Ο Αριστείδης Πίττας, που σύμφωνα με το «Forbes», τον προηγούμενο Ιούνιο, η αξία των 27 πλοίων του ανέρχονταν σε 636,3 εκατ. δολ., σχεδίασε και υλοποιεί την εισαγωγή τρίτης ναυτιλιακής εταιρίας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Σήμερα ο Αριστείδης Πίττας διαθέτει δύο εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες: Τη Euroseas και τη Eurodry. Ωστόσο, γνωστοποίησε ότι μέσω της Euroseas έχει την πρόθεση να διαθέσει τα τρία παλαιότερα πλοία της εταιρίας, τα «M/V Aegean Express», «M/V Diamantis P» και «M/V Joanna» σε μια ξεχωριστή εταιρία, τη Euroholdings Ltd, η οποία έχει υποβάλει αίτηση για εισαγωγή στο Nasdaq Capital Market. Η Euroseas θα εισφέρει τρία πλοία στη Euroholdings, με αντάλλαγμα το 100% των μετοχών της Euroholdings, τα οποία στη συνέχεια θα διανείμει στους μετόχους της.
Ο Αριστείδης Πίττας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Euroseas, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την επέκταση της ναύλωσης της Aegean Express και το σχέδιό μας να αποδεσμεύσουμε τα τρία παλαιότερα πλοία μας σε μια ξεχωριστή εταιρία, τη Euroholdings Ltd., η οποία έχει υποβάλει αίτηση για εισαγωγή στο Nasdaq. Η απόσχιση των τριών παλαιότερων πλοίων μας σε ξεχωριστή οντότητα και η διανομή όλων των μετοχών στους κοινούς μετόχους μας μάς δίνει τη δυνατότητα να μεγιστοποιήσουμε την αξία των παλαιότερων πλοίων του στόλου μας και τις αποδόσεις των μετόχων, δημιουργώντας μια νέα πλατφόρμα για την αποτύπωση νέων ευκαιριών, ακολουθώντας μια διαφορετική στρατηγική από τη Euroseas.
Οι μετοχές της Euroholdings θα αντιπροσωπεύουν μόνο το περίπου 5% της εκτίμησης της Euroseas, επομένως η απόσχιση δεν αναμένεται να έχει σημαντική επίδραση στη Euroseas και τη συνολική στρατηγική της. Στη Euroseas σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε να εκμεταλλευόμαστε τις ευκαιρίες ανάπτυξης, καθώς ενδέχεται να παρουσιαστούν, ενώ συνεχίζουμε τις υψηλές τριμηνιαίες διανομές μερισμάτων με βάση την ισχυρή κεφαλαιακή μας δομή και την προθεσμιακή κάλυψη ναύλωσης. Επιπλέον, η Euroseas σκοπεύει να συνεχίσει με τη δεδηλωμένη στρατηγική της για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της, όπως έχουμε αποδείξει τα τελευταία δύο χρόνια, παραγγέλνοντας 11 νεότευκτα πλοία, επτά από τα οποία έχουν παραδοθεί το 2023 και το 2024, δύο είναι προγραμματισμένα για παράδοση στις αρχές του Ιανουαρίου 2025 και τα υπόλοιπα δύο το 2027.
Οι αυξημένοι κίνδυνοι αγοράς και λειτουργίας που σχετίζονται με παλαιότερα πλοία μετριάζονται από το γεγονός ότι τα τρία πρώτα πλοία της Euroholdings δεν είναι επί του παρόντος ακινητοποιημένα, τα δύο από τα τρία βρίσκονται σε χρονοναύλωση, παρέχοντας μεσοπρόθεσμη προβολή των κερδών, και όλα τα πλοία θα συνεχίσουν να διαχειρίζονται από τη θυγατρική, Eurobulk Ltd., η οποία έχει αποδεδειγμένο ιστορικό χειρισμού παλαιότερων πλοίων».
Τα οικονομικά στοιχεία των δύο εισηγμένων
Τα συνολικά καθαρά έσοδα της Euroseas στο τρίτο τρίμηνο του 2024 διαμορφώθηκαν στα 54,1 εκατ. δολ. Το καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 27,6 εκατ. δολ. ή 3,97 δολ. κέρδη ανά μετοχή, αντίστοιχα. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 27,4 εκατ. δολ. ή 3,94 δολ. ανά μετοχή. Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 36,1 εκατ. δολ. Κατά μέσο όρο 23 πλοία λειτουργούσαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 26.446 δολ. την ημέρα. Ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα 0,60 δολ. ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2024, καταβλητέο στις 17 Δεκεμβρίου 2024 στους μετόχους που κατείχαν μετοχές έως τις 9 Δεκεμβρίου 2024. Τον Νοέμβριο του 2024 η εταιρία σύναψε σύμβαση για την κατασκευή δύο σύγχρονων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων με οικονομία καυσίμου το καθένα, που θα ναυπηγηθούν στην Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co., Ltd., στην Κίνα. Τα πλοία έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2027. Το συνολικό τίμημα για καθένα από αυτά τα δύο συμβόλαια νεότευκτου είναι περίπου 60 εκατ. δολ. και θα χρηματοδοτηθεί με συνδυασμό χρέους και ίδια κεφάλαια.
Στο εννεάμηνο τα συνολικά καθαρά έσοδα ήταν 159,6 εκατ. δολ. Το καθαρό εισόδημα ήταν 88,4 εκατ. δολ. ή 12,75 δολ. κέρδη ανά μετοχή. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 80,2 εκατ. δολ.
Κατά μέσο όρο λειτουργούσαν 21,3 πλοία στο 9μηνο, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 28.624 δολ. την ημέρα.
Η EuroDry
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία του Αριστείδη Πίττα EuroDry είχε στο τρίτο τρίμηνο του 2024 καθαρά έσοδα 14,7 εκατ. δολ., που αντιπροσωπεύουν αύξηση 47% έναντι των συνολικών καθαρών εσόδων ύψους 10 εκατ. δολ. κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ήταν 0,5 εκατ. δολ. σε σύγκριση με 3,1 εκατ. δολ. που επιτεύχθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2023. Κατά μέσο όρο 13 πλοία λειτουργούσαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 13.105 δολ. την ημέρα. Η EuroDry αναχρηματοδότησε, επίσης, δύο από τα δάνειά της που αφορούσαν τέσσερα από τα πλοία της, αυξάνοντας κατά περίπου 16 εκατ. δολ. τα ταμειακά της αποθέματα, επεκτείνοντας τη λήξη των υποχρεώσεών της έως το 2029 και το 2030, αντίστοιχα, και μειώνοντας το περιθώριο κόστους επιτοκίου. Για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 η εταιρία ανέφερε συνολικά καθαρά έσοδα 46,6 εκατ. δολ., που αντιπροσωπεύουν αύξηση 47% έναντι των συνολικών καθαρών εσόδων ύψους 31,7 εκατ. δολ. κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023.
Το προσαρμοσμένο EBITDA για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 ήταν 7,6 εκατ. δολ. σε σύγκριση με 8 εκατ. δολ. που επιτεύχθηκαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023. Κατά μέσο όρο 13 πλοία κατείχαν και λειτουργούσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 13.339 δολ. την ημέρα. Η εταιρία διαθέτει στόλο 13 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 5 panamax drybulk carriers, 5 ultramax drybulk carriers, 2 kamsarmax drybulk carriers και 1 supramax drybulk carrier. Τα 13 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου της EuroDry έχουν συνολική χωρητικότητα φορτίου 918.502 dwt.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 10/1/2025)