Την προηγούμενη χρονιά εκτοξεύτηκαν οι καταγγελίες πολιτών που είδαν τους λογαριασμούς τους φουσκωμένους επειδή έστειλαν sms σε ένα πενταψήφιο νούμερο που ξεκινούσε από 901, 909 κτλ. Εκτοξεύτηκαν παράλληλα και τα πρόστιμα που επέβαλλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), σε παρόχους Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), τα οποία έφτασαν ούτε λ΄θγο ούτε πολύ τα 1,2 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με απάντηση του αντιπροέδρου της ΕΕΤΤ Δρ. Νικόλαου X. Παπαουλάκη σε κοινοβουλευτική ερώτηση στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, έως τις 31/10/2017 ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών της ΕΕΤΤ διαχειρίστηκε 8.196 καταγγελίες/αιτήματα καταναλωτών, σε σχέση με 7.399 καταγγελίες/αιτήματα για το σύνολο του 2016 (αύξηση 10,8%). Από τις καταγγελίες αυτές, οι 784 αφορούσαν Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης γενικά (πενταψήφια +901 κτλ), ενώ για το έτος 2016 το αντίστοιχο νούμερο ήταν 461 (αύξηση 70%).
Επακολούθως η ΕΕΤΤ προχώρησε σε σχετικούς ελέγχους, επιβάλλοντας πρόστιμα που ξεπερνούν τα 1.115.500 ευρώ σε παρόχους που έχουν παραβιάσει το νομικό πλαίσιο παροχής ΥΠΠ. Πιο συγκεκριμένα, έχουν ήδη διεξαχθεί και διεξάγονται έλεγχοι συμμόρφωσης Παροχών ΥΠΠ ή/και Δικτύου προς τις σχετικές υποχρεώσεις τους που σχετίζονται με χρήση σύντομων κωδικών πρόσθετης χρέωσης για την παροχή, μεταξύ άλλων, συνδρομητικών καθώς και μη-συνδρομητικών Premium SMS/Premium MMS Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης.
Η ΕΕΤΤ σύμφωνα πάντα με τον αντιπρόεδρο της συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, όπως η Δ/νση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και Οικονομικής Αστυνομίας, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) με στόχο την καταπολέμηση της συγκεκριμένης μορφής απάτης.
Σημείωσε επίσης ότι εφόσον υποβληθεί στην ΕΕΤΤ καταγγελία παρόχου δικτύου ή/και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών σχετικά με απάτη ή παράπονα/καταγγελίες τελικών χρηστών σχετικά με χρεώσεις τουλάχιστον τριπλάσιες από τις συνήθεις (μέσος όρος των τελευταίων 6 μηνών), η ΕΕΤΤ μπορεί να ζητά από τις επιχειρήσεις παροχής δημοσίων δικτύων επικοινωνιών ή/και διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών να παρεμποδίζουν κατά περίπτωση την πρόσβαση σε αριθμούς ή υπηρεσίες. Ακόμη οι καταναλωτές μπορούν με αίτησή τους προς τον πάροχο του δικτύου εκκίνησης κλήσης να ζητήσει τη φραγή της πρόσβασής του σε όλες τις ΥΠΠ ή σε συγκεκριμένες αριθμοδοτικές σειρές.
Ο επικεφαλής του ρυθμιστικού φορέα διευκρινίζει πάντως ότι η ΕΕΤΤ “δεν έχει αρμοδιότητα για την επίλυση οικονομικών διαφορών μεταξύ καταναλωτών και εταιρειών (αμφισβήτηση λογαριασμών, επιστροφή χρημάτων, αποζημιώσεις)”, που είναι αρμοδιότητα των Πολιτικών Δικαστηρίων ή φορέων όπως ο Συνήγορος του Καταναλωτή.