Στην τεχνική συνάντηση εργασίας με άλλους 17 εταίρους του συμμετέχει ο ΟΛΠ, σήμερα και αύριο, για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος POSEIDON – MED, το οποίο είναι το πρώτο Ευρωπαϊκό – Διασυνοριακό έργο για ανεφοδιασμό των πλοίων με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG Bunkering project) στη Μεσόγειο και την Αδριατική Θάλασσα.
Το POSEIDON MED συντονίζεται από την QENERGY Europe και αποτελεί το πρώτο Ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού LNG και Φυσικού Αερίου, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Το έργο στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG, καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς. Το LNG είναι μια ελκυστική και οικονομικά αποδοτική εναλλακτική λύση σε σχέση με το MGO και το HFO ενώ ταυτόχρονα μπορεί να συμβάλει σε μια βιώσιμη, οικονομικά αποδοτική, και φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλιακή βιομηχανία.
Το POSEIDON-MED αρχικά επικεντρώνεται στα ευρωπαϊκά κράτη μέλη που συμμετέχουν – Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Κροατία, Σλοβενία – και απώτερος στόχος του είναι να προετοιμάσει ένα λεπτομερές συνολικό σχέδιο εφαρμογής ώστε να υιοθετηθεί ευρέως σε όλη την Αδριατική και την περιοχή της Μεσογείου.
Το POSEIDON-MED έχει στόχο τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, την ανάπτυξη μιας βιώσιμης αγοράς για το LNG ως θαλάσσιου καυσίμου, την αναβίωση της ναυτιλίας στην περιοχή, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του στόλου, παρέχοντας ταυτόχρονα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, συμβαδίζοντας έτσι με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, και επιτρέποντας την εύκολη συμμόρφωση με τις πιο πρόσφατες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ ΟΛΠ -0,46% Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “Το λιμάνι του Πειραιά, ως το μεγαλύτερο κέντρο της διεθνούς ναυτιλίας και ένα από τα κύρια λιμάνια ανεφοδιασμού deep-sea πλοίων, αναμένεται να λειτουργήσει ως η βάση (energy transit hub) για την ανάπτυξη του δικτύου της εφοδιαστικής αλυσίδας του έργου. Συμμετέχει σε ένα έργο με στόχο το 2020 με τη συμβολή όλων των Λιμενικών Αρχών της Μεσογείου, της Αδριατικής Θάλασσας, Ναυτιλιακών Εταιρειών και άλλων ενώ η πρώτη του φάση (τεχνική και οικονομική ανάλυση) έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΤΕΝ –Τ) για συγχρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος MoS Multi- Annual work 2013.
Οι εταίροι του ΤΕΝ-Τ Ευρωπαϊκού Προγράμματος είναι:
1. QEΝERGY Europe (Coordinator)
2. OceanFinance Ltd.
3. Environmental Protection Engineering S.A.
4. Naval Architecture Progress Ultd.
5. Hellenic Lloyd’s SA
6. Minoan Lines Shipping S.A.
7. Superfast Ferries S.A.
8. Anonimi Naftiliaki Eteria Kritis S.A.
9. Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises S.A.
10. Hellenic Seaways Maritime S.A.
11. Hellenic Shortsea Shipowners Association
12. Piraeus Port Authority S.A. (main PORT HUB)
13. Contship Italia Spa S.A.
14. Autorità Portuale della Spezia
15. Port of Rijeka Authority
16. Luka Koper d.d.
17. Trieste Port Authority
18. Venice Port Authority
Όπως είναι γνωστό ο ΟΛΠ Α.Ε. μέσω της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. συμμετέχει και στις πρωτοβουλίες που έχουν αναπτυχθεί για την προώθηση τεχνογνωσίας επί των θεμάτων μετατροπής των μηχανών πλοίων από πετρέλαιο σε LNG, ένα θέμα το οποίο παρά τις δυσκολίες του θα μπορούσε να ενισχύσει τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις του Πειραιά”.