Εισηγμένες ναυτιλιακές: Γκαραντί 14 δισ. δολάρια έσοδα

Στο εννεάμηνο του 2024 οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες καταγράφουν σημαντικά κέρδη, που υπερβαίνουν το 1 δισ. δολ.

16 εταιρίες ελληνικών συμφερόντων έχουν εξασφαλισμένα μεγάλα κέρδη και ρευστότητα για την επόμενη τριετία.

Εντυπωσιακό κι όμως αληθινό! Οι 16 ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες ήδη έχουν γνωστοποιήσει τα οικονομικά τους δεδομένα για το εννεάμηνο του τρέχοντος έτους έχουν εξασφαλίσει έσοδα για τα επόμενα τουλάχιστον τρία έτη που υπερβαίνουν τα 12,65 δισ. δολ.!

Αναλυτικότερα, ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, έχει συμβασιοποιημένα έσοδα για τα επόμενα χρόνια ύψους 2,3 δισ. δολ. Η Navios Partners, της Αγγελικής Φράγκου, έχει εξασφαλισμένα έσοδα για τα φορτηγά πλοία της 3,9 δισ. δολ.
Επίσης, η Danaos Corporation, του Γιάννη Κούστα, έχει συμβασιοποιημένα έσοδα 3,3 δισ. δολ. για τα πλοία της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο Γιώργος Προκοπίου έχει άλλο 1 δισ. δολ. και ο Γιώργος Γιουρούκος 2,15 δισ. δολ.

Οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες ελληνικών συμφερόντων, εκτός από την κερδοφορία που ανακοινώνουν με τα οικονομικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο του τρέχοντος έτους, αποκαλύπτουν ταυτόχρονα και τη ρευστότητά τους, αλλά και τα συμβασιοποιημένα έσοδα που επεκτείνονται σε βάθος τουλάχιστον τριετίας.

Τη μεγαλύτερη ρευστότητα διαθέτει η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, που ανέρχεται σε 1,019,2 δισ. δολ. Ακολουθεί η Danaos Corporation, του Γιάννη Κούστα, με διαθέσιμα 784,509 εκατ. δολ.

Η Castor Maritime, του Πέτρου Παναγιωτίδη, στο 9μηνο διαθέτει 171,5 εκατ. δολ., έναντι 120,9 εκατ. δολ. που είχε το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ικανοποιητικά διαθέσιμα διαθέτει και η Oceanis Eco Tankers, του Ιωάννη Αλαφούζου και του γιου του Αριστείδη Αλαφούζου, που ανέρχονται σε 56 εκατ. δολ.

Υψηλή ρευστότητα έχει συγκεντρώσει η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία Seanergy Maritime, του Σταμάτη Τσαντάνη, με 42, 3 εκατ. δολ. Η Global Ship Lease, του Γιώργου Γιουρούγκου, έχει εξασφαλισμένα έσοδα 1,78 δισ. δολ., όμως, ενδεχομένως να επεκταθούν στο ύψος των 2,15 δισ. δολ. με επιλογή του ναυλωτή.

Εννεάμηνο

Επισημαίνεται ότι στο εννεάμηνο του 2024 οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες καταγράφουν σημαντικά κέρδη, που υπερβαίνουν το 1 δισ. δολ.

Τα περισσότερα κέρδη εμφανίζουν οι εταιρίες Navios Partners, της Αγγελικής Φράγκου, με 272,6 εκατ. δολ., και η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, με 247,3 εκατ. δολ. Συγκεκριμένα, η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, γνωστοποίησε ρευστότητα 1 δισ. δολ., κέρδη 80 εκατ. δολ. στο τρίτο τρίμηνο, ενώ τα συνολικά της κέρδη στο 9μηνο διαμορφώθηκαν στα 247, 3 εκατ. δολ. Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου η εταιρία πούλησε και τρία πλοία, με κέρδος 22,5 εκατ. δολ.

Οσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται με δεσμευμένη χρηματοδότηση για 32 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία, που αντικατοπτρίζουν συνολικές δεσμεύσεις χρηματοδότησης που υπερβαίνουν τα 410 εκατομμύρια δολ. Η εταιρία της Αγγελικής Φράγκου, Navios Partners, είχε συνολικά έσοδα στο 9μηνο 1.001,5 εκατ. δολ., σε σύγκριση με 979,6 εκατ. δολ. για την ίδια περίοδο το 2023.

Κέρδη είχε και η εταιρία του Τζον Χατζηπατέρα, Dorian LPG, παρά το γεγονός ότι ήταν μειωμένα, και έπεσαν στα 60,7 εκατ. δολ. Η Oceanis Eco Tankers, του Ιωάννη και Αριστείδης Αλαφούζου, είχε έσοδα 308 εκατ. δολ. και κέρδη 95,7 εκατ. δολ. στο 9μηνο.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία Castor Maritime Inc., του Πέτρου Παναγιωτίδη, είχε στο 9μηνο του τρέχοντος έτους συνολικά έσοδα πλοίων από συνεχείς δραστηριότητες 50,1 εκατ. δολ., σε σύγκριση με 71,2 εκατ. δολ. για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Τα καθαρά έσοδα από συνεχείς δραστηριότητες ανέρχονται σε 48 εκατ. δολ. για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, σε σύγκριση με ζημίες 3,7 εκατ. δολ. για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Η αύξηση είναι 1.397,3%.

Η Seanergy Maritime Holdings Corp., του Σταμάτη Τσαντάνη, είχε καθαρά κέρδη 36,8 εκατ. δολ. για το εννεάμηνο του 2024. Ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,26 δολ. ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο και είχε κύκλο εργασιών 44,4 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 81% από τα 24,5 εκατ. δολ. του τρίτου τριμήνου του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 26,8 εκατ. δολ., αυξημένο κατά 182%, από 9,5 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 12,5 εκατ. δολ., από ζημία 5 εκατ. δολ. το 2023, ενώ ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου ήταν 26.529 δολ., έναντι 15.298 δολ. πέρυσι.

Για το εννεάμηνο του 2024 τα καθαρά έσοδα έφτασαν τα 125,8 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 78%, από τα 70,8 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο το 2023. Τα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο ανήλθαν σε 36,8 εκατ. δολ., από καθαρή ζημία 8,5 εκατ. δολ. την ίδια περσινή περίοδο.

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου, Performance Shipping, κατέγραψε καθαρά έσοδα 12,4 εκατ. δολ. και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται στους μετόχους 12 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο, που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.

Η Toro Corporation, του Πέτρου Παναγιωτίδη, στο εννεάμηνο του 2024 τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 14,7% και ανήλθαν στα 17,2 εκατ. δολ., από 15 εκατ. δολ. το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2023.

Τα καθαρά κέρδη από συνεχείς δραστηριότητες, καθαρά από φόρους, ανήλθαν σε 974,043 δολ. στο τρίμηνο που έληξε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2023, έναντι 216,416 δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Η Danaos Corporation, του δρος Ιωάννη Κούστα, έχει εξασφαλίσει συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 3,3 δισ. δολ., διαχειρίζεται 70 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 465.463 TEUs. Επίσης, έχει 10 φορτηγά πλοία τύπου capesize, ενώ ναυπηγεί 17 containerships. Στο εννεάμηνο τα έσοδα της Danaos διαμορφώθηκαν στα 755,931 εκατ. δολ., έναντι 724,268 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Την ίδια ώρα, τα κέρδη της εισηγμένης ανήλθαν στα 414,646 εκατ. δολ. στο εννεάμηνο του 2024, έναντι 426,378 εκατ. δολ. πέρυσι. H ρευστότητα της εταιρίας διαμορφώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 στα 784,509 εκατ. δολ.

H Global Ship Lease, του Γιώργου Γιουρούκου, στο εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, είχε λειτουργικά έσοδα 528,6 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 6,6%, από 495,9 εκατ. δολ. την προηγούμενη περίοδο. Τα καθαρά έσοδα για τους μετόχους είναι 78,8 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024, μειωμένο κατά 4,7%, έναντι 82,7 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 το καθαρό εισόδημα που ήταν διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους ήταν 253,9 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10,2% επί των καθαρών εσόδων, ύψους 230,3 εκατ. δολ. που ήταν την περίοδο του προηγούμενου έτους. Τα καθαρά έσοδα για την ίδια περίοδο ήταν 262,3 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 13,1% σε σχέση με τα καθαρά έσοδα για την περίοδο του προηγούμενου έτους, ύψους 231,9 εκατ. δολ.

Η Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, είχε στο 9μηνο έσοδα 236,1 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 34 εκατ. δολ. σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Την ίδια ώρα, τα κέρδη της εισηγμένης ανήλθαν στα 78 εκατ. δολ. στο εννεάμηνο του 2024, έναντι 49,7 εκατ. δολ. πέρυσι.

Ο στόλος της εισηγμένης στο NYSE εταιρίας αποτελείται από 46 πλοία και 7 υπό ναυπήγηση. Από τα πλοία που βρίσκονται ήδη στον στόλο της Safe Bulkers τα 8 είναι Panamax, τα 13 Kamsarmax, τα 17 Post-Panamax και τα 8 Capesize, συνολικής χωρητικότητας 4.6 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας 9,8 ετών.

Αποτελέσματα που προκαλούν «ίλιγγο» και… αποδόσεις για τους μετόχους

gr xrimatistirioΣε συνέχεια των «χρυσών» αποτελεσμάτων για τις ναυτιλιακές, η Icon Energy, της Ισμήνης Παναγιωτίδη, διαθέτει δύο πλοία και 75 εκατ. δολ. για επέκταση του στόλου της. Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία της, η Icon Energy Corp., ανακοίνωσε μέρισμα σε μετρητά 0,085 δολ. ανά κοινή μετοχή. Τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 3,6 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 0,4 εκατ. δολ. στους πρώτους εννέα μήνες του 2023. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 0,6 εκατ. δολ., σε σύγκριση με 0,7 εκατ. δολ. κατά την εννεάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Η Pyxis Tankers Inc., η ναυτιλιακή εταιρία του Βαλέντιου Βαλεντή, η οποία είναι εισηγμένη στο Nasdaq, είχε καθαρά έσοδα 13,8 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 2,7 εκατ. δολ. ή 24,3%, σε σχέση με το συγκρίσιμο τρίμηνο του 2023. Τα έσοδα στην ανασκοπούμενη περίοδο ήταν 11,7 εκατ. δολ., αύξηση 2,4 εκατ. δολ. ή 25,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023. Το καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 είναι 3,6 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 0,4 εκατ. δολ. σε σύγκριση με τη συγκρίσιμη περίοδο του 2023.

Η Dynagas LNG Partners LP, του Γιώργου Προκοπίου, είχε καθαρά κέρδη στο 9μηνο στα 37,5 εκατ. δολ. και το μέρισμα στα 0,75 δολ. Τα έσοδα ανήλθαν στα 114,738 εκατ. δολ., έναντι 111,928 εκατ. δολ. στο αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Τα έξι πλοία μεταφοράς LNG του στόλου της εταιρίας λειτουργούν επί του παρόντος με μακροχρόνιες ναυλώσεις με διεθνείς εταιρίες φυσικού αερίου. Οι συμβάσεις αυτές έχουν μέση υπολειπόμενη διάρκεια 6,2 ετών. Με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν απρόβλεπτα γεγονότα, τα πλοία θα παραμείνουν ναυλωμένα μέχρι το 2028. Από τις 22 Νοεμβρίου 2024 το ανεκτέλεστο συμβόλαιο της εταιρίας ανέρχεται σε περίπου 1,01 δισ. δολ.

Η Euroseas Ltd., του Αριστείδη Πίττα, είχε συνολικά καθαρά έσοδα στο τρίτο τρίμηνο 54,1 εκατ. δολ. Το καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 27,6 εκατ. δολ. ή 3,97 δολ. κέρδη ανά μετοχή, αντίστοιχα. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 27,4 εκατ. δολ. ή 3,94 δολ. ανά μετοχή. Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 36,1 εκατ. δολ. Ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα 0,60 δολ. ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2024, καταβλητέο στις 17 Δεκεμβρίου 2024. Τον Νοέμβριο του 2024 η εταιρία, μάλιστα, σύναψε σύμβαση για την κατασκευή δύο σύγχρονων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων με οικονομία καυσίμου το καθένα που θα ναυπηγηθούν στην Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co., Ltd., στην Κίνα, θα παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2027.

Επίσης, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία του Αριστείδη Πίττα, EuroDry, είχε στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους καθαρά έσοδα 14,7 εκατ. δολ., που αντιπροσωπεύουν αύξηση 47%, έναντι των συνολικών καθαρών εσόδων ύψους 10 εκατ. δολ. κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023. Κατά μέσο όρο 13 πλοία λειτουργούσαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 13.105 δολ. την ημέρα. Η EuroDry αναχρηματοδότησε και δύο από τα δάνειά της, που αφορούσαν τέσσερα από τα πλοία της, αυξάνοντας κατά περίπου 16 εκατ. δολ. τα ταμειακά της αποθέματα, επεκτείνοντας τη λήξη των υποχρεώσεών της έως το 2029 και το 2030, αντίστοιχα, και μειώνοντας το περιθώριο κόστους επιτοκίου.
Για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 η εταιρία ανέφερε συνολικά καθαρά έσοδα 46,6 εκατ. δολ., που αντιπροσωπεύουν αύξηση 47%, έναντι των συνολικών καθαρών εσόδων, ύψους 31,7 εκατ. δολ., κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 ήταν 7,6 εκατ. δολ., σε σύγκριση με 8 εκατ. δολ. που επιτεύχθηκαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 29/11/2024)

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ