Με μειωμένη σύνθεση για ένα μήνα, ξεκινά αύριο από το λιμάνι του Πειραιά τις κρουαζιέρες το πλοίο «Cristal» της εταιρείας κυπριακών συμφερόντων Louis Hellenic Cruises, μετά από απόφαση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη και τη σύμφωνη γνώμη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Σύμφωνα με το Υπουργείο, η εταιρεία Louis στη συνέχεια θα προσλάβει όλους τους εργαζόμενους που προβλέπονται στην οργανική τους σύνθεση.
Την ελληνική σημαία αναμένεται να διατηρήσει και το κρουαζιερόπλοιο «calypso» της ίδιας εταιρείας, το οποίο ακόμα δεν έχει αποφασιστεί πότε θα ξεκινήσει τις κρουαζιέρες, ενώ το νέο απόκτημα του ομίλου το «Louis Majesty», που θα έχει σημαία Μάλτας, θα ξεκινήσει δοκιμαστικό ειδικό πλού στις 28 Μαρτίου και κανονικά τριήμερες και τετραήμερες κρουαζιέρες, για τα νησιά του Αιγαίου και την Τουρκία την 1η Απριλίου.
Σύμφωνα με κύκλους του Υπουργείου, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας προσανατολίζεται να προχωρήσει σε υπογραφή για αναθεώρηση των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης (σ.σ. νομικό καθεστώς που διέπει το πλοίο, πληρώματα σύνθεση κ.λ.π), προκειμένου τα πλοία που φέρουν ελληνική σημαία να απολαμβάνουν τις ευεργετικές διατάξεις του νόμου 2005, για την κρουαζιέρα.
Σημειώνεται ότι ο κ.Γιάννης Διαμαντίδης έχει ζητήσει τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, σχετικά με τη δικαστική διένεξη μεταξύ της «Louis Hellenic Cruises» και του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, για το θέμα των ασφαλιστικών εισφορών που διεκδικεί η διοίκηση του ΝΑΤ από την εταιρεία κυπριακών συμφερόντων.
Το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο δεν αναγνωρίζει το νόμο 3409/2005 (επί υπουργίας Κεφαλογιάννη), για επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών και αναφέρει ότι η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει τις ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, με αποτέλεσμα το ΝΑΤ να ζητεί αυτή τη στιγμή από τον όμιλο κυπριακών συμφερόντων, 15 εκατ. ευρώ.
Το ΝΑΤ έχει ήδη βεβαιώσει στην εφορία μέρος αυτών των οφειλών. Η κυπριακή εταιρεία με βάση τροπολογία που είχε ψηφισθεί στη Βουλή το 2005 δεν κατέβαλε ασφαλιστικές εισφορές προς το ταμείο για τα πλοία της, που ύψωναν την ελληνική σημαία, τις οποίες κάλυπτε το ελληνικό δημόσιο.
Το ΝΑΤ ουδέποτε αποδέχθηκε αυτή τη ρύθμιση τονίζοντας ότι έρχεται σε αντίθεση με τις εγκριτικές πράξεις στη ναυτιλία, που έχουν αυξημένη συνταγματική ισχύ.