Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα από τον ταχύτατα αναπτυσσόμενο χώρο της online διαφήμισης στην Ευρώπη.
Το 2010 η συνολική online διαφημιστική δαπάνη στην Ευρώπη ανήλθε στα 17,7 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 15,4%, τη στιγμή που η δαπάνη για τη συνολική διαφημιστική αγορά αυξήθηκε μόλις κατά 5%.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που διεξήγαγε το IAB Ευρώπης, στην οποία διαπιστώνεται επίσης εντυπωσιακή ανάπτυξη της online display διαφήμισης, με την τελευταία να εμφανίζεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή online διαφήμισης στην Ευρώπη, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 21%, χάρη στα social media, τα video και το mobile.
Σε αρκετές αγορές καταγράφηκε αύξηση άνω του 20% κατά τη διάρκεια του 2010. Ποσοστά αύξησης υψηλότερα του μέσου όρου εμφανίστηκαν στην Ιρλανδία (31%), την Ισπανία (29%) και τη Ρωσία (27%).
Παράλληλα, το search αυξήθηκε κατά 15,6%, παραμένοντας έτσι η μεγαλύτερη κατηγορία στην online διαφήμιση, κατέχοντας το 45% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης, σε σύγκριση με το 33% για την display και το 22% για τα classifieds.
Στην έρευνα συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά φέτος και η αγορά της mobile διαφήμισης. Παρόλο που τα στοιχεία της mobile διαφημιστικής δαπάνης είναι διαθέσιμα μόνο για 12 από τις 25 χώρες, επιβεβαιώνουν πως η πολυαναμενόμενη απογείωση της mobile διαφήμισης έχει ήδη πραγματοποιηθεί χάρη στην έλευση των smartphones και των apps. Σε αυτές τις αγορές η mobile διαφημιστική δαπάνη αντιπροσωπεύει ήδη το 2% με 3% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης.
Με τη διαφημιστική δαπάνη να βρίσκεται στα 17,7 δισ. ευρώ, η online διαφήμιση αντιπροσωπεύει περίπου το 20% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς διαφήμισης. Μάλιστα, σε ορισμένες αγορές ξεπερνάει το 20% (Μεγάλη Βρετανία 29%, Δανία 28%).