Υπέρ του μοντέλου των παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων των ελληνικών και ευρωπαϊκών λιμανιών «σε πολλούς διαχειριστές και πολλούς χρήστες», αντί της πώλησης της πλειοψηφίας μετοχών τους σε έναν ιδιοκτήτη, τάχθηκε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Γεώργιος Ανωμερίτης.
«Αν κανένα κακό κρατικό μονοπώλιο δεν προχωρά τα πράγματα, τότε δεν θα τα προχωρήσει και κανένα ιδιωτικό», ανέφερε ο κ. Ανωμερίτης, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Άλλωστε, όπως είπε ο κ. Ανωμερίτης, το 90% μεγάλων λιμανιών της Ευρώπης είναι δημόσιου χαρακτήρα, το 7% κρατικά και το υπόλοιπο 3% ιδιωτικά. «Πρέπει να προχωρήσουμε μέσα σε ένα μοντέλο, στο πλαίσιο του οποίου τα λιμάνια θα ανήκουν σε πολλούς διαχειριστές και πολλούς χρήστες» είπε και ανέφερε ενδεικτικά ότι στο λιμάνι του Πειραιά «τρέχουν» 322 συμβάσεις παραχώρησης, με πιο σημαντική εκείνη που αφορά την Cosco, η οποία και θα επεκταθεί αν το ελεγκτικό συνέδριο και η Κομισιόν θα ανάψουν το «πράσινο φως».
«Τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης, όχι συγκυριακές λειτουργίες μέσα από τις οποίες θα πρέπει να επιλύουμε άλλου είδους οικονομικά και πολιτικά θέματα» σημείωσε.