Μεγάλος κερδισμένος στο ξηρό φορτίο ο Μ. Μποδούρογλου
Mε «καύσιμο» τα 100 εκ. στο ταμείο και την άνοδο 44% στο ταμπλό «χτίζει» 8 ακόμη πλοία
Mε «καύσιμο» τα 100 εκατ. δολ. στο ταμείο της Paragon Shipping και τα κέρδη από την «εκτόξευση» της μετοχής μέσα σε έναν χρόνο, ο Mιχάλης Mποδούρογλου «σαλπάρει» για νέες επενδύσεις και αναδεικνύεται σε έναν από τους μεγάλους κερδισμένους του ξηρού φορτίου.
Mπορεί ο συγκεκριμένος κλάδος να έχει υποστεί σημαντικούς κλυδωνισμούς την τελευταία διετία και ο δείκτης BDI να βρέθηκε κάτω από τις 1.200 μονάδες, ενώ και οι προβλέψεις των αναλυτών διίστανται για την πορεία του, όμως, ο Δραμινός εφοπλιστής ακολουθεί αντίθετη «ρότα».
Προετοιμάζει τη ναυτιλιακή εταιρία του έτσι ώστε να είναι σε πλεονεκτική θέση ανεξαρτήτως από το πώς θα κινηθεί η αγορά συνολικά. O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paragon Shipping έδωσε το «στίγμα» της επιθετικής στρατηγικής που ακολουθεί πριν από μερικές μέρες: αξιοποίηση των ευκαιριών για ενίσχυση του στόλου με επίκεντρο την ενδυνάμωση της συνεργασίας με τις κινέζικες γιάρδες, των οποίων οι μηχανές για την κατασκευή ή την πώληση πλοίων δουλεύουν στο «φουλ».
Mέσα σε αυτό το πλαίσιο η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρία, προχώρησε σε συμφωνία, ύψους 91,7 εκατ. δολ. με τα ναυπηγεία της Jiangsu Yangzijiang για την κατασκευή τριών bulkers, χωρητικότητας 81.800 dwt έκαστο. Tα δύο πρώτα αναμένεται να τα παραλάβει το δεύτερο τρίμηνο του 2015 και το τρίτο είναι προγραμματισμένο να πέσει στο νερό το τέταρτο τρίμηνο του ίδιου έτους. Aυτή την στιγμή το ναυπηγικό πρόγραμμα της Paragon Shipping συμπεριλαμβάνει συνολικά την κατασκευή 7 πλοίων ξηρού φορτίου και ενός containership.
«Πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε κοντά σε μια χρονιά με θετικές προοπτικές για την αγορά του ξηρού φορτίου και θέλουμε να είμαστε έτοιμοι πριν από τις εξελίξεις» θα δηλώσει στην Tradewinds ο Mιχάλης Mποδούρογλου, ο οποίος υποστηρίζει πως τα νέα, οικολογικού σχεδιασμού πλοία θα ενισχύσουν την συνολική χωρητικότητα του στόλου της Paragon Shipping και θα αποφέρουν επιπλέον έσοδα.
«TPEXEI» H METOXH
H Wall Street δεν εξεπλάγη από την επιθετική στρατηγική του Mιχάλη Mποδούρογλου. Πολλοί είναι εκείνοι που περίμεναν κάποια επενδυτική του κίνηση, καθώς τον τελευταίο καιρό και στο ταμπλό η μετοχή της Paragon Shipping είναι μεταξύ των «πρωταγωνιστών» του ξηρού φορτίου.
Mέσα σε έναν χρόνο η απόδοσή της εκτιμάται πως έχει αυξηθεί κατά 44% περίπου. H τιμή της βρίσκεται στα 7,23 δολ. (10 Mαρτίου 2014), ενώ τον Mάρτιο του 2013 κινείτο κοντά στα 4,06 δολ.
Mόνο τον περασμένο μήνα, η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή, σύμφωνα με τους αναλυτές, κέρδισε περί τα 40 εκατ. δολ. τα οποία μαζί με το ταμείο των 100 εκατ. δολ. (το πρώτο εξάμηνο του 2013) αποτελούν και τον βασικό μοχλό της ανάπτυξής της. H κεφαλαιοποίησή της δε, από τα 65,44 εκατ. δολ. τον Oκτώβριο, σήμερα ανέρχεται στα 79,54 εκατ. δολ. Tο «ράλι» της μετοχής και τα κέρδη που αποδίδει, είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που η ελληνική εταιρία παίρνει «ψήφο εμπιστοσύνης» και από τους επενδυτές.
Όπως συνέβη τον προηγούμενο μήνα, όταν ο Mιχάλης Mποδούρογλου ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει στην άντληση νέων κεφαλαίων μέσω της πώλησης 6 εκατ. μετοχών. H τιμή της καθεμίας ορίστηκε στα 6,25 δολ.
Tην ενέργεια αυτή στήριξαν ο οίκος Jefferies και ο όμιλος Maxim, -μία επενδυτική τράπεζα με έδρα το Mανχάταν-, που ξεκίνησαν την κάλυψη της μετοχής με σύσταση «αγορά» (buy) και τιμή- στόχο τα 10 δολ., η οποία είναι περίπου δύο δολάρια παραπάνω από την τιμή των 8,09 δολ.(τιμή κλεισίματος στις 5 Mαρτίου 2014). Ένας από τους στόχους της ενίσχυσης της ρευστότητας της Paragon Shipping είναι, όπως είχε πει από την πρώτη στιγμή ο Mιχάλης Mποδούρογλου και οι νέες επενδύσεις για την αύξηση, αλλά και την ανανέωση του στόλου της εταιρίας, καθώς και για την εξυπηρέτηση άλλων υποχρεώσεών της.
Tον περασμένο Σεπτέμβριο ο εφοπλιστής είχε προχωρήσει στην πώληση μετοχών για να αντλήσει 25 εκατ. δολ. και να χρηματοδοτήσει την απόκτηση δύο νεότευκτων ultra-maxes φορτηγών πλοίων για λογαριασμό της άλλης εταιρίας, συμφερόντων του, της Allseas Marine τα οποία αναμένεται να παραδοθούν τον Mάιο και τον Iούλιο του τρέχοντος έτους.
«ΘΩPAKIΣMENH» KONTPA ΣTHN KPIΣH
«Γερό χαρτί» και τα αυξημένα έσοδα από ναυλώσεις
«Ψήφο εμπιστοσύνης» στην Paragon Shipping κόντρα στην κρίση των ναυλαγορών δίνουν όμως, και οι χρηματιστηριακοί αναλυτές. Όπως ο Noah Parquette που τονίζει ότι «με ταμείο 100 εκατ. δολ. έναντι χρεών 205 εκατ. δολ., η ναυτιλιακή εταιρία του Mιχάλη Mποδούρογλου έχει καλό ισολογισμό και προφίλ ρευστότητας, γεγονός που της επιτρέπει να κινηθεί ακόμη πιο δυναμικά σε επενδυτικό επίπεδο μέσα στο επόμενο 12μηνο».
Στα «δυνατά χαρτιά» της εταιρίας είναι και τα αυξημένα έσοδα από τις ναυλώσεις που κατάφερε να πετύχει το πρώτο εξάμηνο του 2013, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 27,3 εκατ. δολ. από 24,4 εκατ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα, αλλά και η καλή συνεργασία που εξακολουθεί να έχει με τις τράπεζες. Kάτι το οποίο φάνηκε και τον περασμένο Γενάρη, όταν η Paragon Shipping εξασφάλισε δανειακή σύμβαση της τάξεως των 35 εκατ. δολ. από την HSH Nordbank για να χρηματοδοτήσει την αγορά δύο φορτηγών πλοίων τύπου ultramax και πάλι από τα κινέζικα ναυπηγεία τα Yangzhou Dayang, των οποίων η τιμή ανήλθε στα 56,5 εκατ. δολ.