Το διαδίκτυο όχι μόνο δεν επέφερε το τελειωτικό χτύπημα στην τηλεοπτική βιομηχανία αλλά αντίθετα συνεργάζεται μαζί της και την βοηθά να αυξήσει τα ποσοστά τηλεθέασης παγκοσμίως, μέσω της παρακολούθησής τηλεοπτικών προγραμμάτων σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με έρευνα της Eurodata TV για το 2017.
Ο μέσος όρο ημερήσιας τηλεθέασης παγκοσμίως το 2017 διαμορφώνεται σε 2 ώρες και 56 λεπτά, ενώ η δυνατότητα replay των τηλεοπτικών προγραμμάτων και παρακολούθησης τους σε κάποια φορητή συσκευή έφερε κατά μέσο όρο 8% επιπλέον τηλεθέαση στις 95 χώρες όπου πραγματοποίησε μετρήσεις το ινστιτούτο.
Όσον αφορά την γεωγραφική διαφοροποίηση της τηλεθέασης, πρωταθλήτρια παραμένει η Βόρεια Αμερική, με 4 ώρες και 3 λεπτά τηλεθέασης ημερησίως κατά μέσο όρο, ενώ ακολουθεί η Ευρώπη με 3 ώρες και 49 λεπτά και στη συνέχεια η Βραζιλία και η Ρωσία. “Παρατηρούμε μια μικρή υποχώρηση στη Βόρεια Αμερική και την Ασία, όμως στη Νότια Αμερική σημειώνεται αύξηση, ενώ η τηλεθέαση στην Ευρώπη παραμένει σε ένα ιστορικά υψηλό ποσοστό”, σχολίασε ο Φρεντερίκ Βολπρέ αντιπρόεδρος της Eurodata TV Worldwide.
Μία ακόμη σημαντική παράμετρος είναι οι ότι οι ΗΠΑ και η Βρετανία, οι δυο αγγλόφωνες δηλαδή χώρες, παραμένουν αυτές με τη μεγαλύτερη εξαγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων. Ακολουθούν η Γαλλία, η Γερμανία και η Τουρκία.
Τα στοιχεία της έκθεσης επιβεβαιώνουν όλες τις σχετικές μελέτες που προβλέπουν ότι – και – το μέλλον της τηλεόρασης είναι mobile, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στις οθόνες των κινητών συσκευών τους για να παρακολουθήσουν τηλεόραση. Μάλιστα διαπιστώνεται ότι οι οι νεαροί ενήλικες, οι οποίοι παρακολουθούν προσεκτικά τις τάσεις παγκοσμίως, είναι οι μεγαλύτεροι χρήστες αυτών των νέων δυνατοτήτων.
Σύμφωνα, τέλος, με τις παρατηρήσεις της έρευνας, οι τηλεοπτικοί παραγωγοί προσπαθούν “να δημιουργήσουν περιεχόμενο που θα απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό” -τους νέους, τις γυναίκες, τους ηλικιωμένους-, καταγράφεται, δηλαδή, διαφοροποίηση στην παραγωγή προγραμμάτων προς θέαση σε κάθε συσκευή.