Πρόγραμμα μαμούθ για την κατασκευή 206 πλοίων
Αυξητική τάση παρουσιάζει το επενδυτικό project της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας, η οποία μόνο το πρώτο εξάμηνο του έτους τοποθέτησε κεφάλαια τα οποία άγγιξαν τα 8 δισ. δολάρια, για τη ναυπήγηση 206 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 21.529.421 τόνων.
Το επενδυτικό πρόγραμμα των Ελλήνων εφοπλιστών παρουσιάζει αύξηση 61% σε αντιστοιχία με την περυσινή περίοδο όποτε και παρήγγειλαν συνολικά 128 πλοία.
Τα φορτηγά –χύδην (Bulkcarriers) είναι στο πρώτο πλάνο αφού το πρόγραμμα δείχνει 102 πλοία. Ο κύριος όγκος των παραγγελιών αφορά «μεσαίου μεγέθους» πλοία 74 πλοία, χωρητικότητας από 40.000 τόνους έως 78.999 τόνους.
Ειδικότερα, ανά κατηγορία:
Handymax 40,000-49,999 τόνους 4
Supramax 50,000-59,999 τόνους 8
Ultramax 60,000-67,000 37
Panamax 70,000-78,999 25
Στα μεγάλα μεγέθους πλοία 26 ανήκουν στην κατηγορία Capesize 120,000-219,999 και μόλις δύο στην κατηγορία VLOC >-220,000.
Στα δεξαμενόπλοια τοποθετήθηκαν συνολικά 59 παραγγελίες πλοίων, στην συντριπτική τους πλειοψηφία μεταφοράς αργού πετρελαίου (μαζούτ) και μόλις 16 για την μεταφορά παραγώγων πετρελαίου.
Σε ότι αφορά τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου οι επιλογές εστιάζονται σε μεγάλα πλοία και ειδικότερα 15 είναι κατηγορίας Aframax (χωρητικότητα 80,000-119,999 τόνων), 16 είναι τα Suezmax (120,000-160,000) και 12 Vlcc (161,000-320,000).
Επίσης, 18 παραγγελίες αφορούσαν υγραεριοφόρα πλοία και 22 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ
Τον μήνα Ιούνιο έγιναν παραγγελίες για 29 νεότευκτα πλοία των οποίων η αξία ξεπερνάει το 1,2 δισεκατομμύριο δολάρια. Ο αριθμός είναι μικρότερος κατά 6% σε σύγκριση με το Μάιο (είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 31 πλοία) και αυξημένος κατά 32% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2013 (είχαν τοποθετηθεί 22 παραγγελίες πλοίων.
Ποιοι έκαναν παραγγελίες
-Η Blue Planet, συμφερόντων Ν. Αποδιάκου, η οποία τοποθέτησε παραγγελία για 3 φορτηγά- χύδην με τιμή 27 εκατομμύρια δολάρια το καθένα,
-Η Arcadia Shipmgnt του Κ. Αγγελόπουλου, η οποία τοποθέτησε παραγγελία για δύο μεγάλα δεξαμενόπλοια με τιμή 101 εκατομμύρια δολάρια.
-Η Ceres Shipping Ltd του Πήτερ Λιβανού, η οποία τοποθέτησε παραγγελία για 7 πλοία.
-Η Kyklades Maritime της οικογένειας Αλαφούζου τοποθέτησε παραγγελία για 4 πλοία χωρητικότητας 158.000 τόνων το καθένα. Το κάθε πλοίο θα κοστίζει 65 εκατομμύρια δολάρια.
-Η Stealthgas του Χάρη Βαφειά η οποία τοποθέτησε παραγγελία για δύο πλοία μεταφοράς υγραέριου. Η αξία του καθενός υπολογίζεται σε 52 εκατομμύρια δολάρια.