Τις αλλαγές που έχουν επέλθει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στη μεσαία τάξη στην Ελλάδα και την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων με δείκτη την αξία ενός χάμπουργκερ σχολιάζει ο γερμανικός Τύπος.
«H αποσύνθεση της μεσαίας τάξης» επιγράφει το άρθρο της η εφημερίδα Neue Zürcher Zeitung αναφερόμενη στις κοινωνικές αλλαγές που έχει υποστεί η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Η εφημερίδα αναφέρει: «Η σημερινή κρίση κλόνισε την σταθερότητα των τελευταίων χρόνων -και αυτό αφορά σε όλα τα κοινωνικά στρώματα- και έθαψε βαθιές πεποιθήσεις και αντιλήψεις, όπως για παράδειγμα για τον ορισμό της ευμάρειας. Άνθρωποι που κάποτε ένιωθαν ασφαλείς, που είχαν κοινωνική ασφάλιση και σύστημα υγείας, σήμερα φοβούνται για το μέλλον».
Λίγο παρακάτω η εφημερίδα σημειώνει: «Οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν στην κοινωνία, η οποία όχι μόνο έπρεπε να δεχθεί μεγάλους περιορισμούς στο επίπεδο διαβίωσης, αλλά φοβούνται ακόμα περισσότερο για περαιτέρω αστάθεια στον οικονομικό και πολιτικό τομέα και για τη ζωή τους. Το μέσο εισόδημα των νοικοκυριών μειώθηκε πάνω από 30%, οι μισθοί μειώθηκαν γύρω στο 25% και όλο και περισσότεροι άνθρωποι απειλούνται από τη φτώχεια».
Η τιμή του χάμπουργκερ, ως δείκτης ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, είναι το θέμα του ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα η Die Zeit. H εφημερίδα γράφει: «Οι οικονομολόγοι χρησιμοποίησαν την αξία του Big Mac για να συγκρίνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Έτσι η τιμή για τη βόμβα θερμίδων στην Ελλάδα τον περασμένο χρόνο αυξήθηκε πάνω από 40 σεντ. Αλλά και στις άλλες χώρες της κρίσης, όπως η Ιταλία και η Πορτογαλία, αυξήθηκε η τιμή».
«Γιατί είναι όμως καλή είδηση αυτό;», γράφει η εφημερίδα. «Τα προηγούμενα χρόνια έπεσαν κατακόρυφα οι τιμές στην Ελλάδα. Οι μισθοί περικόπηκαν και χάθηκαν θέσεις εργασίας. Η αύξηση της τιμής του Big Mac, σύμφωνα με τη συντάκτρια της έκθεσης Πία Χιτλ, δείχνει ότι ο κατήφορος και συγχρόνως η ύφεση στη χώρα επιβραδύνονται. Σύντομα λοιπόν η χώρα θα πάει μπροστά».