H θέαση μέσω εφαρμογών βάζει στην άκρη τα τηλεκοντρόλ;
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θέασης της Netflix έχει αρχίσει και να κερδίζει το νεανικό κοινό στην Ελλάδα και το γεγονός αυτό έχει «πληγώσει» τις συνδρομητικές τηλεοπτικές εταιρείες οι οποίες ανασυντάσσουν τις δυνάμεις τους για να γίνουν ανταγωνιστικές και να μην κινδυνέψουν στο άμεσο μέλλον.
Ήδη στα στρατηγεία των ελληνικών συνδρομητικών καναλιών ετοιμάζουν το επόμενο βήμα τους, που φέρει πρόσημο app και θα είναι ανταγωνιστικό στην Netflix.
Το όπλο της Nova
Η πλούσια ταινιοθήκη της Nova, η οποία είναι απόγονος του Filmnet, θα είναι το μεγάλου ατού της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της εταιρείας.
Οι πληροφορίες κάνουν αναφέρουν ότι το όνομα αυτής θα είναι Novaflix και ο συνδρομητής θα έχει πρόσβαση μέσω σύνδεσης στο Internet και θα έχει την δυνατότητα θέασης On Demand, Live TV, αλλά ακόμα και όταν είνα offline θα υπάρχει η δυνατότητα download
Κλειστά τα χαρτιά της η Cosmsote tv
Μέχρι αυτή τη στιγμή η Cosmsote tv δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της και δεν έχει διαρρεύσει κάτι από τα γραφεία της.
Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως η Cosmote ετοιμάζει ανάλογη πλατφόρμα για την τηλεόραση η οποία θα βγει στον «αέρα» εντός του 2019.
Οι φόροι μπλοκάρουν τα κοντρόλ
Ανάσα μεγάλη για τη Netflix είναι ότι δεν έχει έξοδα προς την Ελλάδα…
Αντιθέτως οι επιχειρήσεις συνδρομητικής τηλεόρασης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα:
Αποδίδουν στην Πολιτεία ετήσιο αντάλλαγμα έως και 3% επί των εσόδων τους για την άδεια δορυφορικής εκπομπής. Καταβάλλουν όλους τους προβλεπόμενους φόρους επί των διαφημίσεων που προβάλλουν. Αποδίδουν ποσοστιαίες εισφορές της τάξεως αθροιστικά του 2% επί του τζίρου τους υπέρ των Κέντρων Αποκατάστασης και Εκπαίδευσης Τυφλών, υπέρ ελληνικών Κινηματογραφικών παραγωγών και καταβάλλουν πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα υπέρ των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων.
Επιπλέον, και μόλις πριν από λίγους μήνες, επεβλήθη μια νέα επιβάρυνση υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, του ασφαλιστικού φορέα των δημοσιογράφων, ύψους 2% επί των συνολικών εσόδων της συνδρομητικής τηλεόρασης (και όχι μόνο επί των διαφημιστικών τους εσόδων), παρά τις ισχυρές αντιρρήσεις που είχαν εκφράσει οι διοικήσεις των εταιρειών του κλάδου, καθώς οι δημοσιογράφοι και το προσωπικό που ασφαλίζεται στον ΕΔΟΕΑΠ δεν υπερβαίνει το 3% του ανθρώπινου δυναμικού τους.
Κανένας από τους παραπάνω φόρους προς καταναλωτές και επιχειρήσεις συνδρομητικής τηλεόρασης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, δεν επιβάλλεται στην περίπτωση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται εκτός Ελλάδος, αλλά παρέχουν υπηρεσίες σε Έλληνες καταναλωτές (Netflix, Amazon, Youtube, AppleTV κτλ). προς καταναλωτές και επιχειρήσεις συνδρομητικής τηλεόρασης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, δεν επιβάλλεται στην περίπτωση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται εκτός Ελλάδος, αλλά παρέχουν υπηρεσίες σε Έλληνες καταναλωτές (Netflix, Amazon, Youtube, AppleTV κτλ).
Και οι πειρατές
Και ενώ οι εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης προσπαθούν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις που τους φέρνει η Netflix οι ιθύνοντες τους έχουν και άλλον έναν μεγάλο πονοκέφαλο, την πειρατεία. Ψάχνουν λύσεις πως θα σταματήσουν οι διαρροές συνδρομητών.
Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα είναι ενεργές σήμερα περίπου 150 χιλιάδες συνδέσεις πειρατικές που θα αντιστοιχούσαν -αν όλες «γύριζαν» σε νόμιμες – σε έσοδα από συνδρομές τουλάχιστον 45 εκατ. ευρώ (150χιλ. x 25 ευρώ x 12μήνες) τον χρόνο με το 30% (13,5 εκατ. ευρώ) να ισοδυναμεί με απώλεια φόρων και λοιπών εσόδων προς το ελληνικό δημόσιο.