Τη συμμετοχή της ΠΝΟ στην εργατική Πρωτομαγιά 2014, με 24ωρη Πανελλαδική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Πέμπτη 1 Μαΐου 2014, αποφάσισε Διοίκηση.
Η έναρξη είναι 00.01 και λήξη την 24.00 ώρα, συμμετέχοντας στην κινητοποίηση της ΓΣΣΕ για την Εργατική Πρωτομαγιά.
Οι ναυτεργάτες και οι εργαζόμενοι της χώρας και όλης της γης αποτίουν ελάχιστο φόρο τιμής στους ήρωες των εργατικών αγώνων, διατρανώνοντας για μια ακόμη φορά την απόφασή τους να συνεχίσουν και να εντείνουν τον αγώνα για το κτίσιμο ενός κόσμου ειρηνικού, κοινωνικά δίκαιου, για τη θέσπιση και διασφάλιση ανθρώπινων και αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας και θεμελιακών δικαιωμάτων για τους ανθρώπους του μόχθου και την κοινωνία γενικότερα.
Η φετινή Πρωτομαγιά συμπίπτει χρονικά με τη συμπλήρωση τετραετίας από την αποφράδα ημέρα, που η χώρα μας οδηγήθηκε στα δεσμά δουλείας και εξάρτησης της Τρόικα – Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο -οδηγώντας αλυσοδέσμια την εργατική τάξη της χώρας, εν ενεργεία και συνταξιούχους, κυριολεκτικά σε απόγνωση.
Στη διάρκεια της τετραετίας αυτής οι Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, ένοιωσαν στο πετσί τους τις συνέπειες της υποτέλειας της χώρας μας στους ξένους δανειστές με καταβαράθρωση των εργασιακών σχέσεων και των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος των ιδίων και των οικογενειών τους και τον στραγγαλισμό θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους και του θεσμού της απεργίας.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν και είναι η ανεργία στις τάξεις των ναυτεργατών να έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη και να αυξάνεται σε καθημερινή βάση, επίσης οι μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, που είναι αποτέλεσμα και του πρόσφατου σχετικού Νόμου αλλά και των αποφάσεων του ΥΝΑ, συντελούν στην παραπέρα αύξηση της ανεργίας, τέλος δε η καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας, που αφορά τη ναυτική εργασία τείνει να καταστεί ένας επί πλέον τροφοδότης της ανεργίας.
Θλιβερή σελίδα για την επιβατηγό ναυτιλία αποτελεί η συνεχιζόμενη για έξι και πλέον μήνες κοινωνική μάστιγα της απλήρωτης εργασίας και η εικόνα που παρουσιάζουν πλοία της ακτοπλοΐας να μην παρέχουν στα πληρώματά τους τα στοιχειώδη μέσα ενδιαίτησης, τροφοδοσίας, ηλεκτρικού ρεύματος κλπ. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχίζεται και δεν πρόκειται να συνεχισθεί.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της Πρωτομαγιάτικης απεργίας της ΠΝΟ περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
1. Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς
2. Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
3. Ριζική επανεξέταση των αποφάσεων ΥΝΑ για τη σύνθεση πληρώματος των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας
4. Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, που εκκρεμούν
5. Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
6. Άμεση διόρθωση και απάλειψη της ρύθμισης (άρθρ. 6 παρ. 1) του Κανονισμού του ΥΝΑ για την εφαρμογή της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, MLC2006, (ατομικές συμβάσεις)
7. Άμεση λήψη μέτρων για την ανακούφιση των συνταξιούχων συναδέλφων μας από τις αλλεπάλληλες περικοπές των συντάξεων που υπέστησαν την τελευταία διετία
8. Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
9. Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις δοθείσες δεσμευτικές δηλώσεις των εφοπλιστών.
2014, με 24ωρη Πανελλαδική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Πέμπτη 1 Μαΐου 2014, με έναρξη την 00.01 και λήξη την 24.00 ώρα, συμμετέχοντας στην κινητοποίηση της ΓΣΣΕ για την Εργατική Πρωτομαγιά.
Οι ναυτεργάτες και οι εργαζόμενοι της χώρας και όλης της γης αποτίουν ελάχιστο φόρο τιμής στους ήρωες των εργατικών αγώνων, διατρανώνοντας για μια ακόμη φορά την απόφασή τους να συνεχίσουν και να εντείνουν τον αγώνα για το κτίσιμο ενός κόσμου ειρηνικού, κοινωνικά δίκαιου, για τη θέσπιση και διασφάλιση ανθρώπινων και αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας και θεμελιακών δικαιωμάτων για τους ανθρώπους του μόχθου και την κοινωνία γενικότερα.
Η φετινή Πρωτομαγιά συμπίπτει χρονικά με τη συμπλήρωση τετραετίας από την αποφράδα ημέρα, που η χώρα μας οδηγήθηκε στα δεσμά δουλείας και εξάρτησης της Τρόικα – Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο -οδηγώντας αλυσοδέσμια την εργατική τάξη της χώρας, εν ενεργεία και συνταξιούχους, κυριολεκτικά σε απόγνωση.
Στη διάρκεια της τετραετίας αυτής οι Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, ένοιωσαν στο πετσί τους τις συνέπειες της υποτέλειας της χώρας μας στους ξένους δανειστές με καταβαράθρωση των εργασιακών σχέσεων και των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος των ιδίων και των οικογενειών τους και τον στραγγαλισμό θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους και του θεσμού της απεργίας.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν και είναι η ανεργία στις τάξεις των ναυτεργατών να έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη και να αυξάνεται σε καθημερινή βάση, επίσης οι μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, που είναι αποτέλεσμα και του πρόσφατου σχετικού Νόμου αλλά και των αποφάσεων του ΥΝΑ, συντελούν στην παραπέρα αύξηση της ανεργίας, τέλος δε η καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας, που αφορά τη ναυτική εργασία τείνει να καταστεί ένας επί πλέον τροφοδότης της ανεργίας.
Θλιβερή σελίδα για την επιβατηγό ναυτιλία αποτελεί η συνεχιζόμενη για έξι και πλέον μήνες κοινωνική μάστιγα της απλήρωτης εργασίας και η εικόνα που παρουσιάζουν πλοία της ακτοπλοΐας να μην παρέχουν στα πληρώματά τους τα στοιχειώδη μέσα ενδιαίτησης, τροφοδοσίας, ηλεκτρικού ρεύματος κλπ. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχίζεται και δεν πρόκειται να συνεχισθεί.