Στην ελίτ των προορισμών κρουαζιέρας κατατάσσει την Ελλάδα η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας για την Ευρώπη (CLIA Ευρώπης).
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης, η Ελλάδα αποτελεί τον τρίτο κορυφαίο προορισμό για κρουαζιέρες στην Ευρώπη, με «οδηγό» τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα και την Μύκονο.
Ο Πειραιάς κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των λιμανιών εκκίνησης κρουαζιέρας «home port» με 1,3 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση σχεδόν 1% για το 2012, ενώ για το 2013 η άμεση οικονομική προσφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ήταν 574 εκατ. ευρώ (έβδομη θέση στην Ευρώπη), με 11.000 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με την CLIA Ευρώπης, αυτό το θετικό αποτέλεσμα προέκυψε παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία, η οποία συρρικνώθηκε κατά 3,9% το 2013.
Αναφορικά με την Ευρώπη, στην έκθεση της CLIA τονίζεται ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας από την ύφεση, καθώς το 2013 αποτέλεσε άλλη μία χρονιά δυναμικής ανάπτυξης.
Τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα στην Ευρώπη έφτασαν τα 39,4 δισ. ευρώ το 2013, από 37,9 δισ. ευρώ το 2012. Οι άμεσες δαπάνες που προέρχονται από τον κλάδο ανέρχονται σε 16,2 δισ. ευρώ, έναντι 15,5 δισ. ευρώ το 2012.
Όσον αφορά τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, το 2013 η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα αντιπροσώπευσε 339.417 θέσεις εργασίας, ενώ οι απολαβές των εργαζομένων ανήλθαν σε 10,5 δισ. ευρώ αύξηση της τάξης του 4% συγκριτικά με το 2012. Σύμφωνα με την έκθεση, υπολογίζεται ότι 6,4 εκατ. κάτοικοι της Ευρώπης έκαναν διακοπές με κρουαζιέρα το 2013, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2012, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 30% του συνόλου των επιβατών κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, Κυριάκος Αναστασιάδης, σχολιάζοντας τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας για την Ελλάδα, δήλωσε ότι με την απίστευτη πολιτιστική κληρονομιά και φυσική ομορφιά της, η Ελλάδα παραμένει μία πολύ σημαντική αγορά για την ευρωπαϊκή βιομηχανία κρουαζιέρας.
«Είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς, σε συνεργασία με τις τοπικές, εθνικές και ευρωπαϊκές Αρχές, προκειμένου να ξεπεραστούν τα εμπόδια που εξακολουθούν να εμποδίζουν τις επενδύσεις στη χώρα, από τα λιμενικά τέλη και την ελλιπή ανάπτυξη των υποδομών» πρόσθεσε ο κ. Αναστασιάδης.