Τα βιοκαύσιμα, ο ηλεκτρισμός και η μεθανόλη θα μπορούσαν έως το 2050 να αντικαταστήσουν σταδιακά τη βενζίνη στον τομέα των μεταφορών ως εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με έκθεση ομάδας εμπειρογνωμόνων την οποία έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η έκθεση καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των μεταφορών. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, τα εναλλακτικά καύσιμα θα μπορούσαν να ανταποκριθούν πλήρως στην αναμενόμενη ζήτηση για όλα τα μέσα μεταφοράς. Κάτι τέτοιο, λένε οι εμπειρογνώμονες, θα ήταν εφικτό με το συνδυασμό ηλεκτρικής ενεργειας (μπαταρίες ή υδρογόνο) και βιοκαυσίμων, ως βασικές επιλογές, με συνθετικά καύσιμα, ως μέση επιλογή, με μεθανόλη (φυσικό αέριο και βιομεθανόλη) και με υγραέριο LPG ως συμπληρωματικά καύσιμα.
«Αν θέλουμε να φτιάξουμε πραγματικά βιώσιμα μεταφορικά μέσα, θα πρέπει να στραφούμε στα εναλλακτικά καύσιμα», δήλωσε ο Επίτροπος, αρμόδιος για τις μεταφορές, Σιμ Κάλας, ενώ για τον Επίτροπο Ενέργειας, Γκίτερ Έτινγκερ, η αναζήτηση εναλλακτικών καυσίμων είναι επείγουσα ανάγκη, καθώς «τα αποθέματα πετρελαίου εξαντλούνται »
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κατά καιρούς επισημάνει ότι ο τομέας των μεταφορών είναι από τους πλέον ρυπογόνους, καθώς με τις ολοένα αυξανόμενες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), συμβάλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Σήμερα, οι εκπομπές CO2 από τον τομέα των μεταφορών αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% των συνολικών εκπομπών αερίου στην ΕΕ. Στόχος της ΕΕ είναι η συνολική μείωση των εκπομπών CO2 κατά 80-95% έως το 2050, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.