Οι χαμηλές τιμές πετρελαίου καθώς και η ζήτηση για εποχικούς λόγους, βοηθούν την ναυλαγορά να γυρίσει σελίδα, με τα ημερήσια έσοδα, για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια, να κινούνται στα υψηλότερα επίπεδα για το 2014.
Η ανοδική κίνηση των ναύλων προκαλεί αίσθημα χαράς στις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο, ενώ, δημιουργεί προσδοκίες ότι η ναυλαγορά των δεξαμενοπλοίων περνά πλέον σε μια νέα καλύτερη περίοδο.
Την ίδια ώρα η πτώση των τιμών στο πετρέλαιο ευνοεί το λειτουργικό κόστος αφού μειώνονται τα έξοδα των καυσίμων.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Charles R Weber οι ναυλώσεις των VLCC κατά την προηγούμενη εβδομάδα ήταν οι περισσότερες από τις αρχές του έτους και οδήγησαν τα ναύλα κατά 167% υψηλότερα για τα δρομολόγια προ την Κίνα και αύξησε τον αριθμό των πλοίων κατά 40% στα 42 πλοία. Ο αριθμός των μεγάλων δεξαμενοπλοίων που ναυλώθηκαν ήταν κατά 70% περίπου υψηλότερος από τον εβδομαδιαίο μέσο όρο μέχρι στιγμής φέτος.
Όμως και σε άλλες περιοχές όπως στον Ατλαντικό η δραστηριότητα ήταν ενισχυμένη όπως και σε άλλους τύπους δεξαμενοπλοίων όπως υπογραμμίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Συγκεκριμένα τόσο τα Suezmaxes όσο και τα Aframaxes ενισχύθηκαν αλλά και η αγορά καθαρών φορτίων, μεταφοράς δηλαδή διυλισμένων πετρελαιοειδών.
Στα μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC πάντως, που τείνουν να διαμορφώνουν την τάση και για τα μικρότερα μεγέθη, ο μέσος ημερήσιος ναύλος ανέβηκε στα 53.729 δολαρια σύμφωνα με τον Charles R Weber, επίπεδο που δεν έχει προσεγγισθεί εδώ και ένα έτος. Όμως υπήρξαν κλεισίματα ακόμα και στα 66.861 δολαρια την ημέρα κατά την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου. Πάντως τις τελευταίες λίγες ημέρες οι ναύλοι κινούνται σταθεροποιητικά.
Η δραστηριότητα στις μεταφορές αργού ενισχύεται τόσο από την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας σε επίπεδα ρεκόρ όσο και από τις αυξημένες εισαγωγές αργού από την Κίνα η οποία εμφανίζεται να αποθεματοποιεί αργό εκμεταλλευόμενη τις χαμηλότερες τιμές στις διεθνείς αγορές. Το ίδιο κάνουν και άλλοι εισαγωγείς αργού.
Σύμφωνα με την Hartland Shipping Services όσοι πλοιοκτήτες αγόρασαν μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια νωρίτερα φέτος ευνοούνται ιδιαίτερα καθώς οι αξίες τους ενισχύονται.