Κέρδισε τη «ναυμαχία» του ΟΛΘ
Έργο – φιλέτο για τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές δυνάμεις της χώρας που είχαν κάνει προσφορές για την διεκδίκησή του αποτελούσε η επέκταση της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Έργο – φιλέτο για τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές δυνάμεις της χώρας που είχαν κάνει προσφορές για την διεκδίκησή του αποτελούσε η επέκταση της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Όμως παρά τον έντονο ανταγωνισμό, η Μοχλός του Κωνσταντίνου Στέγγου ήταν η εταιρεία που μειοδότησε στον διαγωνισμό και κέρδισε στα… σημεία τους ισχυρούς αντιπάλους του (ΑΕΓΕΚ, Μηχανική, Τέρνα, Άκτωρ κ. α.) στη… ναυμαχία της συμπρωτεύουσας, προσφέροντας έκπτωση έως και 50%, σύμφωνα με πληροφορίες.
Μετά από πολλές περιπέτειες της Μοχλός, ειδικά με την πτώχευση του υποκαταστήματός της στη Ρουμανία, την οικονομική κρίση, την κατασκευαστική ανομβρία και τις έριδες ανάμεσα στον μεγαλομέτοχο και τους μικρομετόχους, το συγκεκριμένο project αποτελεί «ανάσα» για τον Στέγγο. Και αυτό, επειδή ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής, επιδιώκει να ενισχύσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων του, καθώς αυτό έχει περιοριστεί πλέον σε επίπεδα κάτω των 100 εκατ. ευρώ.
Βέβαια, πολλοί λένε πως ρόλο στην ανάληψη του έργου από τον Βορειοελλαδίτη επιχειρηματία έπαιξε και το γεγονός ότι δραστηριοποιείται επιχειρηματικά εδώ και χρόνια στη Θεσσαλονίκη, όπου διατηρεί και ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχειακά συγκροτήματα της χώρας, το θρυλικό Πόρτο Καρράς.
Η τακτική του, όταν αποφάσισε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό που προκήρυξε ο ΟΛΘ είναι να προσφέρει σημαντική έκπτωση 50% που δεν θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν οι άλλοι οκτώ υποψήφιοι ανάδοχοι. Προσφιλής μέθοδος που ακολούθησε, κατά κόρον, και η ΑΕΓΕΚ του Γιάννη Μαρούλη, κατά την διετία 2008 – 2009, με θετικά γι’ αυτή αποτελέσματα. Όμως, τώρα παρόλο που συμμετείχε και στον εν λόγω διαγωνισμό η ΑΕΓΕΚ δεν ακολουθεί την ίδια τακτική λόγω του ότι περιορίζονται τα περιθώρια κέρδους με τόσο μεγάλες εκπτώσεις.
Όμως, για τη «Μοχλός», η οποία είχε καιρό να αναλάβει κάποιο μεγάλο έργο και η ρευστότητα του ομίλου Τεχνική Ολυμπιακή κινείται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ τα τραπεζικά δάνεια «τρέχουν», η επέκταση της προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί «πολυπόθητο» έργο.
Το έργο, με προϋπολογισμό 151,2 εκατ. ευρώ, διεκδίκησαν σχεδόν όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές επιχειρήσεις της χώρας, καθώς και αρκετές ξένες. Η υποβολή των προσφορών, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΘ ολοκληρώθηκε την Τρίτη που μας πέρασε και οι φάκελοι των εταιρειών δόθηκαν αμέσως προς αξιολόγηση στην αρμόδια Επιτροπή.