5% αύξηση του συνολικού διαφημιστικού τζίρου προβλέπει στο τελευταίο της Report η MAGNA με την αξία της αγοράς να φτάνει στα $600 δις.
Υπενθυμίζεται ότι η MAGNA ανήκει στην IPG MEDIABRANDS και ένας από τους βασικούς άξονες δράσης της είναι η συγκέντρωση πληροφόρησης για την επένδυση στα Media παγκοσμίως. H MANGA, μετά από 60 χρόνια εμπειρίας, έχει θέσει τα standards στις προβλέψεις της αγοράς αφού δημιουργεί πάνω από 40 reports ετησίως για Audience Trends, Media Spend και Ad Effectiveness.
Σύμφωνα με την έκθεση της που δημοσιεύτηκε αυτό το μήνα, τα παραδοσιακά linear media (broadcast TV, ραδιόφωνο, τύπος, εξωτερική διαφήμιση) θα έχουν μείωση κατά -3% ($290 δις) ενώ τα digital media θα έχουν αύξηση +14% το 2019 σε σχέση με το 2018 και προβλέπεται ότι θα φτάσουν σε ποσοστό απορρόφησης 51% της συνολικής επένδυσης.
Η απουσία μεγάλων γεγονότων επικαιρότητας όπως εκλογές ή αθλητικά events θα μειώσει τα έσοδα που θα έχει η linear TV το 2019 ($175δις) κατά -2% σε σχέση με το 2018. Εξαιρώντας τις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτό γίνεται +1%, η αύξηση προκύπτει από συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες (φαρμακευτικά, προϊόντα τεχνολογίας κλπ)ή σε κάποιες περιπτώσεις από την αύξηση του CPM.
Η MAGNA εκτιμά ότι η ψηφιακή διαφήμιση φτάνει σε ένα επίπεδο ωριμότητας διότι η διείσδυση των ψηφιακών ΜΜΕ αγγίζει σε πολλές πια χώρες τα παγκόσμια επίπεδα. Έτσι ενώ τα ποσοστά αύξησης παραμένουν να είναι διψήφια, ο ρυθμός ανάπτυξης είναι χαμηλότερος του περσινού. Αναλυτικότερα προβλέπεται +13% για το Search, +23% για τα social ads και +22% για το digital video. O μεγαλύτερος όγκος αυτής της αύξησης θα έρθει από impressions και clicks σε mobile συσκευές. Το mobile advertising θα αυξηθεί κατά +24% αυτή τη χρονιά, απορροφώντας το 68% της συνολικής digital διαφήμισης.
Αναλύοντας την κατανομή της συνολικής επένδυσης στην παγκόσμια αγορά με κριτήριο τη δυνατότητα των Μέσων για να δημιουργούν περιεχόμενο(Editorial Media), η MAGNA καταγράφει ότι το έσοδο των Editorial Media (τηλεόραση, ραδιόφωνο, τύπος, outdoor, digital media που έχουν editorial περιβάλλον)δεν θα παρουσιάσει αύξηση κατά το 2019, ενώ τα non-editorial Media, θα έχουν αύξηση κατά 15% περίπου. Παρόμοια ανάλυση για τα προηγούμενα χρόνια, δείχνει ότι η επένδυση στα Editorial Media επηρεάζεται από τα σημαντικά γεγονότα επικαιρότητας.
Οι χώρες με εύρωστες ή αναπτυσσόμενες οικονομίες προβλέπεται να έχουν τα υψηλότερα επίπεδα αύξησης της διαφημιστικής επένδυσης : Κίνα +10%, Ρωσία +10%, Ινδία +15%. Τα διαφημιστικά έσοδα στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης θα φτάσουν στα $117,5 δις +3,9% vs. 2018. Τα Digital Media θα φτάσουν στο 50% της συνολικής επένδυσης και θα έχουν αύξηση +11%. Το #1 digital format θα παραμείνει το Search (41% των συνολικών digital εσόδων)με ανάπτυξη +10%.
Όσον αφορά για τη διαφημιστική επένδυση στην Ελλάδα προβλέπεται να ακολουθήσει τη θετική πορεία της οικονομίας και να έχει ανάπτυξη περίπου +3%. Η τηλεόραση παραμένει το κυρίαρχο μέσο στη χώρα απορροφώντας πλέον της μισής επένδυσης, ποσοστό υψηλότερο από όλες τις άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης.