Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε στη Βουλή το νέο σχέδιο νόμου, το οποίο αφορά την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Ο συγκεκριμένος νόμος αφορά την παράταση της περιόδου επενδύσεων για την εταιρεία Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ) και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη συνέχιση της ανάπτυξης του λιμανιού.
Η βασική αλλαγή που επιφέρει ο νόμος είναι η πενταετής παράταση της επενδυτικής περιόδου. Αρχικά, η προθεσμία για την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων είχε οριστεί μέχρι τις 22 Μαρτίου 2026. Με την τροποποίηση αυτή, η επενδυτική περίοδος επεκτείνεται, δίνοντας στον ΟΛΘ περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει τις αρχικές υποχρεωτικές επενδύσεις.
Επιπλέον, τροποποιούνται και οι προθεσμίες που αφορούν την επίτευξη ετήσιων στόχων διακίνησης εμπορευμάτων. Οι νέες προθεσμίες επιτρέπουν στους επενδυτές να διασφαλίσουν ότι θα επιτευχθούν οι διάφοροι στόχοι χωρίς πίεση χρόνου.
Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης κρίθηκε απαραίτητη, καθώς υπήρχε κίνδυνος να λήξουν ορισμένες κρίσιμες προθεσμίες, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της επένδυσης. Οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων οδήγησαν στην ανάγκη παράτασης της επενδυτικής περιόδου, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ολοκληρώσει με επιτυχία τα έργα του και να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του προς το ελληνικό δημόσιο.
Μια ακόμη σημαντική αλλαγή αφορά την τροποποίηση του άρθρου 10 του νόμου 4522/2018, που ρυθμίζει τη διαδικασία τροποποίησης εγκεκριμένων οριστικών μελετών έργων που περιλαμβάνονται στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του λιμανιού. Οι αλλαγές αυτές στο Master Plan αποσκοπούν στη διευκόλυνση της προσαρμογής των μελετών στις νέες απαιτήσεις.