Με ενδιαφέρον αναμένεται η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Καθημερινής, λόγω -εκτός των άλλων- και της πολύ μεγάλης διάχυσης που θα υποστούν όσοι μέτοχοι δεν συμμετάσχουν, ή δεν πουλήσουν τα δικαιώματά τους.
Συγκεκριμένα, η διαδικασία περιελάμβανε αρχικά ένα reverse split όπου οι πέντε παλιές μετοχές μετατράπηκαν σε μια καινούρια, ενώ τώρα θα δοθούν οκτώ νέες μετοχές για κάθε μία παλιά σε τιμή (0,33 ευρώ) που είναι σαφώς χαμηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή (0,788).
Θέμα μη κάλυψης της έκδοσης (8,16 εκατ. ευρώ) δεν φαίνεται να υπάρχει καθώς οι βασικοί μέτοχοι (οικογένεια Αλαφούζου) όχι μόνο έχουν δεσμευθεί πως θα καλύψουν το ποσοστό που τους αναλογεί (76,18%) αλλά επιπλέον θα καλύψουν και το όποιο αδιάθετο τμήμα, μέσα από τη συμμετοχή τους στη διαδικασία προεγγραφής για επιπλέον 6.478.872 μετοχές.
Μεταξύ των λοιπών μετόχων που κινδυνεύουν συγκαταλέγονται οι τράπεζες Εθνική και Eurobank (κατέχουν αθροιστικά το 5,1% της εισηγμένης), ενώ το υπόλοιπο 18,72% ανήκει στο ευρύ επενδυτικό κοινό.
Στην περίπτωση που τελικά στην επικείμενη αύξηση κεφαλαίου συμμετάσχει μόνο η οικογένεια Αλαφούζου, τότε το ποσοστό της θα υπερβεί το 97%!
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς θα συμπεριφερθεί η αγορά δικαιωμάτων που ξεκινά την προσεχή Δευτέρα, 10 Μαρτίου.
Σε ότι αφορά τώρα την πορεία της εισηγμένης, η διοίκησή της εκτιμά πως μέσα στο προσεχές δωδεκάμηνο θα χρειαστεί ως πρόσθετο κεφάλαιο κίνησης 14 εκατ. ευρώ, όπου τα 8,2 εκατ. θα τα αντλήσει από την δρομολογημένη ΑΜΚ, ενώ για τα υπόλοιπα διαπραγματεύεται με τις τράπεζες για αύξηση του πιστωτικού ορίου.
Η “Καθημερινή” πέρα από τη γνωστή δραστηριότητά της στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, είναι κάτοχος και δύο πλοίων που έχουν δοθεί προς ναύλωση.
Για το 2014 αναμένει:
α) Δραστικό περιορισμό των ζημιών στη δραστηριότητα του τύπου (θα συνεχιστεί η πολιτική περικοπής δαπανών και αμοιβών τρίτων).
β) Βελτίωση του αποτελέσματος στον κλάδο της ναυτιλίας, λόγω διαφαινόμενης αύξησης του κύκλου εργασιών. Γενικότερα για το ναυτιλιακό κλάδο, η διοίκηση της Καθημερινής προβλέπει πως η αγορά των ναύλων θα πάει καλύτερα σε σύγκριση με την προηγούμενη διετία.
γ) Κύκλο εργασιών του ομίλου που αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα του 2013.