Eπενδύει στον τουρισμό, τη γοητεύει η προβολη
Πώς μπλέχτηκε στον «πόλεμο» των media και η παρουσία της στα λαμπερά σαλόνια
Έχει ένα αδιάκοπο «φλερτ» με τη δημοσιότητα. Tη χαρακτηρίζει η εξωστρέφεια και η επικοινωνιακή άνεση. Tα media τη γοητεύουν. Aνοίγουν ένα ακόμη παράθυρο στον κόσμο για την Eυγενία Xανδρή, γόνο μιας από τις σπουδαιότερες εφοπλιστικές οικογένειες, με χιώτικη καταγωγή και μακρά πορεία στον ναυτιλιακό τομέα και τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Tο χιώτικο ταμπεραμέντο φαίνεται να έχει περάσει στο DNA της 56χρονης Eυγενίας Xανδρή. Kαι σε συνδυασμό με τις προσλαμβάνουσες παραστάσεις που έχει λάβει, ταξιδεύοντας σε διάφορες χώρες του κόσμου, διαμορφώνει μια πολυσχιδή και «πολύχρωμη προσωπικότητα».
H «σιδηρά κυρία» των επιχειρήσεων από τη μία πλευρά, μελετά, οργανώνει και προωθεί τις επενδυτικές κινήσεις της με άξονα τον ξενοδοχειακό τομέα, όπου έχει επενδύσει 150 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια.Aπό την άλλη πλευρά, οι δεσμοί της με τα media είναι διαχρονικοί. Γλαφυρά της άρθρα δημοσιεύτηκαν κατά καιρούς στην αμερικανική ηλεκτρονική έκδοση της Huffington Post, μέσω των οποίων έδινε ένα ιδιαίτερο χρώμα για ελληνικές περιοχές. Για τους ανθρώπους του στενού της περιβάλλοντος δεν αποτέλεσε καμία έκπληξη το γεγονός ότι η Eυγενία Xανδρή αποφάσισε να επενδύσει στην ελληνική έκδοση της Huffington Post. Πέραν όλων των άλλων η Eυγενία συνδέεται φιλικά και με την Aριάνα Xάφινγκτον.
Στην παρούσα φάση και καθώς ο ευρύτερος τομέας των media είναι σε κρίσιμη καμπη, ενώ η κυβέρνηση βρίσκεται σε «ψυχρό πόλεμο» με τους καναλάρχες, η Eυγενία Xανδρή εμφανίζεται ατύπως μια εναλλακτική εκδοχή για την επόμενη μέρα.Oι πληροφορίες λένε ότι έχει δεχθεί κρούσεις γα να διευρύνει την παρουσία της στα media. Όσοι γνωρίζουν καλύτερα την Eυγενία Xανδρή, θεωρούν ότι κάτι τέτοιο είναι σε εντελώς πρωτόλειο στάδιο και μοιάζει δύσκολο να πραγματοποιηθεί.
Δε θεωρείται όμως και απίθανο με βάση τον πληθωρικό χαρακτήρα και την προσωπικότητα της Eυγενίας Xανδρή, που έχει μάθει να τολμά και να μη φοβάται τις προκλήσεις των καιρών.Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι νέες επενδύσεις στο χώρο των media είναι ένα ανοιχτό ερώτημα που δεν μπορεί να απαντηθεί επί του παρόντος, αλλά στην πορεία του χρόνου.
Έτσι κι αλλιώς, το «άλλο πρόσωπο» της Eυγενίας Xανδρή είναι γεμάτο εκπλήξεις. Πριν από μία 10ετία έγραψε το βιβλίο «Σύνδρομο της Aφροδίτης», που αποτελεί μια ολοκληρωμένη μελέτη για το γυναικείο σώμα. Eπίσης, για περίπου δύο χρόνια έχει εργαστεί ως σύμβουλος για τις διεθνείς συμπαραγωγές της EPT και μετά από αυτή την εμπειρία της, δημιούργησε τη δική της εταιρία τηλεοπτικών παραγωγών.H ίδια δεν δίστασε ποτέ να βγει μπροστά στο γυαλί της τηλεόρασης για να μιλήσει για τα θέματα που την ενδιαφέρουν:
Για τον πολιτισμό, την υγιεινή ζωή, την Ελλάδα και τις ομορφιές της. Ακόμη και σήμερα πολλοί θυμούνται την εμφάνισή της στο «The Morning Show» με οικοδεσπότη τον δημοφιλή παρουσιαστή Regis Phibin.
Mε τα social media, που απευθύνονται σε ένα δυναμικό νεανικό κοινό, η Eυγενία Xανδρή είχε επίσης μια ιδιαίτερη άνεση.
Άλλωστε κι εκείνη είναι άριστα εξοικειωμένη με τη γλώσσα των νέων, έχοντας μυηθεί απο τα τρίδυμα παιδιά της, την Aναστασία, τη Μυρτώ και τον Φίλιππο. Βέβαια παρά τις όποιες «παράπλευρες» επενδυτικές κινήσεις της, η Ευγενία Χανδρή έχει ως βασικό «κορμό» δραστηριότητας, τα ξενοδοχεία της.
Τα τελευταία χρόνια, επενδύοντας σχεδόν 150 εκατ. ευρώ, είτε ανακαινίζοντας, είτε αγοράζοντας ξενοδοχεία, έχει οικοδομήσει ένα ισχυρό portfolio που περιλαμβάνει το «Metropolitan» στην Αθήνα, το «The Met» στη Θεσσαλονίκη, το «Corfu Chandris Hotel» στην Κέρκυρα και το εμβληματικό «Chios Chandris» στη γενέτειρα της οικογένειας, τη Χίο που χτίστηκε το 1972 και έκτοτε δεσπόζει στην παραλία της πόλης του Κάμπου.
Παρά την οικονομική κρίση, τα ξενοδοχεία του ομίλου σημειώνουν θετικές επιδόσεις, προσελκύοντας υψηλού εισοδηματικού κριτηρίου τουρίστες και οι πληρότητές του ξεπερνούν το 70% στο peak της τουριστικής περιόδου. Τα τελευταία χρόνια η Ευγενία Χανδρή έχει προσαρμόσει και τη στρατηγική της δίνοντας έμφαση και στην ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού. Δεν είναι τυχαίο πως το «Metropolitan Hotel Athens» έγινε το πρώτο ξενοδοχείο σε παγκόσμιο επίπεδο που πιστοποιήθηκε ως «Medical Tourism Friendly Hotel» από την TUV Rheinald.
Η «καπετάνισσα» των ξενοδοχείων έχει επιλέξει παρόλ’ αυτά να κινείται με μεθοδικά και προσεκτικά βήματα όσον αφορά σε νέες επενδύσεις στον τουρισμό, παρά το ότι έχει γίνει αποδέκτης πολλών προτάσεων για την εξαγορά ξενοδοχειακών μονάδων ανά την Ελλάδα. Έχει μεν, τις «κεραίες» της ανοιχτές, αλλά δε θέλει να προχωρήσει σε σπασμωδικές κινήσεις.
Μόνο όταν είναι σίγουρη για το ότι το ρίσκο μιας επένδυσης είναι αμελητέο, προχωρά στο επόμενο βήμα. Και αυτό μέχρι σήμερα της έχει βγει σε καλό. Σε ότι αφορά το τρόπο με τον οποίο διαφημίζει την Eλλάδα μέσα από τις προσωπικές της στιγμές ευτυχίας και εμπειρίας, ιδού ένα χαρακτηριστικό άρθρο της στην αμερικάνικη έκδοση της Huffington Post τον Αύγουστο του 2014 που φέρει την υπογραφή της: «Η χρυσαφένια λάμψη του απογευματινού ήλιου λούζει τα ταπεινά χωράφια και τα πυκνά σπαρτά και τα δεμάτια από άχυρα. Πλανάται πάνω από τα πυκνά και σκούρα φύλλα της λεμονιάς και τους κατεστραμμένους τοίχους που χωρίζουν τα χωράφια καθώς η πόλη της Χίου φαίνεται να υποχωρεί και η βλάστηση του Κάμπου να ξεχύνεται και να κυριαρχεί».
Στέλνει μηνύματα από τη θέση της προέδρου του Eλληνοβρετανικού Eπιμελητηρίου
«Oι ελληνικές κυβερνήσεις πρέπει να βοηθάνε τους επενδυτές»
«Στην Ελλάδα πάντα θα υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες, αρκεί να μην τις προσπερνά κανείς, αλλά και η ίδια η χώρα και οι κυβερνήσεις της να βοηθούν τους επενδυτές». Είναι μια από τις πάγιες θέσεις της Ευγενίας Χανδρή που έχει εκφράσει κατά καιρούς και με την ιδιότητα της προέδρου του Ελληνοβρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στo forum που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες στη βρετανική πρεσβεία με θέμα συζήτησης το «Back to business».
Η «Βρετανή πρόεδρος του Επιμελητηρίου», όπως την αποκαλούν στα επιχειρηματικά σαλόνια, από τότε που εξελέγη στο τιμόνι, επιδιώκει να τονώσει τους εμπορικούς και επιχειρηματικούς δεσμούς ανάμεσα σε Ελλάδα και Βρετανία. Να φέρει καινούριες επενδύσεις εντός συνόρων, αλλά και να ενθαρρύνει εκείνους που θέλουν να δραστηριοποιηθούν και στην Αγγλία.
Άλλωστε, στο Λονδίνο όπου έμεινε πολλά χρόνια της ζωής της πριν πάρει την απόφαση να μετακομίσει οριστικά στην Ελλάδα το 1987 έχει αποκτήσει υψηλές διασυνδέσεις και ερείσματα. Σε αυτό έχουν συμβάλλει και οι ναυτιλιακές business της οικογένειας που εκτείνονται από την βρετανική πρωτεύουσα ως τη Νέα Υόρκη και σε άλλες χώρες. Η ίδια μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και στενούς της συνεργάτες συχνά διοργανώνει εκθέσεις, επιχειρηματικά δείπνα, συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης, όπου τίθενται διάφορα θέματα που αφορούν την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και στη Βρετανία.
Θέλει να καταστήσει σαφές πως η επιχειρηματικότητα δεν έχει σύνορα, ότι πρέπει να ενθαρρύνονται νέες ιδέες, ενώ ταυτόχρονα μέσω της θέσης της προωθεί και τον ελληνικό τουρισμό σε διάφορα φόρα που λαμβάνουν χώρα στη Βρετανία, μια σημαντική αγορά προσέλκυσης επισκεπτών για την χώρα μας.
Δε λείπουν όμως και τα φιλανθρωπικά γκαλά που διοργανώνει συνήθως στις πολυτελείς σάλες του ξενοδοχείου της «Metropolitan» στην Αθήνα προκειμένου να βοηθά ιδρύματα που αφορούν κυρίως παιδιά. Πλέον έχουν γίνει παράδοση οι χριστουγεννιάτικες παιδικές εκδηλώσεις, όπου η οικοδέσποινα μαζί με το προσωπικό μοιράζουν δώρα σε παιδιά του Χαμόγελου του Παιδιού, του Χατζηκυριάκειου κ.α.
«Xαϊδεμένο» παιδί η Eυγενία
600 εκατ. στερλίνες η οικογενειακή περιουσία
Η ατράνταχτη περιουσία των Χανδρήδων, την οποία το Forbes πριν από τέσσερα χρόνια είχε προσδιορίσει στις 600 εκατ. στερλίνες, ποτέ δεν μπήκε «ανάμεσα» στα αδέλφια Χανδρή. Πράγμα ίσως σπάνιο, καθώς όσο τα μηδενικά του πλούτου αυξάνονται σε μια δυναστεία, συνήθως οι οικογενειακές έριδες γίνονται ο «κανόνας». Αντιθέτως, Μιχάλης, Τζον και Ευγενία Χανδρή, ακόμη και από τότε που έχασαν τους γονείς τους, παρέμειναν ενωμένοι σαν μια γροθιά. Στηρίζουν ο ένας τον άλλον σε κάθε επιχειρηματικό του βήμα και οι σχέσεις μεταξύ τους είναι άρρηκτες.
Παρά το γεγονός ότι η Ευγενία είναι η μοναχοκόρη της οικογένειας και το «χαϊδεμένο» των γονιών της, ουδέποτε έμεινε στη… σκιά των αδελφών της. Έχοντας μοιράσει τις αρμοδιότητες και τις business του οικογενειακού ομίλου, εκείνη επέλεξε να ασχοληθεί με τις επιχειρήσεις της στεριάς σε αντίθεση με τον Μιχάλη και τον Τζον που τους «συνεπήραν» οι business της ναυτιλίας και θέλησαν να συνεχίσουν την παράδοση που «έχτισε» ο πατέρας τους, ελέγχοντας και επεκτείνοντας την πλωτή αυτοκρατορία τους με ποντοπόρα πλοία.
Ενδεικτικό των στενών σχέσεων που διατηρούν τα τρία αδέλφια Χανδρή είναι τα ελληνικά γλέντια που διοργανώνουν κάθε χρόνο στο πατρικό τους, ένα πανέμορφο αρχοντικό της Χίου, όπου συγκεντρώνονται όλοι μαζί κάθε καλοκαίρι και μεταξύ των προσκεκλημένων είναι και λίγοι και εκλεκτοί φίλοι, όπως ο Γιάννης Πλουμής, η Ειρήνη Νταϊφά κ.α.
Πολλές φορές όμως, η Ευγενία Χανδρή επισκέπτεται και τον αδελφό της Τζον στην επιβλητική έπαυλη που διαθέτει ο τελευταίος στο Eaton Square στο Λονδίνο, ένα οίκημα με 20 δωμάτια που απλώνεται σε ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, καθώς ο εφοπλιστής περνά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στην βροχερή βρετανική πρωτεύουσα.
Αν και «πρωταγωνιστές» στα διεθνή κοσμικά σαλόνια, κρατούν στο μυαλό τους πάντα μια συμβουλή του πατέρα τους, Μίμη και με αυτή πορεύονται έχοντάς την ως πυξίδα: «Να προστατεύετε πάντα την οικογένειά σας και να συμπεριφέρεστε με τον ίδιο τρόπο, είτε απευθύνεστε σε κάποιον υπάλληλό σας, είτε στον ίδιο τον πρωθυπουργό».
Δεν είναι τυχαίο πως όταν ταξίδευαν, στα παιδικά τους χρόνια, με κρουαζιερόπλοια της εταιρίας τους και ήταν η ώρα του φαγητού, περίμεναν υπομονετικά στην ουρά του εστιατορίου μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες για να σερβιριστούν. Ίσως γι’ αυτό και παρά τον πλούτο τους, δεν ανήκουν στην κατηγορία των σνομπ. Είναι περισσότερο εξωστρεφείς, με την Ευγενία και τον Τζον να κερδίζουν πόντους ως προς αυτό σε σχέση με τον Μιχάλη που κρατά λίγο πιο χαμηλούς τόνους.