Μετά την έκπτωσητης ΝΕΛ και της θυγατρικής της
Αύριο αναμένεται να κατατεθούν στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και στη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, οι προτάσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών για την κάλυψη των γραμμών του βορειοανατολικού Αιγαίου για τρεις μήνες, μετά την έκπτωση από δύο άγονες γραμμές της ΝΕΛ και της θυγατρικής της ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ, που έγινε με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.
Οι προτάσεις αυτές αφού εξεταστούν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο ίδιος, με βάση τη συμφερότερη και την καλύτερη προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, αναμένεται να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση.
Έπειτα το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να προχωρήσει σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό για την κάλυψη των γραμμών.
Η γνωμοδότηση του ΣΑΣ περιλαμβάνει δύο προτάσεις.
Η πρώτη αφορά την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος(Βαθύ) με μίσθωμα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Η δεύτερη πρόταση αφορά την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος(Βαθύ) και ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα με μίσθωμα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας, με υποχρέωση σύνδεσης από τον ανάδοχο των Ψαρών με τη Χίο μία φορά την εβδομάδα σε προέκταση του δρομολογίου από Πειραιά.
Να σημειωθεί ότι η ακτοπλοϊκή εταιρεία HELLENIC SEAWAYS υπέβαλε στο Συμβούλιο πρόταση, σύμφωνα με την οποία διαθέτει πλοίο πρώτης κατηγορίας και συγκεκριμένα το «Νήσος Μύκονος» που μπορεί να εξυπηρετήσει τη σύνδεση της γραμμής Ικαρίας-Σάμου-Λήμνου-Καβάλας και σύνδεσης με τον Πειραιά δύο φορές την εβδομάδα, ενώ εξετάζεται και για τρεις φορές.