Αθωωτική είναι για τα μέλη του πληρώματος του πετρελαιοφόρου Prestige η απόφαση του ισπανικού δικαστηρίου. Έντεκα χρόνια μετά τo ναυάγιο, που προκάλεσε τη μεγαλύτερη θαλάσσια οικολογική καταστροφή στην ιστορία της Ισπανίας, το δικαστήριο αθώωσε τους τέσσερις κατηγορούμενους -δύο Έλληνες, έναν Ισπανό και έναν Φιλιππινέζο.
Ο εισαγγελέας είχε ζητήσει να επιβληθεί 12ετής κάθειρξη στον 78χρονο Έλληνα πλοίαρχο Απόστολο Μαγκούρα, 9ετής κάθειρξη στον Έλληνα πρώτο μηχανικό Νικόλαο Αργυρόπουλο και πέντε χρόνια για τον τότε διευθυντή του ισπανικού εμπορικού ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ-Σορς. Ένας τέταρτος κατηγορούμενος, ο φιλιππινέζος ύπαρχος του πλοίου διέφευγε της σύλληψης.
Ο εισαγγελέας δεν ζήτησε τη φυλάκιση του καπετάνιου -που ακόμα και εάν κρινόταν ένοχος δεν θα οδηγείτο στη φυλακή λόγω ηλικίας- αλλά ζήτησε την καταδίκη του ώστε η ναυτιλιακή εταιρεία και η ασφαλιστική εταιρία να υποχρεωθούν να πληρώσουν μέρος των ζημιών που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ.
Το Prestige, νηολογημένο στη Λιβερία με σημαία Κοινοπολιτείας Μπαχαμών, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 1976, μετέφερε 77.000 τόνους πετρέλαιο από τη Λιθουανία στη Σιγκαπούρη.
Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου εν μέσω καταιγίδας στις 13 Νοεμβρίου του 2002. Επί έξι ημέρες έπλεε στ’ ανοικτά της Γαλικίας με ρήγμα στις δεξαμενές του.
Η ισπανική κυβέρνηση έδωσε εντολή να ρυμουλκηθεί στην ανοικτή θάλασσα. Το πετρελαιοφόρο δεν άντεξε στα μεγάλα κύματα. Κόπηκε στα δυο και βυθίστηκε το πρωί της 19ης Νοεμβρίου, στ’ ανοικτά της Γαλικίας. Πάνω από 60.000 τόνοι καυσίμου διέρρευσαν στη θάλασσα ρυπαίνοντας ακτογραμμή 2.000 χιλιομέτρων και προκαλώντας τεράστια οικολογική καταστροφή.
Στη δίκη κατέθεσαν πάνω από 200 μάρτυρες και εμπειρογνώμονες. Οι 1.500 ενάγοντες ομαδοποιήθηκαν σε 55 πολιτικές αγωγές.
Οι δικηγόροι που εκπροσώπησαν τη ναυτιλιακή εταιρεία υποστήριξαν ότι η εντολή των ισπανικών αρχών να ρυμουλκηθεί το πλοίο στην ανοικτή θάλασσα είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή πετρελαιοκηλίδα να εξελιχθεί σε μεγάλη οικολογική καταστροφή.