Η Ελλάδα είναι μία σημαντική ναυτιλιακή δύναμη διεθνώς, μία από τις βασικές δραστηριότητες του παγκόσμιου εμπορίου, ανέφερε στην εισαγωγή της η κα. Δανάη Μπεζαντάκου, CEO της Navigator Shipping, Greece στο πάνελ που συντόνισε, στο πλαίσιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26 – 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Ο κ. Τζέρι Καλογηράτος, CEO της Capital Product Partners L.P., Greece, σημείωσε στην τοποθέτησή του ότι οι νέες τεχνολογίες απαιτούν τη χρήση ενός εντελώς διαφορετικού σετ εργαλείων. «Μπορεί βραχυπρόθεσμα να υπάρχει απώλεια θέσεων εργασίας για δεξιότητες που απαξιώνονται, ωστόσο μακροπρόθεσμα είναι μία ευκαιρία για την εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού σε νέες ειδικότητες. Η νέα εποχή της τεχνολογίας μπορεί να είναι μία ευκαιρία για περισσότερη συμπερίληψη, αρκεί να λαμβάνονται πάντα μέτρα προστασίας και ασφάλειας», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, CEO της Seanergy Maritime Holdings, Greece, ανέφερε ότι η χώρα μας πλέον περνάει σε μία νέα εποχή στον κλάδο της ναυτιλίας, που δεν είναι πια απαραίτητο κάποιος να προέρχεται από παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια. Τόνισε επίσης ότι: «Παρατηρούμε σήμερα εταιρίες με μοντέρνες εταιρικές πρακτικές, που απολαμβάνουν περισσότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρχει περισσότερη συνεργασία στον κλάδο, να βρεθούν καλύτεροι τρόποι ώστε να γίνεται κανείς ανταγωνιστικός, ακολουθώντας μία πρακτική που να μην βασίζεται “στην απόκρυψη μυστικών” από τους ανταγωνιστές της, όπως γινόταν στο παρελθόν».
Ο κ. Γιώργης Καραούζας, Managing Director της SeaSpire Maritime, Greece αποτελεί ένα παράδειγμα των όσων ανέλυσε ο κ. Τσαντάνης. Είναι επικεφαλής μίας νεοφυούς ναυτιλιακής εταιρείας με ιστορία μόλις 9 ετών. «Το γεγονός ότι είμαστε από την Ελλάδα, μας βοήθησε πολύ. Η χώρα μας έχει μία πολύ καλή φήμη και παράδοση διεθνώς» είπε. Αναλύοντας την πορεία της εταιρείας από το 2014, οπότε και ξεκίνησε η εταιρεία του τις δραστηριότητές της, τόνισε ότι το πρώτο σημαντικό βήμα ήταν αρχικά να βρουν το θάρρος και την ιδανική στιγμή να τολμήσουν την επένδυση στην ναυτιλία και στη συνέχεια να έχουν υπομονή ώστε να χτίσουν ένα καλό track record και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη της αγοράς και των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
Η κα. Kάλλη Λιβανού, Chief Commercial Officer, της Kyla Shipping, Greece, μίλησε για την σημασία του ανθρώπινου δυναμικού στην επιχείρησή της. Ανέφερε συγκεκριμένα ότι η τεχνολογία βοηθά στην επικοινωνία, στην εξ αποστάσεως εργασία στο κομμάτι των εργασιών που γίνονται στο γραφείο και στο να αυξηθεί η παραγωγικότητα, όμως οι σημαντικές αποφάσεις σε περίπτωση πειρατείας ή προβλήματος γίνεται από το ανθρώπινο δυναμικό και κυρίως από τους ανθρώπους που βρίσκονται πάνω στα πλοία. «Η ναυτιλία διακινεί το 90 % των αγαθών και η παρουσία της είναι πολύ σημαντική για την οικονομία και την κοινωνία. Ευτυχώς η πανδημία και οι πόλεμοι δεν έχουν εμποδίσει τις δραστηριότητές της», είπε.
Ο κ. Αλέξανδρος Χατζηπατέρας, Managing Director της Dorian LPG, Greece, συμπλήρωσε ότι πρέπει να βελτιωθεί περαιτέρω η διασύνδεση των καραβιών, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σωστότερα σε περίπτωση κυβερνοεπιθέσεων. Ανέφερε μάλιστα ότι «Η ψηφιοποίηση και η τεχνολογία εν γένει είναι μια ευκαιρία να αντιμετωπίζονται ορθότερα οι κίνδυνοι».
Τέλος, ο κ. Κωνσταντίνος Νανόπουλος, Deputy Chief Financial Officer της Star Bulk, σημείωσε ότι ο καταλύτης στην μετάβαση στην νέα “πράσινη” εποχή με τη χρήση λιγότερο ρυπογόνων καυσίμων, είναι να υπάρξει ένας μηχανισμός σταθερότητας στην τιμή του άνθρακα. Η εταιρεία του βραχυπρόθεσμα προσπαθεί να επενδύσει σε λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα, στην χρήση λιγότερο ενεργοβόρων συσκευών και επενδύει στην έρευνα και τεχνολογία για την “πράσινη” μετάβαση. Μεσοπρόθεσμα όμως, είναι απαραίτητο να υπάρξει καλύτερη εταιρική διακυβέρνηση βασισμένη σε καλύτερες πρακτικές αποφυγής ρίσκου, να υπάρξει σχεδιασμός για ESG, αλλά και να διευρυνθεί η βάση των μετόχων της εταιρείας χωρίς παράλληλα να υπάρξει μεγάλη αύξηση λειτουργικών εξόδων.