Την ανάγκη να ενθαρρύνουν τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης τη συζήτηση, τη σκέψη και τις νέες ιδέες τόνισε η συγγραφέας Ναόμι Κλάιν, μιλώντας σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ για τα ΜΜΕ.
Η κυρία Κλάιν υπογράμμισε ότι κατά την παραμονή της στη χώρα μας διαπίστωσε ότι ο ρόλος των ΜΜΕ στην Ελλάδα είναι αποθαρρυντικός ως προς τη συζήτηση των εναλλακτικών λύσεων και πρόσθεσε ότι την ευθύνη για την κατάσταση αυτή, φέρουν οι όμιλοι των ΜΜΕ που δημιουργούν αισθήματα απελπισίας στο λαό.
Δηλαδή, σημείωσε, στα ΜΜΕ ζει και βασιλεύει η ιδέα ότι δεν υπάρχει εναλλακτική πρόταση και ότι το δίλημμα που τίθεται είναι ή θα συνεχιστεί η λιτότητα ή θα επακολουθήσει βιβλική καταστροφή, κάτι που όπως παρατήρησε, είναι λανθασμένο.
Ο συντονιστής του τομέα Ενημέρωσης του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Μουλόπουλος τόνισε ότι η ελευθερία της έκφρασης της ενημέρωσης μπορούν να αναιρεθούν ή να περιοριστούν με δύο τρόπους: ή με την απαγόρευσή τους, μέθοδο που χρησιμοποιούν τα αυταρχικά καθεστώτα ή με τη συγκέντρωση των μίντια και τον έλεγχό τους από ισχυρά οικονομικοπολιτικά συμφέροντα.
Η πανεπιστημιακός Μαρία Κομνηνού στην παρέμβασή της τόνισε ότι η δομή της δημόσιας σφαίρας μεταβλήθηκε άρδην με την υπογραφή το 2009 του μνημονίου και τη μετάβαση της Ελλάδας σε ένα ιδιότυπο μετα-αποικιακό καθεστώς.
Εκτίμησε ότι η δημόσια σφαίρα διασπάστηκε σε μία μνημονιακή -καθεστωτική και σε αντιθετική -μνημονιακή. Στην πρώτη, υποστήριξε, τοποθετείται η συρρικνούμενη και σπαρασσόμενη ηγεμονική δημόσια σφαίρα της συμπολίτευσης (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, η δημόσια τηλεόραση, ένα μέρος του Τύπου και το σύνολο των ιδιωτικών καναλιών), ενώ στις αντιθετικές επεσήμανε ότι είναι η Αριστερά που εκφράστηκε με το «κίνημα των πλατειών», με το φιλικό της Τύπο και την μπλογκόσφαιρα.
Η κ. Κομνηνού σημείωσε ότι ανησυχητική είναι πρόσφατη έρευνα της Eurostat που δείχνει ότι οι μισοί Έλληνες δεν έχουν συνδεθεί ποτέ με το Διαδίκτυο. Γενικά, ανέφερε, υπάρχει πρόβλημα στρατηγικής στα νέα μέσα: οι εταιρείες είτε ανακυκλώνουν την όποια πρώτη ύλη παράγουν είτε αναπαράγουν αντιγραφές από άλλα μέσα με πρωτογενή ύλη, κανιβαλίζοντας όμως τη διαφημιστική πίτα.