IAB Europe: Εκθετική ανάπτυξη της ψηφιακής διαφήμισης πέρσι

Ο IAB Europe, η κορυφαία ευρωπαϊκή ένωση για το οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης και μάρκετινγκ, ανακοίνωσε στο πρόσφατο συνέδριο Interact 2022 ότι η ψηφιακή διαφήμιση αυξήθηκε κατά 30,5% το 2021 φτάνοντας στα 92 δισ. ευρώ.

 

Αυτή η εκθετική ανάπτυξη, η μεγαλύτερη της περιόδου από το 2018, δείχνει ότι η αγορά ψηφιακής διαφήμισης έχει πραγματικά ανακάμψει από τις προκλήσεις και τον αντίκτυπο του COVID-19.

 

Στον έκτο χρόνο της, η μελέτη Adex Benchmark είναι ο έγκυρος οδηγός για τις διαφημιστικές δαπάνες στην Ευρώπη, καλύπτοντας 28 αγορές. Το 2021, όλες οι αγορές παρουσίασαν διψήφια ανάπτυξη από έτος σε έτος. Η Τουρκία ήταν η πιο δυναμική αγορά σημειώνοντας εξαιρετική ανάπτυξη 99,7%. Το 2021, καμία αγορά δεν παρουσίασε πτώση στην ψηφιακή διαφήμιση.

 

Αναλυτικά, εφτά χώρες (Τουρκία, Ουκρανία, Αγγλία, Αυστρία, Ισπανία, Σλοβακία και Ολλανδία) είχαν αναπτύξει πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης. Έξι χώρες (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Τουρκία, Ρωσία και Ισπανία) έχουν συμβάλλει κατά τα ¾ στην ανάπτυξη της διαφημιστικής δαπάνης, ενώ οι χώρες με μερίδιο πάνω του 50% της συνολικής ευρωπαϊκής ψηφιακής δαπάνης είναι η Αγγλία, Γαλλία και Γερμανία.

 

H Ελλάδα κινήθηκε λίγο χαμηλότερα από το μέσο όρο της Ευρώπης με αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης του display 18% φτάνοντας τα 80.8 εκ €, ενώ το video παρουσίασε αύξηση 24.8% και διαφημιστική δαπάνη 6.5εκ.€. Η συνολική αύξηση για την περίοδο 2019-21 έφτασε στο 35.3% δείχνοντας την πραγματική εικόνα ανάκαμψης.

 

Το audio και video βίντεο posts είναι το format με την ισχυρότερη ανάπτυξη. Το audio αυξήθηκε κατά 50,2% σε όλες τις αγορές και παρότι η κατηγορία παραμένει μικρή, φαίνεται ότι αντιπροσωπεύει σημαντική ανάπτυξη. Το βίντεο αυξήθηκε επίσης κατά 46,2% στα 18,5 δισ. Ευρώ και αποτελεί σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης του display. Επιπλέον, το display advertising αυξήθηκε κατά 34,5% στα 45,6 €, με την αναζήτηση να παρουσιάζει αύξηση 29,9% στα 39,5 δις €.

 

Τα Social Media αποτελούν το 25% όλων των δαπανών για ψηφιακές διαφημίσεις και το 50% της διαφημιστικής δαπάνης του display. Τα social αναπτύχθηκαν ταχύτερα από άλλα format, ενώ η αναζήτηση ξεπέρασε το Non-social Display.

 

«Η Ελληνική αγορά ψηφιακής διαφήμισης ενισχύθηκε σημαντικά το 2021 πραγματοποιώντας αύξηση 27,1%. Όμως η θέση της Ελλάδας στις 28 χώρες παραμένει απογοητευτική αφού κατατασσόμαστε 21η στο απόλυτο ύψος δαπάνης και ακόμα χειρότερα 23η στην σύγκριση της κατά κεφαλή διαφημιστικής δαπάνης, δήλωσε ο Σπύρος Παπαγεωργίου, Αντιπρόεδρος του ΙΑΒ Hellas και υπεύθυνος της μέτρησης Adex Benchmark στην Ελλάδα.

 

«Πρέπει να κάνουμε όλοι περισσότερα προκειμένου να προσεγγίσουμε τουλάχιστον τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Σε αυτό το πλαίσιο ο IABHellasέχει βάλει ως στρατηγική προτεραιότητα την καθιέρωση μιας έρευνας που θα λειτουργεί ως αξιόπιστο νόμισμα για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της αγοράς», συμπλήρωσε.

 

Σημειώνεται ότι η πλήρης αναφορά AdEx Benchmark 2021, η οποία θα παρέχει πλήρη σχόλια και δεδομένα και στις 28 αγορές, θα δημοσιευτεί τον Ιούνιο του 2022. Μπορείτε να δείτε τα σημαντικότερα σημεία της μελέτης AdEx στον σύνδεσμο http://www.typologies.gr/iab-europe-sta-92-dis-eyro-i-agora-psifiakis-diafimisis/.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ