Η ναυτιλιακή βιομηχανία βιώνει σημαντικές εξελίξεις, καθώς μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων ελληνικών, έκλεισαν πρόσφατα σημαντικές συμφωνίες χρονοναύλωσης για μεγάλα VLCC τάνκερ (Very Large Crude Carriers). Οι πληροφορίες αυτές έρχονται από αξιόπιστες ναυλομεσιτικές πηγές και αντικατοπτρίζουν τη σταδιακή ανάκαμψη τόσο στη μακροχρόνια ναύλωση όσο και στην αγορά spot για τη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων.
Συμφωνίες που ξεχωρίζουν στην αγορά των VLCC
Μέσα στις τελευταίες δύο εβδομάδες, έχουν κλείσει συνολικά επτά σημαντικές συμφωνίες ναύλωσης, υποδεικνύοντας ότι η αγορά των VLCC παρουσιάζει σημάδια ενίσχυσης. Μια από τις πιο αξιοσημείωτες συμφωνίες αφορά τη Maran Tanker Management, η οποία ανήκει στην οικογένεια Αγγελικούση. Η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με την αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία Marathon για τη ναύλωση του VLCC τάνκερ Maran Apollo, χωρητικότητας 319.398 dwt και κατασκευής 2016. Το πλοίο, το οποίο διαθέτει οικολογικό σχεδιασμό, θα ναυλωθεί για τρία χρόνια με ημερήσιο ναύλο 55.000 δολαρίων.
Η συμφωνία αυτή όχι μόνο υπογραμμίζει τη δυναμική παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας στην παγκόσμια αγορά, αλλά και την αυξανόμενη ζήτηση για τάνκερ αυτού του τύπου, καθώς η αγορά αρχίζει να ανακάμπτει από τις επιπτώσεις της πανδημίας και της γεωπολιτικής αστάθειας.
Η δραστηριότητα της Sinokor και η συμφωνία με την Enesel
Παράλληλα, αυξημένη δραστηριότητα παρατηρείται και από την εταιρεία Sinokor, η οποία πρόσφατα έκλεισε πολλαπλές συμφωνίες. Στα τέλη Ιουλίου, η Sinokor ναύλωσε το VLCC Kashimasan, χωρητικότητας 306.033 dwt, κατασκευής 2007, για έναν χρόνο, με ημερήσιο ναύλο 40.000 δολαρίων. Στη συνέχεια, έκλεισε το Dijilah, ένα VLCC χωρητικότητας 320.596 dwt, κατασκευής 2019, για τρία χρόνια με ημερήσιο ναύλο 53.500 δολαρίων.
Εξίσου σημαντική είναι και η συμφωνία της Sinokor με την Enesel, μια άλλη εξέχουσα ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, για τη ναύλωση του VLCC Papalemos για 12 μήνες. Το συγκεκριμένο τάνκερ, χωρητικότητας 319.000 dwt, διαθέτει scrubber και θα ναυλωθεί έναντι 55.000 δολαρίων ημερησίως. Αυτή η συμφωνία ενισχύει περαιτέρω την θέση της Sinokor στην αγορά των VLCC.
Αύξηση των συμφωνιών το 2024: Μια θετική εξέλιξη
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συμφωνίες χρονοναύλωσης VLCC που έχουν κλείσει μέχρι στιγμής φέτος, ανέρχονται σε 16, αριθμός σημαντικά αυξημένος σε σχέση με τις μόλις 12 που καταγράφηκαν το 2023. Αυτό δείχνει μια θετική δυναμική στην αγορά, η οποία φαίνεται να επανακάμπτει στα επίπεδα προ της πανδημίας. Τα στοιχεία της Clarksons αποκαλύπτουν ότι το 2022 είχαν κλείσει 22 συμφωνίες, ενώ το 2021 είχαν καταγραφεί 23.