Τις πολυεπίπεδες ευκαιρίες για το Ραδιόφωνο στην ψηφιακή εποχή και την εποχή του Ιnternet ανέδειξε το 1ο Radio Conference, που διοργάνωσαν το Marketing Week και η Boussias Communications. Η εκτίμηση ότι το Ραδιόφωνο έχει μπροστά του μια τεράστια πρόκληση, ήταν διάχυτη σε όλους τους συνέδρους.
Mεταξύ των βασικών συμπερασμάτων ήταν η ανάγκη εξωστρέφειας των ραδιοφωνικών σταθμών, οι οποίοι πρέπει να αναλάβουν κοινές πρωτοβουλίες ανάδειξης των ισχυρών πλεονεκτημάτων του Μέσου, η απαραίτητη δημιουργική και στρατηγική συνύπαρξή του με τα Social Media, η στρατηγική ανάπτυξη της υπεραξίας του ραδιοφωνικού brand, η δημιουργική αξιοποίηση του περιεχομένου του και σε άλλες πλατφόρμες (όπως π.χ. στο Διαδίκτυο και στο Μobile), η ανάγκη ανάδειξης του interactive χαρακτήρα του, το ζητούμενο θέσπισης ξεκάθαρου νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας που θα ενθαρρύνει τις επενδύσεις στο ραδιόφωνο κ.ά.
Το συνέδριο ξεκίνησε με τον χαιρετισμό του Παναγιώτη Κωστάκη, Γενικού Γραμματέα της ΕΙΙΡΑ, υπό την αιγίδα της οποίας είχε τεθεί η διοργάνωση. Ο Π. Κωστάκης ανέφερε τα πλεονεκτήματα που έχει το ραδιόφωνο, τα οποία πρέπει να αναδειχθούν ξεκάθαρα και αποφασιστικά, ενώ τόνισε ότι η νέα τεχνολογία, το Διαδίκτυο και οι εφαρμογές του αποτελούν σύμμαχο και όχι εχθρό του Μέσου.
Παράλληλα μίλησε για την ανάγκη επένδυσης του ραδιοφώνου σε νέους ανθρώπους με φρέσκιες ιδέες, αλλά και στα στοιχεία στα οποία πρέπει να επενδύσει το τελευταίο για να χτίσει πιστότητα με το κοινό του: Αξιοπιστία, ειλικρίνεια, συνέπεια.
ΕΝOΤΗΤΑ 1: PROGRAMMING
Τον συντονισμό της πρώτης ενότητας είχε ο Αντώνης Ανδρικάκης, ο οποίος έχει συνδέσει στενά το όνομά του με το ραδιόφωνο χρόνια τώρα, ενώ μέχρι πρότινος είχε τη Γενική Διεύθυνση των κρατικών ραδιοφώνων.
Nik Goodman, Σύμβουλος και πρώην Διευθυντής Προγράμματος στο Virgin Radio και τον Capital FM
Ο Nik Goodman αναφέρθηκε στη γενιά του Facebook και στον τρόπο που αυτή «καταναλώνει» ραδιόφωνο. Όπως τόνισε, για να ενισχυθεί το brand ενός ραδιοφωνικού σταθμού θα πρέπει αυτό να χτίσει σχέσεις πιστότητας με τους ακροατές του. Ο ίδιος έδωσε 4 συμβουλές για το πώς μπορεί αυτό να γίνει: Listen again, Site Channels, Social Media, Extra Content.
Με την πρώτη συμβουλή «Listen Again», προέτρεψε τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να ακούσουν ξανά το καθημερινό τους περιεχόμενο, το οποίο θα πρέπει να βρουν δημιουργικούς τρόπους να το προβάλλουν τόσο μέσα από το Διαδίκτυο, όσο και μέσα από mobile εφαρμογές. Ένας τρόπος που ανέφερε είναι η «κειμενοποίηση» στο site του σταθμού μιας σημαντικής ηχητικής συνέντευξης και η προβολή της μέσα από τα Social Media.
«Αναζητήστε στρατηγική στο περιεχόμενό σας και φροντίστε αυτό να είναι διαθέσιμο σε πολλές πλατφόρμες» τόνισε. Η δεύτερη συμβουλή «Site Channels» προέτρεπε στη δημιουργία παράπλευρων καναλιών γύρω από το βασικό brand που είναι ο ραδιοφωνικός σταθμός. «Μην δημιουργείτε συνεχώς νέα brands ραδιοσταθμών, είναι ήδη πάρα πολλά» επισήμανε. Η τρίτη συμβουλή του Nik Goodman ήταν η αξιοποίηση των Social Media.
Σύμφωνα με τα όσα είπε, ο ραδιοφωνικός παραγωγός του σήμερα είναι διαρκώς «στον αέρα» μέσω των Social Media, όπως είναι π.χ. το Facebook και το Τwitter και μέσω αυτών μπορεί και πρέπει να αναπτύξει σχέσεις πιστότητας με τους ακροατές του. «Μέσα από τα Social Media, ο κόσμος βλέπει πια την καθημερινή πλευρά των παραγωγών, συνδέεται μαζί τους, ενώ έχει λόγο και στην παραγωγή προγράμματος, αφού πολλές φορές το δημιουργεί ο ίδιος» τόνισε.
Tέλος, κατέληξε με την προτροπή επιπλέον παραγωγής περιεχομένου, το οποίο να ξεπερνά την ηχητική εκπομπή. «Η νέα γενιά θέλει περισσότερο περιεχόμενο από το ραδιόφωνο, ακόμα και οπτικό, μέσω του Διαδικτύου» κατέληξε.
Πηγή: Marketing Week