Επί ξυρού ακμής βρίσκεται η Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου, η οποία και πάλι ψάχνει νέα ανάσα ρευστότητας. Η εταιρία που ιδρύθηκε το 1972 ως εταιρία λαϊκής βάσης με μετόχους τους κατοίκους της Λέσβου και με βασική προτεραιότητα την αγορά πλοίου για την κάλυψη της ακτοπλοϊκής γραμμής Μυτιλήνη- Χίος- Πειραιάς, προσπαθεί να καλύψει όποιες «τρύπες» μπορεί.
Με τις ζημίες της- αν και «μαζεμένες»- στα 59,04 εκατ. ευρώ και τον τζίρο της να έχει καταβαραθρωθεί το 2013 κατά 24,3% σε 51,52 εκατ. ευρώ (από 68,01 εκατ. ευρώ), η άλλοτε κραταιά εταιρία μοιάζει να «παραπαίει».
Τα σοβαρά οικονομικά της προβλήματα έχουν φανεί εδώ και καιρό. Από τον περασμένο Οκτώβρη ακόμη, όταν «ψαλίδισε» δρομολόγια των πλοίων «European Express», «Aqua Jewel» και «Aqua Maria», καθώς παρατηρήθηκε και εμπλοκή στον ανεφοδιασμό του στόλου της.
Αν και κατόρθωσε να μειώσει τον δανεισμό της σημαντικά, στα 31,13 εκατ. ευρώ, ζητά την έγκριση αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 19,1 εκατ. ευρώ στην έκτακτη Γενική Συνέλευση της 28ης του μήνα. Η αύξηση κεφαλαίου, εφόσον καλυφθεί, θα συμβάλει στην «διόρθωση» της εικόνας της, όχι όμως, και στη λύση των προβλημάτων της.
Η ΝΕΛ, που το αίτημά της για ένταξη στο άρθρο 99 έχει γίνει αποδεκτό από το Εφετείο, προσπαθεί να μείνει «όρθια» με κάθε τρόπο. Το θέμα είναι αν οι μέτοχοί της θα της δώσουν αυτή την φορά την πολυπόθητη «ανάσα» των 19,1 εκατ. ευρώ. Η ανακοίνωση του ομίλου αναφέρει πάντως, πως «σε περίπτωση μη καλύψεως του συνόλου της αύξησης αυτή θα ισχύσει για το ποσό που θα καλυφθεί».
Την ίδια ώρα, πολλά ακούγονται ως σενάρια στην αγορά που θέλουν την εταιρία να πωλείται, εάν και εφόσον δεν αποδώσει το πλάνο εξυγίανσης της (υπογράφηκε προ ημερών το σχετικό μνημόνιο με την Τράπεζα Πειραιώς) αν και η διοίκηση της ακτοπλοϊκής το έχει διαψεύσει επανειλημμένως.