Ποιοι κρατούν τα σκήπτρα της παγκόσμιας ναυτιλίας
Κυρίαρχοι των θαλασσών ελέγχοντας περισσότερο από το 15% της παγκόσμιας ναυτιλίας είναι η ελληνική εφοπλιστική οικογένεια η οποία συνεχώς πρωτοπορεί σε νέες επενδύσεις αλλάζοντας διαρκώς ρότα στους κανόνες του παιχνιδιού.
Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν τον παγκόσμιο στόλο σε ποσοστό 15,17% αφήνοντας πίσω τους ισχυρούς διεθνείς παίκτες όπως είναι η Ιαπωνία με 13,8%, η Κίνα με 13,8%, η Γερμανία με 7,7%, η Κορέα με 4,6%, η Σιγκαπούρη με 3,98% και η Ταϊβάν με 2,74% όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Clarkson Research Services Limited.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ελληνόκτητος στόλος, μέχρι τον Μάρτιο του 2014, αυξήθηκε σε ποσοστό 5,7%.
Ειδικότερα, σε αριθμό πλοίων έφτασε τα 3.901, συνολικής χωρητικότητας 290,8 εκατομμυρίων τόνων, αυξημένος κατά 224 πλοία, χωρητικότητας 25,5 εκατομμυρίων τόνων. Σε αυτά υπολογίζονται και 378 πλοία χωρητικότητας 22,4 εκατομμυρίων τόνων που είναι υπό ναυπήγηση.
Οι 10 Έλληνες που δαμάζουν τις θάλασσες:
Πέντε μη εισηγμένες:
– O Γιάννης Αγγελικούσης του ομώνυμου ομίλου με 96 πλοία συνολικής χωρητικότητας 18,6 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο χωρητικότητας τους 194.720 τόνους.
– Ο Βίκτωρας Ρέστης με την Enterprises Shipping που διαθέτει στόλο 81 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 7,185 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο τους 88.708 τόνους.
– Ο Ντίνος Μαρτίνος με τη Thenamaris, με 56 πλοία, χωρητικότητας 5,1 εκατομμυρίων τόνων.
– Ο Ανδρέας Μαρτίνος με τη Minerva Marine, με 53 πλοία, χωρητικότητας 6,1 εκατομμυρίων τόνων.
– Ο Γιώργος Οικονόμου με την Cardiff Marine, με 52 πλοία, χωρητικότητας 7,5 εκατομμυρίων τόνων.
Πέντε εισηγμένες:
– Ο όμιλος Navios της Αγγελικής Φράγκου, με 112 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 10,7 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο χωρητικότητας τους 95.919 τόνους.
– Η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου, με 88 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 11,8 εκατομμυρίων τόνων και μέσο όρο τους 134.569 τόνους.
– Ο όμιλος Τσάκου του Παναγιώτη Τσάκου, με 74 πλοία, χωρητικότητας 6,8 εκατομμυρίων τόνων.
– Η Costamare Shipping της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, με 65 πλοία, χωρητικότητας 4,2 εκατομμυρίων τόνων.
– Η Danaos Shipping του δρα Ιωάννη Κούστα, με 55 πλοία, χωρητικότητας 3,8 εκατομμυρίων τόνων.