Με την ολοκλήρωση των αργιών στην δύση στις αρχές του χρόνου και στην Κίνα στις αρχές του Φεβρουαρίου, ουσιαστικά τελείωσαν και οι «δικαιολογίες» για τη διόρθωση του δείκτη. Από τις αρχές του χρόνου, όπου ο BDI βρισκότανε πάνω από τις 2.000 μονάδες, μέχρι και σήμερα, ο δείκτης έχει υποστεί μείωση πάνω από 50%. Χθες έκλεισε στις 1.085 μονάδες.
Το θετικό είναι ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της διόρθωσης δεν έπεσε κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων.
«Ο δείκτης εμπιστοσύνης για την πορεία της αγοράς συνεχίζει και παραμένει σε θετικά επίπεδα προεξοφλώντας την βελτίωση της αγοράς για το 2014 και 2015. Αξίζει να αναφέρουμε πως το αγοραστικό ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων ή παραγγελίες νεότευκτων το οποίο ξεκίνησε το 2013 και ιδιαίτερα μετά το β’ εξάμηνο, συνεχίζει και παραμένει αρκετά έντονο» επισημαίνει στην αναφορά του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
« Μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου, συνολικά έχουν μπει παραγγελίες για 246 πλοία εκ των οποίων τα 112 είναι πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ στα μεταχειρισμένα έχουν αλλάξει χέρια περίπου 200 πλοία από όλους τους κλάδους της ναυτιλίας. Για άλλη μία φορά να επισημάνουμε, όπως έχουμε κάνει στο παρελθόν, πως το έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον ναι μεν επιβεβαιώνει την κοινή πεποίθηση για βελτίωση της αγοράς τα επόμενα 2 χρόνια, αλλά το έντονο ενδιαφέρον για νέες παραγγελίες, οι οποίες θα πέσουν στο μετά από 2 χρόνια, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μία διόρθωση/πτώση της αγοράς από τα τέλη του 2015 και το 2016».