Υπόγειο «πόλεμο» δέχεται τους τελευταίους μήνες ο ένας από τους δύο βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.
Ο λόγος αφορά στην ναυτιλία, η συνεισφορά της οποίας υπολογίζεται, άμεσα και έμμεσα, στο 7% του ΑΕΠ.
Οι σχέσεις των εφοπλιστών με την κυβέρνηση, για μια ακόμα φορά, φαίνεται να διέρχεται κρίση, λόγω, κυρίως, του προβλήματος που υπάρχει με το φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές στην Ελλάδα.
Αυτό ακριβώς το κλίμα έντασης επιχειρούν να αξιοποιήσουν ξένα, ανταγωνιστικά προς τη χώρα μας, κέντρα και στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, ανώτερα στελέχη ξένων πρεσβειών, πυκνώνουν τις επαφές τους με μεγάλα ναυτιλιακά γραφεία, τα οποία έχουν την έδρα τους στον Πειραιά, επιδιώκοντας να τα δελεάσουν, ώστε να μετακινηθούν στις χώρες τους.
Τα κίνητρα που τους παρουσιάζουν είναι κυρίως φορολογικά, ενώ τη μεγαλύτερη δραστηριότητα επιδεικνύουν προς την κατεύθυνση αυτή κυρίως δύο πρέσβεις μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών.
Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο μοναδικός «πονοκέφαλος» που αντιμετωπίζουν στο Μέγαρο Μαξίμου, αναφορικά με τον εφοπλιστικό κόσμο.
Τελευταία προστέθηκε κι εκείνος που επιτρέπει σε «τρίτους» να εισάγουν στην χώρα αγνώστου προέλευσης συνάλλαγμα ως «ναυτιλιακό», ακόμα και αν είναι μικρομέτοχοι σε εταιρίες του κλάδου και κατόπιν να το επανεξάγουν, έχοντας κάνει τη δουλειά τους, αφού στην ουσία το έχουν νομιμοποιήσει (σσ εφόσον, βεβαίως, το είχε ανάγκη).
Στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζονται τυχόν “μαύρες τρύπες” στη διαδικασία, η οποία έχει αρχίσει αν συγκεντρώνει τα πυρά και των ίδιων των εφοπλιστικών κύκλων της χώρας, οι οποίοι αντιλαμβάνονται ότι κάποιοι τους “χρησιμοποιούν” προς ίδιον όφελος.