Η ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ και οι σημαντικές επενδύσεις με αγορές πλοίων και ξενοδοχείων ενισχύουν την παρουσία στην ελληνική και τη διεθνή αγορά
H Attica Group επένδυσε 145,1 εκατ. ευρώ σε αγορές πλοίων και ξενοδοχείου στο 9μηνο που είχε αυξημένα έσοδα λόγω της απορρόφησης της ΑΝΕΚ. Οι συνολικές επενδυτικές δράσεις της Attica Group στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκαν στα 145,1 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν την προκαταβολή για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς δύο πλοίων τύπου Ε-Flexer υπό ναυπήγηση, την απόκτηση του επιβατηγού – οχηματαγωγού ταχύπλοου πλοίου «High Speed 3» (πρώην «Thunder»), την άσκηση του σχετικού δικαιώματος εξαγοράς των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων «ΚΙΣΣΑΜΟΣ» και «ΚΥΔΩΝ», την αγορά του νέου ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Νάξο, τις εργασίες ανακαίνισης του ξενοδοχείου στην Τήνο, εκτεταμένα έργα ψηφιοποίησης, καθώς και τις περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και συντηρήσεις των πλοίων του ομίλου.
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου για το εννεάμηνο 2024 παρουσιάζει αύξηση και στους δύο γεωγραφικούς τομείς δραστηριοποίησης (ελληνική ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες).
Συνολικά, στο εννεάμηνο 2024, σε σχέση με το εννεάμηνο 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 27,4%, φτάνοντας τα 593,4 εκατ. ευρώ από 465,6 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της ενσωμάτωσης της ΑΝΕΚ.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 93,5 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 121,3 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2023 και τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους σε 45,3 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 59,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2023.
Επισημαίνεται πως τα αποτελέσματα του εννεαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης, συνολικού ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του ομίλου επηρεάστηκε από την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων, ποσού 14,1 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1/1/2024.
Ο δανεισμός του ομίλου μειώθηκε, από 588,5 εκατ. ευρώ τις 31/12/2023, σε 578,2 εκατ. ευρώ τις 30/9/2024, ενώ τα αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης ανήλθαν σε 34 εκατ. ευρώ.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 30/9/2024 ανέρχονταν σε 42,3 εκατ. ευρώ, μειωμένα από 103,4 εκατ. ευρώ στις 31/12/2023, κυρίως λόγω του εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος που υλοποιείται.
O στόλος του ομίλου, με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 43 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 13 είναι ταχύπλοα και δύο πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά. Ολα τα πλοία του ομίλου είναι ιδιόκτητα, πλην δύο επιβατηγών – οχηματαγωγών, τα οποία είναι ναυλωμένα.
Κατά το εννεάμηνο 2024 τα πλοία του ομίλου πραγματοποίησαν δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, ΒΑ Αιγαίο, Σαρωνικό, Σποράδες) και στη διεθνή γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας (Ανκόνα, Μπάρι, Βενετία).
Το μεταφορικό έργο παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το εννεάμηνο 2023. Ειδικότερα, το εννεάμηνο του 2024 τα πλοία του ομίλου μετέφεραν 6,1 εκατ. επιβάτες (5,4 εκατ. επιβάτες το εννεάμηνο του 2023, αύξηση 12,2%), 1,1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα (853.000 Ι.Χ. οχήματα το εννεάμηνο του 2023, αύξηση 25,3%) και 407.000 φορτηγά οχήματα (319.000 φορτηγά οχήματα το εννεάμηνο του 2023, αύξηση 27,4%). Τα δρομολόγια των πλοίων για το εννεάμηνο 2024 ανήλθαν σε 14.411 (13.412 το εννεάμηνο του 2023, αύξηση 7,4%).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 6/12/2024)