Δεν λένε να κοπάσουν οι φουρτούνες για τη ΝΕΛ.
Η ακτοπλοϊκή αντιμετωπίζει πολλά οικονομικά (και άλλα) προβλήματα τα τελευταία χρόνια, σε σημείο να φθάνει να μην έχει να πληρώσει ούτε τα …καύσιμα των πλοίων της.
Οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια και γενικά η αδυναμία σωστής εξυπηρέτησης των γραμμών, προκαλούν πλέον σφοδρές αντιδράσεις.
Η ΝΕΛ βρέθηκε και πάλι στο «μάτι του κυκλώνα» κατά την διάρκεια της διημερίδας, που διοργανώθηκε στη Μυτιλήνη με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με θέμα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου.
Υπήρξαν διαμαρτυρίες από διάφορες κατευθύνσεις κατά της ΝΕΛ, όπως π.χ. από φορείς της Λήμνου, που μίλησαν ξεκάθαρα για καθυστερήσεις, ακυρώσεις ακόμα και για εμπαιγμό από την πλευρά της, εστιάζοντας στην γραμμή του «Θεόφιλος».
Η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός στέλνουν, τώρα, αυστηρό μήνυμα στη Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου: αν δεν επιλυθούν άμεσα όλα τα ζητήματα, η εταιρία θα κηρυχθεί έκπτωτη στις επίμαχες γραμμές και θα δοθεί η ευκαιρία σε ανταγωνιστές της να της «πάρουν» τα δρομολόγια του Βορείου Αιγαίου.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΝΕΛ κινδυνεύει να χάσει από τα μέσα του Σεπτεμβρίου την γραμμή που κατά την σύμβαση θα πρέπει να εκτελεί το «Θεολόγος» (και σήμερα πραγματοποιεί το «Μυτιλήνη»).
Οι πρώτες κρούσεις σε άλλες εταιρίες έχουν γίνει και οι Blue Star Ferries- Hellenic Seaways φέρονται να διεκδικούν τη γραμμή που συνδέει τη Λήμνο με την Βόρεια Ελλάδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, παραδέχθηκε τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα της ΝΕΛ, εντούτοις κατηγόρησε το ελληνικό δημόσιο για την …κατάσταση της ακτοπλοϊκής, επικαλούμενος οφειλές 27 εκατ. ευρώ προς αυτήν.
Για την τραγική εικόνα που παρουσιάζει η ΝΕΛ και η ακτοπλοΐα στο Β.Αιγαίο, δεν μπορεί βέβαια να μην φέρει ευθύνες η ίδια η εταιρία.
Το πλάνο εξυγίανσης της ΝΕΛ είχε εγκριθεί από το δικαστήριο, μετά από την συμφωνία της με πιστωτές της, στα τέλη του 2013, αλλά από τον επόμενο μήνα κιόλας οι τράπεζες άρχισαν να την «στριμώχνουν» ξανά και πριν λίγο καιρό πήγε στην Βουλή το θέμα των απλήρωτων εργαζομένων της.
Αν χάσει τις γραμμές του Β.Αιγαίου, το γεγονός θα αποτελέσει την «χαριστική βολή», για τη ΝΕΛ, ενόψει και της αναδιάρθρωσης του πολύπαθου κλάδου. Η ΝΕΛ φαίνεται να έχει μπει σε έναν ατέρμονο φαύλο κύκλο…