Νομοσχέδιο γιανα τεθεί υπό ρύθμιση και οικονομικό έλεγχο ο ανερχόμενος κλάδος των influencers φέρνει προς ψήφιση από τις αρχές του μήνα η Γαλλία.
Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο ως influencers ορίζονται τα άτομα που χρησιμοποιούν τη διασημότητά τους για να προωθήσουν μέσω των social mediaαγαθά, υπηρεσίες ή μηνύματα σε ψηφιακό περιεχόμενο έναντι χρηματικού ανταλλάγματος.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της «Washington Post», το σχέδιο περιλαμβάνει την υποχρέωση των ανθρώπων που επηρεάζουν την κοινή γνώμη μέσα από τα social media να αποκαλύπτουν το περιεχόμενο που προωθούν επί πληρωμή.
Θα απαγορευθεί, επίσης, η προώθηση επί πληρωμή της αισθητικής χειρουργικής και ορισμένων χρηματοοικονομικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των κρυπτονομισμάτων, ενώ θα πρέπει να υπάρχουν προειδοποιήσεις για υπηρεσίες που σχετίζονται με τυχερά παιχνίδια.
Το πρόστιμο για τους παραβάτες θα ανέρχεται σε 328.000 ευρώ και φυλάκιση έξι μηνών. Η ποινή φαίνεται μεγάλη, αλλά σύμφωνα με τους νομοθέτες, η άσκηση επιρροής μέσω των social mediaείναι μια πραγματική δουλειά και θα πρέπει οπότε να υπάρχει το ίδιο ρυθμιστικό πλαίσιο που ισχύειγια τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης και τις διαφημίσεις.
Σύμφωνα με σχετικές έρευνες η ψυχική υγεία και η αυτοεκτίμηση των νεαρών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζεται αρνητικά όταν δεν μπορούν να μοιάζουν με αυτό που προβάλλουν οι influencers – οι οποίοι συχνά επιτυγχάνουν αυτές τις εμφανίσεις μέσω φίλτρων, επεξεργασίας φωτογραφιών και αισθητικών επεμβάσεων. Το 2019, μάλιστα ο The Guardian αναφέρθηκε στον όρο «Snapchat dysmorphia», σε σχέση με τα άτομα που κάνουν οι επεμβάσεις στο σώμα τους με σκοπό να μοιάζουν με τις φιλτραρισμένες selfies τους.
Σημειώνεται ότι η Νορβηγία ψήφισε το 2021 ένα νόμο σε σχέση με την επεξεργασία των φωτογραφιών στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ στην Ελλάδα, η μοναδική πρωτοβουλία που έχει ληφθεί είναι ο εντοπισμός από την ΑΑΔΕ των influencers που έχουν αδήλωτα έσοδα στην εφορία από την προώθηση προϊόντων.