Netflix: Απώλειες 200.000 συνδρομητών το πρώτο τρίμηνο

Το Netflix άφησε να εννοηθεί ότι θα καταπολεμήσει τα νοικοκυριά που μοιράζονται κωδικούς πρόσβασης, καθώς προσπαθεί να εγγράψει νέα μέλη μετά την απότομη πτώση των συνδρομητών που αντιμετωπίζει για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία.

 

Ο αριθμός των νοικοκυριών που χρησιμοποιούν την υπηρεσία ροής μειώθηκε κατά 200.000 τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, καθώς αντιμετώπισε σκληρό ανταγωνισμό από τους αντιπάλους. Χτυπήθηκε επίσης αφού αύξησε τις τιμές σε ορισμένες χώρες και έφυγε από τη Ρωσία. Η εταιρεία προειδοποίησε τους μετόχους ότι άλλα δύο εκατομμύρια συνδρομητές είναι πιθανό να αποχωρήσουν μέσα στους τρεις μήνες έως τον Ιούλιο.

 

«Η αύξηση των εσόδων μας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά», είπε η εταιρεία στους μετόχους την Τρίτη μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου. “Η σχετικά υψηλή διείσδυσή μας στα νοικοκυριά – όταν περιλαμβάνεται ο μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς – σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, δημιουργεί αντίστροφη τάση ως προς την αύξηση των εσόδων.”

 

Σύμφωνα με το BBC, ο κολοσσός του streaming υπολογίζει ότι περισσότερα από 100 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν την υπηρεσία δωρεάν χρησιμοποιώντας κοινόχρηστους κωδικούς πρόσβασης. Ο πρόεδρος της εταιρείας Reed Hastings είχε περιγράψει προηγουμένως την πρακτική αυτή ως “κάτι με το οποίο πρέπει να μάθεις να ζεις”, προσθέτοντας ότι μεγάλο μέρος της είναι “νόμιμο” μεταξύ των μελών της οικογένειας. Η εταιρεία ανέφερε επίσης ότι η κοινή χρήση λογαριασμών είχε πιθανώς τροφοδοτήσει την ανάπτυξή της κάνοντας περισσότερα άτομα να χρησιμοποιούν το Netflix.

 

Η τιμή των μετοχών της Netflix μειώθηκε την Τρίτη, κατά 26%, με άμεση συνέπεια, την απώλεια περίπου 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων (37 δισεκατομμύρια ευρώ) από την κεφαλαιακή αξία της εταιρίας. Από τον Ιανουάριο η εταιρία έχει χάσει περίπου το 50% της μετοχικής αξίας της. Η στασιμότητα στην αύξηση των συνδρομητών της ωθεί τη Netflix να εξετάζει την προσφορά μιας επιλογής για συνδρομή σε χαμηλότερη τιμή για την αναφερόμενη υπηρεσία σε συνδυασμό με διαφημίσεις, επικαλούμενη την επιτυχία που είχαν παρόμοιες προσφορές υπηρεσιών από τους ανταγωνιστές της HBO Max και Disney+.

 

«Αυτοί που ακολουθούν τη Netflix γνωρίζουν ότι είμαι κατά της πολυπλοκότητας των διαφημίσεων και μεγάλος υποστηρικτής της απλότητας των συνδρομών”, δήλωσε ο Ριντ Χάστινγκς. “Αλλά όσο και να το υποστηρίζω αυτό, υποστηρίζω περισσότερο την δυνατότητα επιλογής του πελάτη», πρόσθεσε ο ίδιος.

 

Η εταιρία έχει απαισιόδοξη πρόβλεψη για το τρίμηνο της άνοιξης, προβλέποντας ότι θα χάσει δύο εκατομμύρια συνδρομητές παρά την επιστροφή τηλεοπτικών σειρών (Stranger Things και Ozark), αλλά και την εναρκτήρια προβολή της ταινίας The Grey Man.

 

Η μεγαλύτερη απειλή για το Netflix είναι ο έντονος ανταγωνισμός από εταιρείες όπως η Amazon, η Apple και η Disney, οι οποίες επενδύουν σε υπηρεσίες streaming. Ο Paolo Pescatore, αναλυτής στο PP Foresight, είπε ότι η απώλεια συνδρομητών του Netflix ήταν ένας «έλεγχος πραγματικότητας», καθώς προσπαθεί να εξισορροπήσει τη διατήρηση των συνδρομητών με την αύξηση των εσόδων του.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ