Εγκαταλείπει τη διοίκηση της Thenamaris και ιδρύει δική του εταιρία, τη Signal Marit
Η νέα εταιρία θα ξεκινήσει το «ταξίδι» της με έναν στόλο 5 σύγχρονων πλοίων
H new generation βγαίνει… μπροστά και στη ναυτιλία τα τελευταία χρόνια. Χάρης Βαφειάς με την Stealthgas, Nίκος Tσάκος με την Tsakos Energy Navigation και η λίστα συνεχίζεται…
Σε αυτή προστίθεται και ο Γιάννης Μαρτίνος. Ο γιος του Ντίνου Μαρτίνου, του εφοπλιστή που έχει συνδέσει το όνομά του με τη Thenamaris και με μία από τις παραδοσιακές εφοπλιστικές οικογένειες της χώρας με ιστορία πάνω από 40 χρόνια. Ο νεαρός Μαρτίνος αποφάσισε να ακολουθήσει τη «ρότα» άλλων διαδόχων ισχυρών ναυτιλιακών οικογενειών που ανοίγουν τα δικά τους… φτερά χαράσσοντας αυτόνομη πορεία στις business των θαλασσών.
Έτσι πήρε την απόφαση να γίνει «καπετάνιος» σε ένα καινούριο… καράβι και ίδρυσε μια νέα ναυτιλιακή εταιρία, τη Signal Maritime, «εγκαταλείποντας» τη θέση του ως συν- διευθύνων σύμβουλος στη Thenamaris, μία από τις κορυφαίες ναυτιλιακές της χώρας.
Βέβαια, ο ίδιος θα διατηρήσει το μερίδιό του στην οικογενειακή επιχείρηση, την οποία πλέον θα «τρέχουν» εξ ολοκλήρου ο πατέρας του Ντίνος και ο αδελφός του, Νικόλας, ο οποίος ασκεί καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου.
Ο Γιάννης Μαρτίνος ξεκαθάρισε πως η κίνησή του δε σχετίζεται με ενδοοικογενειακές διαφωνίες ή έριδες, απλώς θέλησε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του μόνος του στη ναυτιλία με μια πιο σύγχρονη ματιά, έναν τομέα στα μυστικά του οποίου μυήθηκε στο μεγαλύτερο «σχολείο» για εκείνον, τη Thenamaris και με μεγαλύτερο «δάσκαλο» τον πατέρα του Ντίνο και τους θείους του Θανάση (Eastern Mediterranean Maritime) και Ανδρέα (Minerva Marine).
Μάλιστα, η Signal Marine θα συνεργάζεται με την Thenamaris ως προς την τεχνική διαχείριση στο άμεσο μέλλον. Μαζί του στη νέα εταιρία πήρε έναν διευθυντή υπεύθυνο για τις ναυλώσεις πλοίων και τρία ακόμη επιτελικά στελέχη της Thenamaris προκειμένου να ενισχύσει το διοικητικό team της Signal Marine.
ΤΟ ΦΙΛΟΔΟΞΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ
Το φιλόδοξο εγχείρημα του Γιάννη Μαρτίνου στοχεύει στην δημιουργία ενός ισχυρού «οχήματος» που θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα ναυτιλιακά δρώμενα.
Η Signal Marine, η οποία ιδρύθηκε πριν από δύο εβδομάδες, θα ξεκινήσει με έναν στόλο 5 σύγχρονων πλοίων, εκ των οποίων τρία τάνκερ aframax (τα οποία λέγεται ότι έλαβε από τον όμιλο Stealth της οικογένειας Βαφειά), ένα MR product tanker και ένα φορτηγό πλοίο ξηρού φορτίου.
«Για την ώρα κοιτάμε προς την αγορά των δεξαμενόπλοιων και των φορτηγών, αλλά η ανάπτυξη του στόλου μας θα εξαρτηθεί από την πορεία της αγοράς γενικότερα, καθώς και από τις βάσεις δεδομένων και τα στοιχεία που συγκεντρώνουμε εμείς» δηλώνει ο Γιάννης Μαρτίνος.
Ήδη, στα διεθνή ναυτιλιακά σαλόνια μιλούν για το νεαρό εφοπλιστή με καταγωγή από τη Σχοινούσα που ακολουθεί τα… χνάρια των προγόνων του στη ναυτιλία, θέλοντας να δημιουργήσει ένα νέο status quo στις θαλάσσιες μεταφορές σε παγκόσμιο επίπεδο. Τονίζουν δε, με μια βάση δεδομένων που αφορούν σε στρατηγικές, αναλύσεις της αγοράς ενέργειας, επιστημονικά στοιχεία και άλλα στοιχεία, ο Γιάννης Μαρτίνος μπορεί να κινηθεί κατάλληλα στην διεθνή σκακιέρα των μεταφορών.
Ο νεαρός γόνος, ο οποίος πέρυσι παντρεύτηκε την εκλεκτή της καρδιάς του σε έναν γάμο χλιδής στη Σχοινούσα συνεχίζει επάξια την παράδοση της οικογένειας, αλλά και της Thenamaris, η οποία διαθέτει 69 πλοία στον στόλο της και πολλά από τα LNG της τα ναυλώνει σε ενεργειακούς «γίγαντες», όπως η Chevron, η Trafigura κ.α.
10 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗ STEALTHGAS Ο Χ. ΒΑΦΕΙΑΣ
Σχεδιάζει είσοδο και της Stealth Maritime στο Nasdaq
Παρασκευή, λίγο μετά το τέλος των Ποσειδωνίων και ο Χάρης Βαφειάς είναι πάλι πίσω στο γραφείο του. «Χωμένος» μέσα σε έγγραφα και στις 4 οθόνες των υπολογιστών του.
Ο «Χάρι Πότερ» της ναυτιλίας, όπως τον αποκαλούν στις ΗΠΑ, λόγω του ότι ήταν από τους νεαρότερους εφοπλιστές, όταν, πριν από μια 10ετία έβαλε την Stealthgas στον αμερικανικό «ναό του χρήματος», φαίνεται να έχει στα… σκαριά νέα σχέδια.
Ο Χ. Βαφειάς, ο οποίος ανέλαβε εξ ολοκλήρου το «πηδάλιο» της Stelthgas, αφού πρώτα θήτευσε στο πλευρό του πατέρα του Νίκου στον όμιλο της Stealth, σκέφτεται να εισάγει στην χρηματαγορά των ΗΠΑ και δεύτερη ναυτιλιακή εταιρία, με τις περισσότερες πιθανότητες να συγκεντρώνει η Stealth Maritime, η οποία διαχειρίζεται MRs και aframaxes. Επειδή όμως, αυτή την στιγμή οι κεφαλαιαγορές είναι ως επί το πλείστον κλειστές για μια νέα δημόσια πρόταση, εξετάζει και την εναλλακτική των συνεργασιών. Να απορροφηθεί ο στόλος δηλ. από κάποιο ήδη υπάρχον εισηγμένο σχήμα και να «σφυρηλατηθεί» μια ευρύτερη συνεργασία.
ΤΑΡΑΖΕΙ ΤΑ… ΝΕΡΑ Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ STAR BULK – OCEANBULK
Τα «χρυσά» οφέλη από το mega deal του 1 δισ. δολ.
Με ένα deal αξίας 1 δισ. δολ. ο Πέτρος Παππάς ταράζει τα νερά… της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία φορτηγών πλοίων παγκοσμίως.
Ο Έλληνας εφοπλιστής, προχωρά στην συγχώνευση της εισηγμένης στον Nasdaq Star Bulk Carriers (το management ασκούσε μέχρι τώρα ο Σπύρος Καπράλος) με την ιδιωτική ναυτιλιακή Oceanbulk την οποία ελέγχει ο ίδιος και το αμερικανικό fund, Oaktree Capital και το νέο σχήμα (61,3% θα ελέγχουν οι Αμερικανοί και 12,5% ο Παππάς) θα διαθέτει έναν στόλο 69 πλοίων.
Οι δύο μέτοχοι που την τελευταία διετία έχουν επενδύσει περισσότερα από $740 εκατ., δημιουργώντας κέρδη άνω των $150 εκατ. μόνο από τις αγοραπωλησίες πλοίων, προχωρούν έτσι στο πρώτο βήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής που εφαρμόζουν για την δημιουργία υπεραξιών. Το επόμενο, όπως εκτιμούν οι αναλυτές, ενδέχεται να είναι η εισφορά του στόλου των 35 πλοίων της Excel Maritime, την οποία απέκτησε εξ ολοκλήρου το Oaktree από τον Γ. Παναγιωτίδη με «επεισοδιακό τρόπο», όπως λένε οι πληροφορίες, στο νέο εταιρικό σχήμα και η ανάθεση του management στον Π. Παππά.
Ένα τρίτο βήμα θα μπορούσε να είναι και η πώληση μετοχών της εισηγμένης προκειμένου να αποκομισθούν υπεραξίες που έχει δημιουργήσει το consolidation. Η συμφωνία συγχώνευσης άρεσε στις αγορές, καθώς η μετοχή της Star Bulk ανέβηκε 11,85%. Άνοδος που άρεσε και στην Oaktree, η οποία αναζητά τρόπους για να αποκομίσει οφέλη από τις επενδύσεις της στη ναυτιλία.