Το νέο River West του Ν. Στασινόπουλου απειλεί το Athens Heart του Σ. Θεοδωρίδη
Οι προσφορές του mr Βιοχάλκο, για να κερδηθεί η μάχη του ανταγωνισμού ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο
Η μάχη των εμπορικών κέντρων μεταφέρεται στα δυτικά προάστια της Αθήνας. Ο Νίκος Στασινόπουλος της Βιοχάλκο, με τα εγκαίνια του νέου mall River West στον Κηφισό, ρίχνει το… γάντι της μονομαχίας στον έτερο διεκδικητή των καταναλωτών των δυτικών προαστίων, τον ιδιοκτήτη του Athens Heart, τον mr SATO Σωτήρη Θεοδωρίδη.
Ο διμέτωπος αγώνας για την επικράτηση (ή και για την επιβίωση) στον κόσμο των Malls, φεύγει από τα βόρεια ή τα νότια προνομιούχα προάστια και μεταφέρεται στο… ποτάμι. Εκεί, όπου ανοίγει επισήμως τις πύλες του στις 14 Μαΐου, με ένα ολοήμερο πάρτι εγκαινίων το River West, το νέο Mall του Νίκου Στασινόπουλου της Βιοχάλκο.
Η αδυσώπητη μάχη του ανταγωνισμού στα εμπορικά κέντρα και η «αρπαγή» των καταναλωτών, που στρέφονται περισσότερο στους χώρους αυτούς πλέον, ώθησε τον mr Βιοχάλκο να ξεκινήσει νωρίτερα τη λειτουργία του River West. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ομίλου, η έναρξη επρόκειτο να γίνει τον επόμενο μήνα, καθώς δεν είχαν ακόμα ολοκληρωθεί οι μισθώσεις των 75 καταστημάτων, που περιλαμβάνει το νέο Mall. Ούτε όμως τώρα, που ξεκινάει επίσημα η λειτουργία του River West, υπάρχει πληρότητα μισθώσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει καλυφθεί το 70%, ενώ τα στελέχη του ομίλου υποστηρίζουν ότι μέχρι το καλοκαίρι οι μισθώσεις θα αγγίξουν το 100%.
Το River West, ο προϋπολογισμός του οποίου ανήλθε στα 80 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε μια έκταση 60 στρεμμάτων στον Κηφισό και θα προσφέρει επιφάνεια 20.000 τ.μ., δίπλα από τα ΙΚΕΑ του Βασίλη Φουρλή, το ακίνητο στο οποίο στεγάζονται (45.000 τ.μ.) ανήκει επίσης στο Νίκο Στασινόπουλο.
Δέλεαρ το… δωρεάν
Η επένδυση του Νίκου Στασινόπουλου, που έχει αρχίσει να δίνει μεγάλη έμφαση στο real erstate, μετά τη θετική πορεία που είχαν όλες σχεδόν οι θυγατρικές του ομίλου του, αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, μέχρι να φανούν τα πρώτα δείγματα αποδοχής του. Οι προσφορές όμως, για να κερδηθεί η μάχη του ανταγωνισμού ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο.
Εκτός από τις 2.500 θέσεις δωρεάν στάθμευσης (τα υπόλοιπα εμπορικά κέντρα χρεώνουν με την ώρα την στάθμευση του αυτοκινήτου στα πάρκινγκ τους), για όσους χρησιμοποιούν το μετρό, θα λειτουργεί καθημερινά λεωφορείο είκοσι θέσεων, που θα πραγματοποιεί δωρεάν την διαδρομή μεταξύ του σταθμού του Αιγάλεω και του River West.
Το κόστος προφανώς είναι μεγάλο, λέγεται όμως ότι θα έχει συμμετοχή και ο Βασίλης Φουρλής, καθώς τα ΙΚΕΑ, που βρίσκονται στο ίδιο οικόπεδο με το River West, θα εκμεταλλεύονται την πελατεία του εμπορικού κέντρου, και αντίστροφα. Μεταξύ των εταιρειών που έχουν μισθώσει χώρους στο River West, είναι τα H&M, Carrefour Μαρινόπουλος, Μουστάκας, Next, Intersport, Adidas, Galerie De Beaute, Man & Manetti, Mayoral, Sport 2000. Θα υπάρχουν ακόμα καταστήματα, που προσφέρουν υπηρεσίες ομορφιάς και περιποίησης, καφέ και φαγητό, ενώ υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος για δημιουργική απασχόληση παιδιών.
Στον περιβάλλοντα χώρο, ολοκληρώνεται η κατασκευή πρότυπου θεματικού πάρκου, στο οποίο θα φιλοξενούνται ορισμένα από τα πιο διαδεδομένα φυτά του Ιπποκράτη. Πληροφορίες λένε ότι συμμετοχή σ’ αυτό είχαν καθηγητές και φοιτητές της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Άμυνα με… επίθεση
Η επιλογή του χώρου στον Κηφισό, έγινε από το Νίκο Στασινόπουλο για να βρεθεί στο κέντρο, όπου ζουν πάνω από 500.000 άνθρωποι στις περιοχές της Δυτικής Αττικής.
Σ’ αυτό όμως, το καταναλωτικό κοινό απευθύνεται και ο Σωτήρης Θεοδωρίδης με το Athens Heart.
Αυτή ήταν άλλωστε η σκέψη του, αλλά και οι εισηγήσεις των εταιρειών, που έκαναν έρευνα αγοράς. Να προσεγγίσει το νέο εμπορικό κέντρο (που βρίσκεται στον Ταύρο) το κοινό των δυτικών προαστίων, γι’ αυτό έγινε και επιλογή καταστημάτων, που είναι προσιτά στα μεσαία ή ακόμα και χαμηλά εισοδήματα.
Η… βιασύνη του Νίκου Στασινόπουλου να ξεκινήσει νωρίτερα την επίσημη λειτουργία του River West, έχει σχέση με τα μέτρα άμυνας που πήρε ο Σωτήρης Θεοδωρίδης, για να αντιμετωπίσει την επίθεση. Μέτρα άμυνας με… αντεπίθεση, καθώς, κατά τη διάρκεια της «δοκιμαστικής»λειτουργία του Mall της Βιοχάλκο, ο mr SATO, άρχισε τις εργασίες επέκτασης του Athens Heart σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της εταιρείας του Pasal Development.
Ο κ. Θεοδωρίδης έχει αναθέσει σε εταιρείες συμβούλων να του παραδώσουν μελέτες με τις προτιμήσεις των επισκεπτών, για να διαμορφώσει κατάλληλα το νέο χώρο και τα καταστήματα που θα φιλοξενηθούν σ’ αυτόν, και να είναι ανταγωνιστικότερα του River West.
Ο κ. Θεοδωρίδης δεν μπορεί να ακολουθήσει την πολιτική των προσφορών του κ. Στασινόπουλου, αλλά αναμένεται να αντεπιτεθεί με χαμηλότερες τιμές στα ενοίκια των καταστημάτων του, αλλά και στις τιμές των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Τα Malls και ο… θάνατος του εμποράκου
Η γιγάντωση των Malls προκαλούν το θάνατο του εμποράκου. Το 2010 έβαλαν λουκέτο 65.000 επιχειρήσεις, λόγω της κρίσης, αλλά και εξαιτίας της καταιγιστικής αύξησης των εμπορικών κέντρων, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, μέσα στο 2011 αναμένεται να βάλουν λουκέτο 120.000 επιχειρήσεις.
Είναι ενδεικτικό, ότι στην οδό Ερμού (ο πλέον εμπορικός δρόμος της Αθήνας) τα ξενοίκιαστα ισόγεια καταστήματα ξεπερνούν το 15%, ενώ εάν προστεθούν οι στοές και τα καταστήματα πρώτου ορόφου, τότε προσεγγίζουμε το 40 %. Επιπλέον, η κρίση σαρώνει στην κυριολεξία τα επαγγελματικά ακίνητα, με αποτέλεσμα ένα στα δέκα καταστήματα, να μένει άδειο για πολλούς μήνες, ενώ οι απαιτήσεις για μείωση των ενοικίων σε γραφεία και καταστήματα ξεπερνά το 30%.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό, πως στην περιοχή του Αγίου Δημητρίου, όπου ξεκίνησε από τις αρχές του χρόνου το Athens Metro Mall, έκλεισαν πάνω από 20 καταστήματα, ένα μάλιστα από τα οποία ανήκει σε μεγάλη αλυσίδα αξεσουάρ αυτοκινήτων, το οποίο αντί να ωφεληθεί από το εμπορικό κέντρο, γονάτισε και έβαλε λουκέτο.
Τα ίδιο συμβαίνει και στο κέντρο του Αμαρουσίου, όπου κλείνει το ένα μαγαζί μετά το άλλο, λόγω του Mall Athens του ομίλου Λάτση, ενώ τα περισσότερα καταστήματα στην περιοχή του Ταύρου έχουν πρόβλημα και έχουν κλείσει πάνω από 30 τους τρείς τελευταίους μήνες..