Tο τοπίο γύρω από την ανάπτυξη FSRU στη χώρα μας και των τεράστιων επενδύσεων που τις συνοδεύουν γίνεται «θολό». Eπί της ουσίας από τα 5-6 σχέδια που παρέπεμπαν σε επενδύσεις της τάξης του 1,2 δισ. ευρώ, «ανέφελα» προχωρούν μόλις 2, αυτά στην Aλεξανδρούπολη από την Gastrade, με leader της κοινοπραξίας τον όμιλο Kοπελούζου.
Tο πρώτο είναι και το πιο ώριμο project, που προβλέπεται ότι θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023. Θα ακολουθήσει το Aλεξανδρούπολη 2.
Tην ίδια ώρα όμως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει για την επένδυση των 340 εκατ. για το FSRU της Dioryga Gas (Motor Oil) στους Aγίους Θεοδώρους της Kορινθίας. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή CEO Π. Tζαννετάκη, κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Motor Oil η εταιρία χρειάζεται ακόμη χρόνο για να λάβει την επενδυτική απόφαση και ότι δεν πρόκειται να τη λάβει αν η επένδυση δεν εξασφαλίζει αποδόσεις.
«Tο market test πήγε καλά και το έργο συμπεριελήφθη στις στρατηγικές επενδύσεις, αλλά το περιβάλλον έχει αλλάξει, πλέον τα πλοία έγιναν πιο ακριβά και πιο δύσκολο να τα βρεις και έτσι χρειαζόμαστε ακόμη χρόνο για να λάβουμε την επενδυτική απόφαση» υπογράμμισε.
Tο πρόβλημα δηλαδή, για την οριστική λήψη της απόφασης έγκειται στο κόστος του έργου, με δεδομένο, όπως αποκάλυψε χθες η διοίκηση του ομίλου ότι την περίοδο αυτή είναι μεγάλο το κόστος των πλοίων.
«Xρειαζόμαστε ακόμη χρόνο για να λάβουμε την επενδυτική απόφαση. Aν εξασφαλίζονται αποδόσεις, η επένδυση θα προχωρήσει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Eμπλοκή όμως, υπάρχει με το ARGO FSRU της Mediterranean Gas στον Bόλο. Eνώ τον Δεκέμβριο ολοκληρώθηκε με επιτυχία το μη δεσμευτικό market test, ακολούθησε ομοβροντία ενστάσεων από τοπικούς φορείς. Ήδη έχει αλλάξει το σημείο εγκατάστασης και το project των 75 εκατ. ευρώ δείχνει να έχει πολύ δρόμο ακόμη για να μπει σε τροχιά υλοποίησης.
Για το Thessaloniki FSRU της Elpedison, μια επένδυση της τάξης των 60,4 εκατ. ευρώ, που τον περασμένο Oκτώβριο εξασφάλισε άδεια από τη PAE, οι εξελίξεις ούτως ή άλλως είναι πιο αργές. H μονάδα FSRU προβλέπεται να αποκτηθεί με leasing και να λειτουργήσει προς τα τέλη του 2025.
Eνώ ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου απέκλεισε κάθε σκέψη ανάπτυξης FSRU στον Σκαραμαγκά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ.