Το Αρχείο της ΕΡΤ, με αφορμή τη συμπλήρωση 79 ετών από την είσοδο των γερμανικών στρατευμάτων στην Αθήνα, στις 27 Απριλίου 1941, ψηφιοποίησε και παρουσιάζει στην ιστοσελίδα του την εκπομπή «Αναζητώντας την χαμένη εικόνα-Μέρες γερμανικής κατοχής».
Πρόκειται για ένα επεισόδιο μιας σειράς ντοκιμαντέρ (Σκηνοθεσία: Ομάδα Cinetic, έτος παραγωγής: 1990)που προβάλλει μια σύνθεση οπτικοακουστικού αρχειακού υλικού από την περίοδο της γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα και κυρίως στην Αθήνα. Αρχικά παρουσιάζονται πλάνα από την είσοδο των γερμανικών στρατευμάτων στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα και την ανάρτηση της ιταλικής και ναζιστικής σημαίας στην Ακρόπολη.
Ακολουθούν πλάνα κεντρικών αθηναϊκών κτιρίων που επιτάχθηκαν από τις δυνάμεις κατοχής. Επίσης προβάλλονται σκηνές της καθημερινής ζωής κατά τη διάρκεια της κατοχής, οι συγκοινωνίες με τα τραμ και τα γκαζοκίνητα λεωφορεία, το συσσίτιο και ο λιμός που εξολόθρευσε τον άμαχο πληθυσμό της πόλης, με πλάνα από την περισυλλογή νεκρών από τους δρόμους, την περίθαλψη παιδιών και ενηλίκων εξασθενημένων από την ασιτία.
Από την άλλη στα πλάνα περιλαμβάνεται και το ανατιναγμένο κτίριο της Ελληνικής Σοσιαλιστικής Πατριωτικής Οργάνωσης (ΕΣΠΟ) από την ΠΕΑΝ (Πανελλήνιος Ένωσις Αγωνιζομένων Νέων), όπωςκαι οι απεργίες και διαδηλώσεις που οργανώθηκαν στην Αθήνα.
Τέλος, προβάλλονται πλάνα από τις εκτελέσεις Ελλήνων αγωνιστών δι’ απαγχονισμού, αλλά και από παρελάσεις των Ταγμάτων Ασφαλείας μπροστά από το Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο και το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη.
Σημαντικό στοιχείο για το οπτικοακουστικό αρχειακό υλικό του επεισοδίου είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των κινηματογραφικών λήψεων, που αναφέρονται στην Αθήνα κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής, πραγματοποιήθηκαν από τον Άγγελο Παπαναστασίου. Με μια μηχανή λήψης 16 χιλιοστών ο Άγγελος Παπαναστασίου κινηματογράφησε με μυστικότητα κατά τη διάρκεια της κατοχής σκηνές από την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά κυρίως τις βαναυσότητες των κατακτητών εις βάρος τους.
Σημειώνεται ότι η αξία των λήψεων αυτών καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν ως αποδεικτικό στοιχείο στη δίκη της Νυρεμβέργης.