Πρόσφορο έδαφος για τον επανακαθορισμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως της κύριας πύλης για το θαλάσσιο εμπόριο των Βαλκανίων, δημιουργεί η παρουσία της ΟΛΘ ΑΕ στις αγορές των Βαλκανίων.
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Στέλιος Αγγελούδης, στις επαφές που είχε το προηγούμενο διάστημα, σε πρωτεύουσες των χωρών της Βαλκανικής, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από διακινητές φορτίων σε Σερβία, Βουλγαρία και ΠΓΔΜ να αυξήσουν τα φορτία τους διαμέσου του λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Ενδεικτική του ενδιαφέροντος που καταγράφηκε είναι η πρόθεση εταιρείας, που δραστηριοποιείται στα Σκόπια, να μεταφέρει το 2011, περίπου 1.000.000 τόνους φορτίου παραπάνω σε σχέση με το 2010.
“Μέχρι τώρα πήγαμε στο Βελιγράδι (Σερβία), τα Σκόπια (ΠΓΔΜ) και τη Σόφια (Βουλγαρία), ενώ το επόμενο διάστημα θα επισκεφθούμε και την Πρίστινα (Κόσοβο). Οι επαφές είναι αποδοτικές”, σημείωσε.
Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα του λιμένα της Θεσσαλονίκης, έναντι των υπολοίπων λιμανιών της Βαλκανικής, με τα οποία -όπως είπε-“ευθέως ανταγωνιζόμαστε για την ίδια ενδοχώρα”, ο κ. Αγγελούδης, υπογράμμισε ότι το βασικό πλεονέκτημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι οι υποδομές, οι ανωδομές, ο μηχανολογικός εξοπλισμός και το προσωπικό που διαθέτει.
Τα υπόλοιπα λιμάνια της Βαλκανικής, πρόσθεσε ο κ. Αγγελούδης, δεν διαθέτουν την ποιότητα και την ποσότητα των λιμενικών εγκαταστάσεων της Θεσσαλονίκης.
Επιπρόσθετα, η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το εθνικό και διεθνές οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο “επιτρέπει την εκμετάλλευση των συνδυασμένων μεταφορών και την επέκταση της ενδοχώρας του λιμένα, μια δυνατότητα που πολλά, ανταγωνιστικά λιμάνια δεν διαθέτουν”.
Κωδικοποιώντας τους λόγους, για τους οποίους θα πρέπει να επιλεγεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για τη διακίνηση φορτίων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ τους “συνόψισε” στη δυνατότητα εκμετάλλευσης των συνδυασμένων μεταφορών, τις ποιοτικές λιμενικές υπηρεσίες και το ελκυστικό τιμολόγιο.
“Η Θεσσαλονίκη είναι ένα λιμάνι, το οποίο μπορεί να προσφέρει μια μεγάλη γκάμα λιμενικών υπηρεσιών για όλα σχεδόν τα είδη φορτίων, με μεγάλη αποτελεσματικότητα και το μικρότερο δυνατό κόστος. Επίσης, συνιστά το συντομότερο δρόμο προς τις αγορές της Νότιας Βαλκανικής”, είπε.
Ερωτηθείς για τη “φυγή” πελατών και την “απορρόφησή” τους από τους λιμένες της Αλβανίας, της Τουρκίας και άλλων βαλκανικών χωρών, ο κ. Αγγελούδης είπε ότι, “μετά τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων το 2008, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης απώλεσε σημαντικό αριθμό πελατών και συνεπώς διακινούμενου φορτίου, που κατευθύνθηκε προς ανταγωνιστικούς λιμένες της Τουρκίας, της Αλβανίας και άλλων χωρών”.
Για τη βελτίωση του πληγωμένου “προφίλ” και της αξιοπιστίας της ΟΛΘ και την επίτευξη του στόχου επαναφοράς των φορτίων, που χάθηκαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η διοίκηση του λιμένα, από τον περασμένο Ιούνιο, καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες, ανέφερε ο κ. Αγγελούδης.
Η οικονομική ζημία απ’ αυτή τη “φυγή” των πελατών, “ήταν πολύ μεγάλη και αποτυπώθηκε ξεκάθαρα στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας για το 2008 και το 2009”, σημείωσε ο κ. Αγγελούδης.
“Αρκεί να σας αναφέρω- πρόσθεσε- ότι τα έσοδα του 2008 παρουσίασαν μείωση (σε σύγκριση με τα έσοδα του 2007) κατά 25,5% ενώ τα κέρδη του 2008 ήταν μειωμένα έναντι του 2007 κατά 56,25%. Το 2009 υπήρχε και πάλι μείωση -ευτυχώς μικρότερη- των εσόδων, περίπου 7%, όμως τα κέρδη μειώθηκαν κατά 60% περίπου κι αν δεν υπήρχε η εγγυητική της Hutchinson από τον ατυχή διαγωνισμό του 2008 τότε το 2009 θα ήταν ζημιογόνο”.
Μ’ αυτά τα δεδομένα, η νέα διοίκηση του ΟΛΘ, υπό τον κ. Αγγελούδη, ξεκίνησε, όπως λέει ο ίδιος, “έναν αγώνα δρόμου ώστε να επανέλθουν φορτία που χάθηκαν και να αποκατασταθεί η φήμη του λιμανιού στις αγορές και τους ιδιαίτερα στους χρήστες”.
Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα φαίνεται να δικαιώνουν τις κινήσεις που έχουν γίνει, καθώς το 2010 καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών, αλλά και των κερδών σε σχέση με το 2009. Τα στοιχεία του 2010 δείχνουν ότι ορισμένα φορτία έχουν αρχίσει να επανέρχονται. Η αύξηση στην συνολική διακίνηση το 2010 ήταν της τάξεως του 7,8%, ενώ για το 2011 οι εκτιμήσεις είναι ακόμη πιο θετικές, καθώς υπάρχει εκφρασμένο ενδιαφέρον από χρήστες του λιμένα να αυξήσουν την διακίνηση φορτίων, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ ΑΕ.
Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ ΑΕ
Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ ΑΕ, που βρίσκεται σε εξέλιξη, αναμένεται να δώσει νέα δυναμική στην εταιρεία. Η προμήθεια νέων μέσων φορτοεκφόρτωσης και η επέκταση της 6ης προβλήτας θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού, κατά τον κ. Αγγελούδη.
“Ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η πελατοκεντρική πολιτική που εφαρμόζουμε. Οι συνεχείς συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ανάπτυξης του λιμένα, στο οποίο συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι με το λιμάνι φορείς, μας δίνει τη δυνατότητα να ενημερωνόμαστε από ‘πρώτο χέρι’ για όλα τα ζητήματα που αφορούν τους πελάτες μας, ενώ και το τιμολόγιο που έχουμε διαμορφώσει είναι ελκυστικό”, σημείωσε.
Οι στόχοι της ΟΛΘ ΑΕ για το 2011
Για το 2011, η διοίκηση στοχεύει στην αύξηση της διακίνησης, του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας. “Πάνω απ’ όλα, όμως, στοχεύουμε στην πλήρη αποκατάσταση του προφίλ και της αξιοπιστίας του λιμανιού και συνακόλουθα την επαναφορά των φορτίων, που χάθηκαν. Ήδη, δημοπρατήθηκε η επέκταση του έκτου προβλήτα, ενώ τις προσεχείς εβδομάδες θα ολοκληρωθούν και οι δημοπρατήσεις έργων, που αφορούν την προμήθεια σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, τη δημιουργία μαρίνας στην πρώτη προβλήτα και την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας”, σημείωσε ο κ. Αγγελούδης.
Υπενθύμισε δε, ότι σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την πρόσληψη συμβούλου, ο οποίος θα αναλάβει να μελετήσει τις βέλτιστες λύσεις για την εκμετάλλευση των λιμενικών υποδομών, αλλά και της ακίνητης περιουσίας.