Κολλημένη σε ζημίες $5,3 εκ. η HCL της ξαδέλφης του πρώην πρωθυπουργού
Πάγωσαν τα πλάνα «μετακόμισης» από το ταμπλό του Λονδίνου
Την ώρα που στην πολιτική σκηνή το όνομα του Κώστα Καραμανλή πρωταγωνιστεί το τελευταίο διάστημα στα σενάρια που τον θέλουν να προαλείφεται για Πρόεδρος της Δημοκρατίας, μία… άλλη Καραμανλή προσπαθεί να βγάλει το πλοίο της Hellenic Carriers από τα… αβαθή της κρίσης στα οποία έχει προσαράξει εδώ και τρία χρόνια.
Της Εύης Κατσώλη
Η εφοπλίστρια κόρη του Αχιλλέα Καραμανλή και ξαδέλφη του πρώην πρωθυπουργού, Φωτεινή, η οποία ουδέποτε ενέδωσε στις Σειρήνες της πολιτικής και από νωρίς (1989) αποφάσισε ότι θέλει να ασχοληθεί με τις business της θάλασσας, παρόλο που, όπως δήλωσε η ίδια πρόσφατα στους μετόχους και θεσμικούς αναλυτές, βλέπει φως στο τούνελ της αγοράς ξηρού φορτίου, ο δρόμος φαίνεται να είναι μακρύς ακόμη για να βγει στον… αφρό γρήγορα και να επιστρέψει στα κέρδη.
Ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) μπορεί μετά τον «πάτο» που έπιασε το 2012 στις 720 μονάδες περίπου να έχει ανέβει και να φτάνει τις 1.050 μονάδες, όμως, η μεταβλητότητα στις ναυλαγορές, η οποία εκτιμάται πως θα συνεχιστεί και το 2015 λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων τύπου supramax, συνεχίζει να επηρεάζει τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο, όπως η Hellenic Carriers.
Η εισηγμένη στην χρηματαγορά του Λονδίνου από το 2007 ναυτιλιακή εταιρία της Φωτεινής Καραμανλή, από το 2012 μέχρι και το τρέχον έτος «βυθίζεται» σε ζημίες.
Οι καθαρές απώλειές της το πρώτο μισό του έτους άγγιξαν τα 5,3 εκατ. δολ., αν και μειωμένες σε σχέση με τα 6,8 εκατ. δολ. το ίδιο διάστημα πέρυσι και τα 9,17 εκατ. δολ. το 2012, όπου ήταν και το αποκορύφωμα της οικονομικής κρίσης στις ναυλαγορές.
Το 2011 ήταν η τελευταία χρονιά που η Hellenic Carriers «μέτρησε» κέρδη της τάξεως των 3,07 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο.
Βέβαια, η 42χρονη εφοπλίστρια έχει καταφέρει μέσα από ορισμένες κινήσεις στρατηγικής να «συμμαζέψει» τα κόστη της και να αυξήσει τα έσοδά της κατά 167% στα 10,4 εκατ. δολ. το τρέχον έτος.
Η προσθήκη τριών νέων πλοίων στον στόλο της, φτάνοντας πλέον τα έξι έδωσαν, νέα δυναμική, καθώς και τα ναύλα ήταν αυξημένα στα 10.914 δολ. την ημέρα από 7.735 δολ. μέσα στο 2013, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν πως ψάχνει νέες ευκαιρίες για εξαγορές θέλοντας να αξιοποιήσει την ανοδική πορεία που παρουσιάζει η αγορά- όσο διαρκέσει αυτή.
Πολλοί αναλυτές το προηγούμενο διάστημα σχολίαζαν πως ο στόλος της Hellenic Carriers, μέχρι πρότινος που αριθμούσε μόλις τρία πλοία, δεν ήταν τόσο ανταγωνιστικός σε σχέση με άλλες εταιρίες που ελέγχουν μεγαλύτερους, αν και πολλοί τόνιζαν πως η Φωτεινή Καραμανλή συνήθως αποφεύγει να κινείται με ρίσκο.
Μετρά προσεκτικά τις κινήσεις της και «χτυπά» όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές. Όπως το έπραξε πριν από δύο χρόνια, όταν και πούλησε δύο πλοία της, το “Hellenic Sea” και το “Hellenic Sky”, εισπράττοντας συνολικά το ποσό των 15,4 εκατ. δολ., το οποίο και… διοχέτευσε για νέες επενδύσεις σε μικρότερης ηλικίας και πιο σύγχρονα πλοία.
Ταυτόχρονα, οι καλές σχέσεις που διατηρεί με τις πιστώτριες τράπεζες, της έχουν δώσει την δυνατότητα μέχρι σήμερα να χρηματοδοτεί τις επενδύσεις της.
Εντός του 2014 δανείστηκε 2,5 εκατ. δολ. για τη μερική χρηματοδότηση του “M/V Pistis”, ενώ το δεύτερο εξάμηνο είναι προγραμματισμένο να αποπληρωθεί το ποσό του 1,7 εκατ. δολ.
Τα συνολικά δάνειά της στο τέλος Ιουνίου διαμορφώθηκαν στα 98,2 εκατ. δολ. (από 97,3 εκατ. δολ. στο τέλος Δεκεμβρίου του 2013), όμως, το μεγαλύτερο μέρος αυτών ωριμάζει τον Αύγουστο του 2019, τον Μάιο του 2020 και τον Μάιο του 2023.
ΣΤΟΝ ΠΑΓΟ…
Οι συνθήκες στις ναυλαγορές φαίνεται πως οδήγησαν την Φωτεινή Καραμανλή στο να βάλει στον… πάγο μέχρι νεωτέρας και το παλαιότερο σχέδιό της για ενδεχόμενη αποχώρηση από τον δείκτη AIM και να «μετακομίσει» σε άλλη μεγαλύτερη χρηματαγορά με περισσότερες επενδυτικές ευκαιρίες, όπως είχε αποκαλύψει η ίδια στα μέσα του 2011.
Όλα αυτά βέβαια, με την προϋπόθεση ότι οι συνθήκες θα έχουν βελτιωθεί και η Hellenic Carriers θα αποκτούσε μεγαλύτερο εκτόπισμα.
Όμως, όλα αυτά δεν συνέβησαν και μέχρι σήμερα η εταιρία παραμένει «κάτοικος» του χρηματιστηρίου του Λονδίνου, με τη μετοχή της να διαπραγματεύεται κοντά στα 38,5 δολ. όταν το υψηλό 52 εβδομάδων ήταν στα 47.