Ως απίθανο κρίνεται από τον γερμανικό Τύπο το ενδεχόμενο να επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ Αθήνας – πιστωτών στο Eurogroup της Δευτέρας.
Όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, οι τελευταίες τοποθετήσεις κορυφαίων πολιτικών εκπροσώπων, τόσο από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης όσο και από αυτήν των δανειστών, έχουν καταστήσει σαφές ότι είναι εξαιρετικά απίθανο να προκύψει τελική συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών στο Eurogroup των Βρυξελλών την προσεχή Δευτέρα. Όπως σημειώνει η Tageszeitung του Βερολίνου σε ανταπόκρισή της από τις Βρυξέλλες, «δεν γίνεται πλέον λόγος για συμφωνία. Στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση των Αθηνών σημειώθηκε μόνο ‘περιορισμένη’ πρόοδος, δήλωσε παραπονούμενος την Πέμπτη ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ».
Η αριστερή εφημερίδα του Βερολίνου παρατηρεί ότι, «η νευρικότητα εντείνεται όχι μόνο εξαιτίας της στενότητας των κρατικών ταμείων στην Αθήνα και των αργών συνομιλιών στις Βρυξέλλες. Μεγάλη ένταση προκαλεί και μία απόπειρα της ελληνικής κυβέρνησης να επιρρίψει την ευθύνη για πιθανή αποτυχία (σ.σ. των διαπραγματεύσεων) στους δανειστές». Ο ανταποκριτής της εφημερίδας υπογραμμίζει τέλος ότι «ο χρόνος πιέζει, δεδομένου ότι μετά τις 12 Μαΐου η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να αποπληρώσει νέα, ακόμη υψηλότερα ποσά στους δανειστές της. Αν δεν μπορεί, τότε όλα έχουν τελειώσει».
«Μετέωρη» είναι η χορήγηση χρηματικής βοήθειας, αναφέρει η Frankfurter Rundschau σε αναδημοσίευση τηλεγραφήματος του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων (dpa). «Η επιπλέον βοήθεια για την απειλούμενη με χρεοκοπία Ελλάδα παραμένει μετέωρη. Μία συμφωνία ανάμεσα στην Αθήνα και τους διεθνείς δανειστές εξακολουθεί να μην είναι ορατή», επισημαίνει η εφημερίδα της Φραγκφούρτης, επικαλούμενη και τις δηλώσεις του Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ για περιορισμένο βαθμό προόδου των διαπραγματεύσεων.
«Τελικά η Αθήνα θέλει να προβεί σε ιδιωτικοποιήσεις», γράφει σημερινή ανταπόκριση της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt από την Αθήνα. Όπως αναφέρει, η γερμανική εταιρεία διαχείρισης αερολιμένων Fraport θα αναλάβει τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα «ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν». Ο γερμανός ανταποκριτής στέκεται ιδιαίτερα στην αλλαγή στάσης της ελληνικής κυβέρνησης στο ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων σε σύγκριση με τις προεκλογικές της θέσεις. Όπως υπενθυμίζει το δημοσίευμα, η σύμβαση με την κοινοπραξία της Fraport και τον όμιλο Κοπελούζου θα προβλέπει την επένδυση 1,4 δις για τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων και καταβολή επιπλέον 1,2 δις στο ελληνικό Δημόσιο για τη διαχείριση των αερολιμένων για διάστημα 40 ετών.