από τις εθνικές και τις ευρωπαϊκές αρχές (παρακολούθηση και κοινές έρευνες), καθώς και για την διεκπεραίωση των καταγγελιών και την επιβολή των ατομικών δικαιωμάτων (συμπεριλαμβάνεται απαίτηση οι αεροπορικές εταιρείες να απαντούν στις καταγγελίες εντός διμήνου), αφερεγγυότητα.
4. Δυσανάλογος οικονομικός φόρτος: περιορισμοί στην παρεχόμενη βοήθεια, περιορισμοί για περιφερειακές πτήσεις, επιμερισμός του οικονομικού βάρους.