Τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League αναμένεται να ξεπεράσουν τα $2 δισ. στις ΗΠΑ

 

Ανεβαίνει επίπεδο η αξία του ποδοσφαίρου στις ΗΠΑ, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg.

 

Η Ένωση Ευρωπαϊκών Ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών (UEFA) θα αρχίσει να ζητά προσφορές για τα αμερικανικά τηλεοπτικά δικαιώματα των αγώνων του Champions League αυτή την εβδομάδα και οι προσφορές αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2 δισ. δολάρια για μια συμφωνία έξι ετών, σε υπερδιπλάσιο ποσό από αυτό που λαμβάνει η UEFA κάθε χρόνο με τις τρέχουσες συμφωνίες, σύμφωνα με το πρακτορείο που επικαλείται άτομα με γνώσεις του ζητήματος.

 

Ο οργανισμός αναμένεται να αναρτήσει τη Δευτέρα ένα έγγραφο στον ιστότοπό του καλώντας τις εταιρείες να υποβάλουν προσφορές για το Champions League, στο οποίο συμμετέχουν οι κορυφαίες ομάδες ποδοσφαίρου της Ευρώπης. Η προθεσμία υποβολής προσφορών θα λήξει στις 15 Αυγούστου.

 

Η UEFA είχε προκαταρκτικές συζητήσεις τις τελευταίες εβδομάδες με το NBC της Comcast Corp., το ESPN της Walt Disney, το CBS της Paramount Global, την Amazon, την Apple, την Fox Corp., την Warner Bros. Discovery Inc., την Univision και το DAZN, σύμφωνα με τις πηγές, οι οποίες μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας.

 

Η Paramount και η Univision κατέχουν σήμερα τα δικαιώματα του Champions League στις ΗΠΑ. Οι δύο εταιρείες καταβάλλουν συνολικά περίπου 145 εκατ. δολάρια ετησίως, με την Paramount να καταβάλλει περισσότερα. Η τηλεθέαση εξάλλου είναι τεράστια. Ο τελικός του UEFA Champions League μεταξύ της Ρεάλ Μαδρίτης και της Λίβερπουλ, δύο από τις πιο δημοφιλείς ομάδες στον κόσμο, προσέλκυσε 2,8 εκατ. τηλεθεατές στο CBS τον Μάιο.

 

Η UEFA έχει προβεί σε αρκετές αλλαγές για να καταστήσει τα τηλεοπτικά της δικαιώματά πιο ελκυστικά. Ειδικότερα, η UEFA θα αυξήσει τον αριθμό των ομάδων σε 36 από 32, αρχής γενομένης από το 2024. Για πρώτη φορά, οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης μπορούν να υποβάλουν προσφορά για δικαιώματα για έξι χρόνια, από το 2024 έως το 2030, δίνοντας στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς περισσότερο χρόνο για να αυξήσουν τις δυνατότητες μάρκετινγκ και παραγωγής τους. Προστέθηκαν επίσης αγώνες τον Ιανουάριο, γεγονός που θα μπορούσε να βοηθήσει τις υπηρεσίες streaming που διαφορετικά θα μπορούσαν να έχουν τους συνδρομητές να ακυρώνουν τις συνδρομές τους όταν η διοργάνωση έκανε διάλειμμα εκείνο το μήνα. Με τη νέα μορφή του, οι δημοφιλείς ομάδες θα παίζουν πιο συχνά. Και σε ένα νεύμα προς την αυξανόμενη δημοτικότητα του streaming, η διοργάνωση χαλαρώνει την απαίτηση να εμφανίζεται ένας ελάχιστος αριθμός αγώνων στην παραδοσιακή τηλεόραση.

 

Το ποδόσφαιρο έχει γίνει σημαντικό κομμάτι των υπηρεσιών streaming, λόγω της νεαρής, ψηφιακά έμπειρης παγκόσμιας βάσης οπαδών του. Αρκετές εταιρείες μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων των Paramount, ESPN και NBC, έχουν χρησιμοποιήσει το άθλημα για να ενισχύσουν τις διαδικτυακές τους προσφορές. Είναι επίσης ελκυστικό για τεχνολογικούς γίγαντες που είναι νεοεισερχόμενοι στην αθλητική μετάδοση. Τον περασμένο μήνα, η Apple εξασφάλισε τα μακροπρόθεσμα δικαιώματα για τη μετάδοση του Major League Soccer, ενώ η Amazon κέρδισε τα δικαιώματα για τη μετάδοση του Champions League στο Ηνωμένο Βασίλειο για πρώτη φορά.

 

Η UEFA πιστεύει ότι τώρα είναι η ιδανική στιγμή για να πουλήσει ποδοσφαιρικά δικαιώματα στις ΗΠΑ, με τις τιμές να εκτοξεύονται στα ύψη. Τον Νοέμβριο, η NBC συμφώνησε να πληρώσει περισσότερα από 2,5 δισ. δολάρια για έξι χρόνια για να ανανεώσει τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων του αγλγικού πρωταθλήματος Premier League στις ΗΠΑ. Σημειώνεται πως ήταν σχεδόν το τριπλάσιο ποσό από την προηγούμενη συμφωνία. Η Apple πληρώνει ελάχιστη εγγύηση 250 εκατ. δολαρίων ετησίως για τα δικαιώματα της Major League Soccer, σε σχεδόν τριπλάσια αξία από την προηγούμενη συμφωνία, σύμφωνα με το Sports Business Journal. Επίσης, το 2026, οι ΗΠΑ θα φιλοξενήσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο, γεγονός που θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγαλύτερο ενθουσιασμό για το ποδόσφαιρο στο αμερικανικό κοινό.

 

Τη διαδικασία υποβολής προσφορών διευθύνει η Relevent Sports Group, συνιδρυτής της οποίας είναι ο ιδιοκτήτης των Miami Dolphins, Stephen M. Ross. Τον Φεβρουάριο, η Relevent κέρδισε τα δικαιώματα διαμεσολάβησης για τις συμφωνίες της UEFA με τα μέσα ενημέρωσης στις ΗΠΑ, κερδίζοντας άλλες εταιρείες όπως η Octagon και η IMG της Endeavor, υποσχόμενη να πουλήσει τα δικαιώματα για τουλάχιστον 250 εκατ. δολάρια ετησίως. Η Relevent έχει εμπειρία στη διαμεσολάβηση για συμφωνίες ποδοσφαίρου στις ΗΠΑ. Πέρυσι, πούλησε τα δικαιώματα της La Liga, του ισπανικού πρωταθλήματος, στο ESPN έναντι 1,4 δισ. δολαρίων για οκτώ χρόνια.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ