Yπεύθυνη για την ακούσια πρόκληση του θανάτου μίας οδηγού και του τραυματισμού μίας άλλης κρίθηκε η Toyota σε μία από τις πρώτες αγωγές εναντίον της που εκδικάστηκε από τότε που η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε την ανάκληση εκατομμυρίων οχημάτων το 2009 λόγω προβλημάτων στο πεντάλ γκαζιού και στα φρένα.
Οι ένορκοι σε δικαστήριο της Οκλαχόμα επιδίκασαν χθες αποζημίωση ύψους τριών εκατομμυρίων δολαρίων στην Τζιν Μπούκαουτ, η οποία σε ηλικία τότε 76 ετών, τραυματίστηκε το 2007 σε τροχαίο, και στην οικογένεια της Μπάρμπαρα Σουάρτς, η οποία σκοτώθηκε.
Στην δικογραφία αναφέρεται ότι το αυτοκίνητο της Toyota, μοντέλο Camry του 2005, που οδηγούσε η Μπούκαουτ ήταν ελαττωματικό και επιτάχυνε από μόνο του προκαλώντας το τροχαίο.
Εκατοντάδες οδηγοί σε ολόκληρη τη χώρα κατέθεσαν αγωγή εναντίον της εταιρείας ισχυριζόμενοι ότι τα αυτοκίνητά τους επιτάχυναν από μόνα τους ανεξέλεγκτα. Αυτή η υπόθεση είναι η πρώτη που καταλήγει σε ετυμηγορία εναντίον της εταιρείας.
Σε δύο άλλες υποθέσεις που έφθασαν στα δικαστήρια, μία στην Καλιφόρνια και μία στη Νέα Υόρκη, οι ένορκοι δικαίωσαν την Toyota.
Από τον Φεβρουάριο του 2009, έχουν κατατεθεί περίπου 200 ομαδικές αγωγές και περισσότερες από 500 ατομικές εναντίον της Toyota για τροχαία που έχουν προκληθεί σε αυτοκίνητά της που επιτάχυναν από μόνα τους.
Η αγωγή που εκδικάστηκε στην Οκλαχόμα υποστήριζε ότι το Camry επιτάχυνε ξαφνικά στις 20 Σεπτεμβρίου του 2007, ενώ η Μπούκαουτ οδηγούσε σε αυτοκινητόδρομο, ο οποίος ένωνε δύο πολιτείες, και ότι τόσο το φρένο όσο και το φρένο έκτακτης ανάγκης δεν κατάφεραν να ανακόψουν την ταχύτητα του οχήματος.
Το μοντέλο Camry του 2005 δεν περιλαμβάνεται στις ανακλήσεις οχημάτων με προβλήματα στο σύστημα επιτάχυνσης.
Η Τoyota έχει ήδη συμφωνήσει να καταβάλει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε εξωδικαστικές αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη των κατόχων ελαττωματικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η συμφωνία αυτή δεν καλύπτει τις αγωγές για τον θάνατο ή τον τραυματισμό οδηγών.