«Πρώτη σε τονάζ παγκοσμίως η ελληνική ναυτιλία»
Του φορολογικού «μοντέλου» της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας υπεραμύνθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime, Θανάσης Μαρτίνος, μιλώντας σε εκδήλωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου, στη Θεσσαλονίκη.
Στην ομιλία του ο κ. Μαρτίνος ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει πρώτη σε τονάζ παγκοσμίως, καθώς και ότι το 1/3 των υπό ναυπήγηση μεγάλων υγραεριοφόρων (LNGS) ανήκει σε Έλληνες εφοπλιστές.
«Τα τελευταία χρόνια υπάρχει στη Γηραιά Ήπειρο τάση αντιγραφής του ελληνικού μοντέλου της ετήσιας σταθερής φορολογίας των πλοίων βάσει τονάζ για λόγους ακριβώς ανταγωνιστικότητας» επισήμανε ο κ. Μαρτίνος, με αφορμή -όπως είπε- την κριτική που ασκείται στο συγκεκριμένο φορολογικό καθεστώς από ορισμένους Ευρωπαίους και Έλληνες πολιτικούς.
Ο κ. Μαρτίνος υποστήριξε ακόμη ότι «αν είχαμε διαφορετικό φορολογικό καθεστώς, δεν θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε τις ασιατικές χώρες. Απλά δεν θα είχαμε ναυτιλιακές επιχειρήσεις ποντοπόρων πλοίων στην Ευρώπη. Η ναυτιλία, όπως και η βιομηχανική παραγωγή, θα μετακινείτο στην Ασία».
Η εμπορική ναυτιλία σημείωσε, συμπερασματικά, ο κ. Μαρτίνος -λόγω ελληνικής συμμετοχής- αποτελεί έναν από τους λίγους οικονομικούς κλάδους, όπου η Ευρώπη είναι ανταγωνιστική.
«Οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν ή μάλλον να ενημερωθούν για τη σημασία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, που αποτελεί μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά συνολικά για την Ευρώπη», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime και πρόσθεσε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές δεν επιδοτούνται άμεσα ή έμμεσα και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τις ευρωπαϊκές και διεθνείς τράπεζες και «άρα δεν συμβάλλουν στο σημερινό τραπεζικό πρόβλημα».
Κάτω του 5% οι πτωχεύσεις ναυτιλιακών
Παρότι η ναυτιλιακή κρίση διαρκεί από το 2008, λίγες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχουν κλείσει. Το ποσοστό πτωχεύσεων ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων σε πέντε χρόνια κρίσης στο σύνολο είναι κάτω του 5% (κατά μέσο όρο 1% ετησίως), ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Μαρτίνος.
Ακόμη, υπενθύμισε, ότι παρά την κρίση των τελευταίων πέντε ετών, η ελληνική ναυτιλία παραμένει πρώτη σε τονάζ παγκοσμίως. Αποτελεί δε το 50% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου που αποτελεί την καθαρότερη μορφή ενέργειας (LNGS).
Το ένα τρίτο των υπό ναυπήγηση μεγάλων υγραεριοφόρων (LNGS) ανήκει σε Έλληνες, κατέληξε ο κ. Μαρτίνος.