Τα σκήπτρα της παγκόσμιας ναυτιλίας κρατούν οι Έλληνες εφοπλιστές, κατακτόντας εκ νέου την πρώτη θέση στη διεθνή κατάταξη των χωρών με τη μεγαλύτερη ιδιοκτησία πλοίων.
Σύμφωνα με την Clarksons, τον μεγαλύτερο ναυλομεσιτικό οίκο, μετά από περίπου μία δεκαετία στη δεύτερη θέση, επανήλθε στην κορυφή εκθρονίζοντας την Ιαπωνία και αποδεικνύοντας πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες ζύγισαν τελικά καλύτερα την τάση.
Η ελληνική πλοιοκτησία εμφανίζει σήμερα συνολική χωρητικότητα (gross tonnage) 164 εκατ. GT και 4.894 ποντοπόρα, έναντι 159,4 εκατ. GT και 8.537, προφανώς μικρότερων, πλοίων της Ιαπωνίας, σύμφωνα με την Clarksons.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 6.427 πλοία ολικής χωρητικότητας 116,7 εκατ. GT και τέταρτη η Γερμανία με μόλις 95,1 εκατ. GT. Τη λίστα των 10 πρώτων χωρών στην ποντοπόρο συμπληρώνουν η Νότια Κορέα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη, η Ιταλία και η Δανία.
«Επί 20 χρόνια, η Ελλάδα, η χώρα που αναλάμβανε το μεγαλύτερο ρίσκο, βρισκόταν σε ανταγωνισμό με την Ιαπωνία, το κράτος των συνετών επιχειρήσεων (τουλάχιστον αυτή είναι η αντίληψη που έχει επικρατήσει)», σχολιάζει η Clarksons στη σχετική έκθεση και συμπληρώνει: «Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν πολύ μπροστά από τους Ιάπωνες, αλλά όταν έγινε η εκρηκτική άνοδος τη δεκαετία του 2000, η Ιαπωνία εκτοξεύθηκε και έγινε η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες όμως, που επέδειξαν συγκράτηση τα χρόνια της εκρηκτικής ανόδου, άρχισαν να καλύπτουν το χαμένο έδαφος το 2010 και από το 2014 βρίσκονται και πάλι στην κορυφή της κατάταξης, με συνολικό στόλο 164 εκατ. GT. Έτσι, η επικρατούσα άποψη για τους δύο τιτάνες του χώρου αποδείχθηκε λανθασμένη. Η Ελλάδα που θεωρούνταν πιο ριψοκίνδυνη κρατήθηκε τα χρόνια της εκρηκτικής ανόδου, ενώ οι περισσότεροι Ιάπωνες επενδυτές έκαναν απότομες κινήσεις για τις οποίες τώρα νιώθουν τον πόνο».