«Χρυσά» κέρδη πολλών δισ. ευρώ καταγράφουν οι εισηγμένες ναυτιλιακές των Κωνσταντακόπουλου, Φράγκου, Βαφειά, Παππά, Κούστα, Χατζηιωάννου, Παληού, Προκοπίου, καθώς και της Μαρίας Αγγελικούση.
Η νέα εταιρία της Μαρίας Αγγελικούση ονομάζεται Maran Shuttle Tankers. Πρόκειται για την εταιρία Altera Shuttle Tankers που αγόρασε η κορυφαία Ελληνίδα της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας. Το χρηματιστήριο του Οσλο, της Νορβηγίας, γνωστοποίησε ότι η εταιρία Altera Shuttle Tankers (AST), με στόλο 18 δεξαμενόπλοιων, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία εξαγοράστηκε από τη Maistros Shiptrade Limited, συμφερόντων της Μαρίας Αγγελικούση, άλλαξε το όνομά της. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, εκτιμούσε τον στόλο της AST σε περίπου 2,5 δισ. δολάρια κατά τη στιγμή της εξαγοράς.
Τα πλοία shuttle tankers είναι δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου από υπεράκτιες πλατφόρμες. Η Maran Tankers είχε παραγγείλει τρία παρόμοια πλοία, συνολικής αξίας 390 εκατ. δολαρίων, στο ναυπηγείο Daehan, με σχεδιασμό να παραδοθούν τα έτη 2026 και 2027. Σήμερα ο όμιλος της Μαρίας Αγγελικούση κατέχει 144 πλοία διάφορων κατηγοριών και ναυπηγεί άλλα 22 πλοία.
Οσον αφορά τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες ελληνικών συμφερόντων, οι οποίες συνεχίζουν την κερδοφορία τους, τα δεδομένα έχουν ως εξής:
Η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, είχε έσοδα κατά το προηγούμενο έτος που ανήλθαν σε 2,059 δισ. δολ., έναντι 1,502 δισ. δολ. που είχε το έτος 2023. Επίσης, τα προσαρμοσμένα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 329,6 εκατ. δολ., έναντι 249 εκατ. δολ. στο αντίστοιχο δωδεκάμηνο του 2023. Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρίας, Γρηγόρης Ζήκος, επισήμανε ότι η ρευστότητα της εταιρίας ανέρχεται σε περίπου 940 εκατ. δολ., μετά την αποπληρωμή κατά τη διάρκεια του έτους ενός ομολόγου σταθερού επιτοκίου ύψους 100 εκατ. ευρώ και την εξόφληση των προνομιούχων μετοχών της σειράς Ε, ύψους περίπου 115 εκατ. δολ.
H Navios Maritime Partners L.P., της Αγγελικής Φράγκου, είχε κατά το έτος 2024 συνολικά έσοδα 1.334,1 δισ. δολ., σε σύγκριση με 1.306,9 δισ. δολ. για την ίδια περίοδο του 2023. Με άλλα λόγια, αυξήθηκαν κατά 27,2 εκατ. δολ. ή 2,1%. Η αύξηση των εσόδων αποδίδεται κυρίως στην αύξηση του ποσοστού TCE. Ο συντελεστής TCE αυξήθηκε κατά 2,6%, στα 22,924 δολ. την ημέρα, σε σύγκριση με 22,337 δολ. ανά ημέρα για την ίδια περίοδο το 2023. Ειδικότερα τα έσοδα το 2024 ήταν 1.334.066.000 δολ. και τα κέρδη ήταν 367, 306 εκατ. δολ., ενώ το 2023 τα έσοδα ήταν 1.306.889.000 δολ. και κέρδη 433,645 εκατ. δολ. Το Προσαρμοσμένο Καθαρό Εισόδημα μειώθηκε κατά 41,9 εκατ. δολ., σε 341,5 εκατ. δολ., για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, σε σύγκριση με 383,4 εκατ. δολ. για την ίδια περίοδο το 2023.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, είχε έσοδα 307,6 εκατ. δολ. το 2024, από 284,4 εκατ. δολ. το 2023. Τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 97,4 εκατ. δολ., από 77,4 εκατ. δολ. Την ίδια ώρα η ναυτιλιακή εταιρία θα διανείμει μέρισμα σε μετρητά, ύψους 0,05 δολάρια ανά κοινή μετοχή.
Η Star Bulk, του Πέτρου Παππά, είχε έσοδα για όλο το 2024 1,26 δισ. δολ., έναντι 949,27 εκατ. δολ. την προηγούμενη χρήση, και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 304,6 εκατ. δολ., από 173,55 εκατ. δολ. το 2023. «Από πλευράς χρηματοδότησης, συνεχίζουμε να επωφελούμαστε από το έντονο ενδιαφέρον των μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων για δανεισμό στη Star Bulk. Εχουμε αντλήσει με επιτυχία νέα δάνεια και αναχρηματοδοτήσαμε υφιστάμενες διευκολύνσεις, με ιδιαίτερα ελκυστικούς όρους, μειώνοντας το κόστος και παρατείνοντας παράλληλα τις λήξεις» επισήμανε ο Πέτρος Παππάς.
Η ναυτιλιακή εταιρία Imperial Petroleum, συμφερόντων του Χάρη Βαφειά, κατά το προηγούμενο έτος 2024 είχε έσοδα 147,5 εκατ. δολ., μειωμένα κατά 36,2 εκατ. δολ. ή 19,7% σε σύγκριση με έσοδα 183,7 εκατ. δολ. που είχε στο δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, κυρίως λόγω των χαμηλότερων ναύλων της αγοράς. Η εταιρία ανέφερε καθαρό εισόδημα για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ύψους 50,2 εκατ. δολ., σε σύγκριση με καθαρό εισόδημα 71,1 εκατ. δολ. που είχε στο δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023. Τα κέρδη ανά μετοχή για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ανήλθαν σε 1,54 δολ. και 1,40 δολ., σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή, 3,22 δολ. και 2,93 δολ. για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Ο διευθύνων σύμβουλος Χάρης Βαφιάς, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, είπε: «Για άλλη μια χρονιά η Imperial Petroleum έδειξε εξαιρετικά αποτελέσματα. Συνεχίζουμε να είμαστε κερδοφόροι, δημιουργήσαμε ταμειακές ροές και απασχόληση του στόλου σε όλα τα τρίμηνα».
Η Diana Shipping, της Σεμιράμιδος Παληού, συμφώνησε να πουλήσει το bulker Alcmene που κατασκευάστηκε το 2010 για 11,9 εκατ. δολ. και εξασφάλισε μια επέκταση ναύλωσης για ένα από τα newcastlemaxes πλοία της με υψηλότερη τιμή. Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρία γνωστοποίησε ότι θα παραδώσει το πλοίο χωρητικότητας 93.193 dwt σε αγοραστή που δεν έχει αποκαλυφθεί μέχρι τις 7 Μαρτίου. Το πλοίο που πουλάει η εταιρία είναι το παλαιότερο post-panamax στον στόλο της Diana και πλέον θα αριθμεί 37 bulkers μόλις ολοκληρωθεί η συμφωνία. Η εταιρία, επίσης, εξασφάλισε συμφωνία επέκτασης ναύλωσης με τη SwissMarine, της Σιγκαπούρης, για το newcastlemax San Francisco που κατασκευάστηκε το 2017. Επίσης, ο Γιώργος Προκοπίου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, δαπάνησε 140 εκατ. δολ. για την αγορά τεσσάρων suezmax από την Teekay Tankers.
Η Danaos Corporation, του Γιάννη Κούστα, είχε συνολικά έσοδα κατά το 2024 που διαμορφώθηκαν στα 1.014.110.000 δολ. και τα κέρδη ανήλθαν στα 505.073.000 δολ., ενώ τα αντίστοιχα ποσά το 2023 ήταν 973.583.000 δολ. και κέρδη 576.299.000 δολ. «Ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος και οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες προβλέψεις σχετικά με την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών είναι αναξιόπιστες» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos, δρ Γιάννης Κούστας, με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρίας για το 2024.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 21/2/2025)